קצת סדר: ההבדלים בין סגנונות המוזיקה. צילום מסך מיוטיוב

קצת סדר: ההבדלים בין סגנונות המוזיקה

מתבלבלים בין סגנונות המוזיקה? בדיוק בשביל זה הכנו לכם הסבר מפורט על כמה מהסגנונות הכי מושמעים כיום

המוזיקה התחילה בתקופות עתיקות כמו ימי הביינים, וכמו רוב ההתחלות היא התחילה כדלה מאוד, אך ככל שעבר הזמן, המוזיקה התפתחה, ונוספו אלייה עוד ועוד סגנונות. אך לפעמים, הדבר עלול להיות מעט מבלבל. אז איך מבדילים בינהם? ואיזה שיר הוא המיוחד בכל תחום?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ים תיכוני

המוזיקה המזרחית יכולה להקרא גם כמוזיקה ים תיכונית, והסגנון הזה הוא מאוד נפוץ כיום בימינו אצל זמרים כמו יוסי שטרית, אייל גולן, עומר אדם, משה פרץ וכמובן אצל אחת משליטות הזמר הים תיכוני בארץ נכון להיום עדן בן זקן , אשר הוציאה לא מזמן את השיר "כולם באילת".

 

פופ

הפופ כסגנון מוזיקלי, הוא אולי הסגנון המצליח ביותר בקרב בני הנוער כיום. 
השירים קליטים, חוזרים על אותו רעיון, קלילים, וממכרים. כיום, קיימים המון זמרי פופ מאוד מוכשרים ומצליחים שאנחנו בטוחים שכולכם מכירים. בינהם: נועה קירל, עדי ביטי, ג'סטין ביבר וסטטיק ובנאל.
חוץ מהם, אחד השירים שהכי יוצא לנו לשמוע לאחרונה מסגנון הפופ הוא "אל תפריעו" של רועי סנדלר.

 

ראפ

סגנון הראפ מופיע לרוב בבתים עצמם של שירים. הוא מתבצע במהירות רבה, ונשמע כמעט כמו דיבור. בנוסף, בדרך כלל מתבצע כשאין לו ליווי עוצמתי ברקע. מוזיקת הראפ, באה לרוב להביע מחאה, או ביקורת מסויימת על משהו. אנחנו יכולים להעיד שסטטיק ודורון ביטון (מהצמד קטריקס ודורון) הם ראפרים, ובכל זאת, נצ'י נצ', טונה, ואף קפה שחור חזק הם המובילים בתחום. שיר שאנחנו מאוד אהבנו, הוא "זקוף", של קפה שחור חזק.

 

לטינית

מוזיקה לטינית היא מוזיקה שמקורה באמריקה הלטינית. ברוב המקרים השירים האלו יבוצעו בשפה הספרדית או פורטוגזית. המוזיקה הלטינית עצמה מחולקת למספר סגנונות בתוכה- מוזיקה אנדית, מוזיקה מרכז אמריקאית , מוזיקה קאריבית ומוזיקה ברזילאית. המוזיקה מעט שונה משאר הסגונות שאנחנו רגילים אליהם, הכלים שבדרך כלל ינגנו במוזיקה הלטינית הם מערכת תופים, פסנתר, חליל צד וגיטרות שונות, שיחד יוצרות משהו אקזוטי וקליל כזה. סגנון זה מאוד תפס בשנה האחרונה בקרב הקהל הישראלי. ללא כל ספק, שליט המוזיקה הלטינית כיום הוא דדי יאנקי, שכבש את כולנו בחודשים האחרונים עם הלהיט שלו "דספסיטו". אך גם זמרים ישראלים משלנו הוציאו שירים לטינים, כמו רותם כהן בשיר "כל כך יפה לך", וסטטיק ובן אל במקצבים לטינים ב"טודו בום".

 

רוק

גם בתוך הרוק יש מספר סגנונות שונות- הרוק הכבד, הצרחני והרועש, רוק קלאסי שהוא יותר שקט ורגוע, בלוז', ושירי רוק המבוססים על בלדות. בכל אלה תמצאו גיטרות, כל סגנון עם גיטרה אחרת, בס, חשמלית או אקוסטית. עוד כלים שמאפיינים את הרוק, הם תופים, קלידים ומפוחית. בארץ בתחום הרוק, המובילים הם ברי סחרוף, והיהודים.

 

מוזיקה אלקטרונית

המוזיקה האלקטרונית מושמעת בין היתר, במסיבות או פסטיבלים שאינם במקומות מיושבים. יוצרי מוזיקה אלקטורינים ישראלים רבים זוכים להכרה בינלאומית, כאשר הבולטים מביניהם הם אינפקטד מאשרום, אסטריקס, יהל שרמן וסקאזי. שהגיעו ל-100 הגדולים של מגזין ה-DJMag. אחד מהלהיטים הגדולים בשנה האחרונה
הוא "Warriors - B.Y.O.B Remix - FREE DOWNLOAD"

 
 
תגובות