תרגעו: השירים המתאימים לצאת הצום . יח"צ

תרגעו: השירים המתאימים לצאת הצום

אז איך עבר עליכם הצום? לכבוד תומו הכנו לכם פלייליסט שירים קצר, הכולל בתוכו שירים שקטים ורגועים שירגיעו מעט את המתח של צום תשעה באב

אחרי שיצא צום תשעה באב החלטנו להכין לכם פלייליסט מיוחד שמתאים בדיוק לצאת הצום ויתן לכם תחושת רוגע מכל תחושת הצום. תיהנו! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

קול גלגל- שוטי הנביאה

השיר קול גלגל של אברהם טל וחברי להקת 'שוטי הנבואה' הוא אחד השירים השקטים שממש קל להתחבר אליהם. מייסדי הלהקה הם גלעד ויטל ורואי לוי, חברי ילדות ממטולה החלו לפעול כצמד מוזיקלי בסגנון אלקטרו אקוסטי, כבר בשנת 1994. שנתיים לאחר מכן, הקליטו השניים כחמש גרסאות "דמו" לשירים שלהם. והפעם, בהפקתו המוזיקלית של עמית כרמלי. בשלב מסויים החליט עמית להפוך לחבר להקה רשמי. אחריו הצטרפו להרכב אסי גבעתי, אברהם טל ועידן כרמלי. את השיר הלחין אברהם טל ומילותיו לקוחות מפרשת "ויחי".

 

תן לי דקה - רוני דלומי

דלומי שלנו ידועה בתור אחת הזמרות המרגשות ביותר בשנים האחרונות. כידוע לנו, פרצה רוני בתכנית הריאלטי 'כוכב נולד' ומשם רק ממשיכה לרגש את כולנו עם קולה הקסום. השיר תן לי דקה הוא חלק מאלבומה "תסתכל עליי" אותו כתבה והלחינה בעצמה. כבר מהמשפט הראשון של השיר "העוגות שממלאות את המחשבות שלי" ניתן לדעת שמדובר ברוני. שהיא לא רק זמרת מעולה, אלא גם קונדיטורית מדהימה. כמה כשרון באישה אחת.

 

אחי- עומר אדם

השיר "אחי" לקוח מתוך העונה השנייה של הסדרה 'זגורי אימפיה'. והוא לחלוטין בשביל כל חובבי הסגנון הים תיכוני. הוא מבוצע על ידי עומר אדם, נכתב על ידי מאור זגורי (יוצר הסדרה) והולחן על ידי אסף צרויה ואבי אויחיון. השיר, כשמו כן הוא, מדבר על אחים. כמו גם בסדרה של משפחת זגורי עם המשפחה מרובת הילדים. "אחי – בוא ונשמח אחי – את המריבה נשכח. אחי תקרא לי אח אני - לך תמיד אסלח." השיר מראה לנו שלמרות הכל, אין על אחים שלנו. 

 

אין עוד מלבדו שלומי שבת

השיר אין עוד מלבדו, של שלומי שבת הוא שיר תפילה לאל. בו מציין כי "אין עוד מלבדו" את השיר כתב יוסי גיספן והלחין תומר הדדי. שבת הוא אחד מגדולי וותיקי הזמר הים תיכוני. רוב השירים של שלומי הם בסגנון "בלדה". וקולו של שלומי מלא ברגש ובכנות. בנוסף, משפחת שבת ידועה גם בזכות בנו (אביהו שבת), ביתו (מנור שבת) ואחותו הקטנה (לאה שבת)

 

מה שיכולנו להיות- עילי בוטנר ורן דנקר

נכון, הצמד כבר מזמן התפרק אבל, השירים נשארו אצלנו בפלייליסט ובעיקר בלב. אחד השירים של עילי ורן "מה שיכולנו להיות" הוא גם הסינגל הראשון מתוך אלבומו השני של עילי. מדובר בשיר שקט ורגוע. כמו שאר השירים, גם את השיר הזה כתב והלחין עילי וביצע רן. השיר הוקלט טרם נסיעתו של דנקר לחו"ל והוא נבחר כסינגל ראשון, כהמשך ישיר להצלחה של "שווים" (שמו של האלבום). 

 
תגובות