הכירו את דודי בר דוד: "היכולת לגעת באנשים מרגשת". צילום: אריאל שלג

הכירו את דודי בר דוד: "היכולת לגעת באנשים מרגשת"

הגיע הזמן שתפנו קצת זמן לאמנים חדשים, ואם חיפשתם זמר חדש להכניס לפלייליסט השבועי אז דודי בר דוד הוא בדיוק מה שאתם צריכים. דודי כתב והלחין שירים לזמרים גדולים אך עכשיו מפנה את קדמת הבמה בשבילו

את דודי בר דוד תמצאו יותר בעבודה מאחורי הקלעים של עולם המוזיקה, אך הוא כעת מקדיש את רוב השקעצו על קריירת סולו.  הוא כתב והלחין שירים לזמרים מוכרים כמו לירן דנינו עם "יש לך את הכול" מירי מסיקה עם "תשים תשים" ושלומי שבת עם "מאוהב מי די" ועוד רבים. עכשיו הוא יוצא עם שיר חדש שכתב והלחין. תפסנו אותו לשיחה על האהבה למוזיקה וכיצד הוא בוחר למי לתת שירים. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

מתי התחלת לעסוק במוזיקה, ומה משך אותך לעולם הזה?

כבר בילדות, מבית הספר היסודי. בכיתה ה' התחלתי לנגן ולהלחין שירים, הייתה לי להקת רוק ראשונה בכיתה ו'. מה שמושך אותי לעולם המוזיקה היא היכולת לרגש אנשים בעזרת מילים ומנגינות, לגעת בהרבה אנשים, לא כולם אוהבים לדבר בפתיחות על מה הם מרגישים, מה עובר עליהם, הכתיבה היא מעין כלי כדי לומר איך מרגישים בלי לדבר. שיר יכול להגיד בצורה מדויקת מה הם מרגישים. גם בשירים שכתבתי לאנשים אחרים אני תמיד כותב על מקרים שקרו לי. 

איך אתה מרגיש כשזמר אחר שר שיר שאתה כתבת?

זה לא משנה לי, בתוך החברות שלי והכרות שלי אני גאה ושמח לתת שיר לזמר שיכולים להעניק משהו שונה וחדש לשיר. ובכול מקרה כשאני בהופעות שלי אני שר את השירים שאני כותב להם. 

לירן דנינו בביצוע עם השיר שכתב בר דוד
 

איך אתה יודע לאיזה זמר לתת את השיר, למי השיר הכי יתאים?

אני קודם כותב אותו לעצמי, כשעבדתי על שירים שלי נורא אהבתי לתת שירים לזמרים אחרים כי אני עדיין לא עבדתי על אלבום משלי. עכשיו כשאני עובד על אלבום משלי אני באופן טבעי מבצע את השירים שאני נותן לזמרים אחרים, זה חלק מההנאה להיות מסוגל לכתוב משהו שלא אני אשיר אותו וזמר אחר ייתן פרשנות אחרת לשירים, אני לא בן אדם שמתקמצן על שירים ואני אוהב לתת. אני מרגיש בבטן אם השיר יותר מתאים לזמרת או לזמר ככה אני נותן שיר. 

בנוסף לכל, שתף אותנו, דודי בתהליך כתיבת השירים.

יש שירים שמתחילים ממנגינה מלחן ממשפט או מכאב או מקרה שחווית, כל פעם זה אחרת כל שיר הוא פרק אחד או סיפור חדש משהו אחר לגמרי.

הוצאת שיר חדש "השיר שלך" איך הייתה העבודה עליו?

זה שיר אהבה שכתבתי לאהובה שהייתה לי שבתוכו אני מדבר גם על החיים האישיים שלי ועל איפה שגדלתי. העבודה הייתה מאוד מרגשת, כמו שיר חיזוק שמנסה להעצים ולחזק. כמו שאני שר אותו לאהובה למקום שירתק אני גם מדבר על עצמי של פעם על הזוגיות שלי, המקום ממנו באתי, געגוע לילדות לנעורים רצון לחיים פשוטים וצנועים יותר, להפסיק לרדוף אחרי שטויות. יש שם משפט שאומר "שיישרף הכול כמה אוהב אותך" להתקדם כבר. אני אופיע איתו בפסטיבל הפסנתר בהופעת בכורה ואני אארח בו את מירי מסיקה ונשיר ביחד שירים נוספים שכתבתי לה. 

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?

אין על העדפה בכול מקום שבו יש קהל, גם אם זה מוזיאון תל אביב וגם אם זה בר קטן עם שלושים אנשים, ברגע  שיש קהל שמתרגש איתך ומרגיש איתך ומקשיב לך ויש במה שמכבדת אותך זה תמיד מרגש.

מי המודל לחיקוי שלך?

יש הרבה, קשה לי להגיד אני חושב סבא שלי בן 90 והוא עדיין שר ואוהב מוזיקה בכול ליבו ומתרגש ממנה, נראה לי שזה מה שאני מאחל לעצמי. להיות מסוגל לשיר להנות ממוזיקה בגיל מאוד מבוגר להתרגש ממנה זה נראה לי הכי מבורך.

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

באלבום שיצא בשנה הקרובה יש גם פופ וגם אוריינטלי וגם היפ הופ. אני פשוט בן אדם שכותב שירים ושר בעברית. 

אם יכולת לבחור אומן ולבצע איתו דואט במי היית בוחר?

יוסי בנאי זכרונו לברכה זה אחר האומנים הישראלים שאני אוהב ומעריץ כי הוא היה שחקן אדיר ואמן אדיר , הוא היה גם זמר ומגיש שירים שהוציא שירים בצורה מדהימה אני חושב באמת שהוא אחד הגדולים במוזיקה העברית  שהיו בארץ, גם אריק אינשטיין אבל אם אני צריך ולהתביית על שם אחד זה יוסי בנאי.

 

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

ממשיך לעשות את מה שאני עושה, ועוסק במה שאני אוהב. 
















 

 

 

 

 

 

תגובות