עברית או אנגלית: השירים עם כמה שפות . צילום מסך מיוטיוב

עברית או אנגלית: השירים עם כמה שפות

בתקופה האחרונה זמרים רבים מחליטים לשלב שפה נוספת בשיריהם, ולעיתים אפילו כמה שפות. איזה שיר משלב ספרדית? ואיזה סינית?

בשנים האחרונות יותר ויותר זמרים בוחרים לשלב בשירים שלהם שפה נוספת מלבד שפת האם שלהם, ולעיתים משלבים אפילו יותר משפה אחת, בצורה זו השיר הופך לרלוונטי במגוון רחב יותר של ארצות ברחבי העולם, השפה הנוספת מוסיפה גם לייחודו של השיר והופכת אותו למעניין יותר ולפעמים גם גורמת לנו ללמוד כמה מילים בשפה שלא הכרנו (טודו בום?)

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"כל כך יפה לך"

השיר "כל כך יפה לך" של רותם כהן משלב בתוכו את השפה הספרדית יחד עם העברית, את מילות השיר הכתובות בעברית כתב כהן בעצמו ואת המילים בשפה הספרדית כתב הזמר הקובני decemer bueno שגם שר בעצמו בשיר, ואם השם מוכר לכם זה בגלל שבוואנו שר גם את הלהיט "bailando" יחד עם אנריקה אינגלסייס.

 

"טודו בום"

"טודו בום" הלהיט של הצמד הכי פופולרי בישראל, יצא רק לפני חודשיים וכבר הספיק להפוך ללהיט בברזיל ובשלל ארצות ברחבי העולם בעקבות המילים הרבות בשפה הפורטוגזית שהוא משלב במשך השיר, השיר התברג במצעדי השירים בארצות בהן דוברים פורטוגזית כמו ברזיל ופורטוגל ואף זכה להתייחסות של אחד היוטיוברים הגדולים בברזיל "felipe neto"

 

"despasito"

השיר "despasito" שגרף כבר כמעט 3.5 בליון צפיות ביוטיוב אומנם לא משלב 2 שפות אך מושמע בשתי גרסאות, בגרסה הספרדית אותה מבצעים לואויס פונסי ודדי יאנקי שהופיע לפני כחודש בישראל, ובגרסה האנגלית על ידי ג'סטין ביבר. השיר הצליח בשתי השפול והפך ללהיט בכל רחבי הגלובוס.

 
 

"טיי"

השיר "טיי" הגיע אלינו לפני כחודש והפך במהרה ללהיט בקרב בני נוער רבים, השיר מבוצע ע"י כוכבת הרשת הצעירה טיילור מלכוב וכוכב הרשת בן זיני שגם כתב והלחין את השיר בעצמו, השיר משלב בו מילים רבות באנגלית שממש מעורבבות במשפטים בעברית. המילים באנגלית לגמרי תורמות לשיר להיות קליט יותר.

 

 "dont mind"

ששר הראפר kent jones משלב בפזמון שלו מספר גדול של שפות , הבתים הם בשפה האנגלית ובפזמון ניתן להבחין בשפות:  ספרדית, סינית והצרפתית, השיר מדבר על זה שהזמר אוהב את כל הבנות, לא משנה מאיזו ארץ הגיעו.

 

"hello kitty"

6 אחרון בחרנו בשיר "hello kitty" של אבריל לבין שדיי נעלמה בשנים האחרונות, השיר יצא איי שם בשנת 2014 ומשלב בתוכו את השפה הסינית ומשקף את התרבות הסינית ממנה הגיעה הלו קיטי לאורך כל הקליפ.

 
 
תגובות