הכירו את מתיאס אלרקון: "זה סוג של הישג בשבילי". Bee Production

הכירו את מתיאס אלרקון: "זה סוג של הישג בשבילי"

השנה המוזיקה הישראלית קיבלה תפנית מוזיקלית חדשה והלכה על הוויב הלטיני, אמנים חדשים בלטו לנו בעין ובניהם גם מתיאס אלרקון. הוא דיג'יי שמתמקד בתחום הרגאטון וכבר הספיק לחמם את דדי יאנקי. אז רגע לפני שהוא שב אל הבמה לחמם את מלכי הראגטון, ווילי וויליאם ופארוקו הגיע הזמן שתכירו את מתיאס

מתיאס אלרקון הוא דייג'י עסוק במיוחד אשר מתמקד בתחום הרגאטון, עד כה הוא הספיק להופיע באין ספור מועדונים ובלייב פארק בראשון לציון עם האמן דדי יאנקי. בימים אלה מתכונן מתיאס אל ההופעה שלו בה הוא הולך לחמם את מלכי מוזיקת הראגטון, ווילי וויליאם ופארוקו ב28.11 בהאנגר 11, במסגרת פסטיבל reggaeton TLV. תפסנו אותו לשיחה קצרה על מוזיקה, הגשמת חלומות ואיפה ירצה לראות את עצמו בעוד 10 שנים. 

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?
"התחלתי להתעסק במוזיקה לפני 3 שנים באופן מקצועי, אבל תמיד המוזיקה הייתה אצלי, תמיד חייתי את המוזיקה. תמיד רציתי להתעסק במוזיקה, אף פעם לא הצלחתי למצוא את עצמי בכלי נגינה וזמר זה לא אני. כנראה שרציתי להיות דייג'י מצאתי את עצמי שם מאוד התחברתי לעולם הזה, למדתי גם לבד וגם באופן מקצועי ומהר מאוד פשוט הצלחתי להשלים פערים בזמן מאוד קצר".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"אי אפשר בלי מוזיקה, אני חושב שמי שלא אוהב מוזיקה זה בעייתי, מוזיקה זו תרופה להכל. האמת ששמעתי ראגטון ב2006 ועד היום אני שומע וזו מוזיקה מאוד מדבקת וממכרת. זה ז'אנר מאוד שמח. ההתפתחות של הז'אנר היא בלתי נתפסת בעייני, זה ז'אנר שמאוד כיף לעבוד איתו ומאוד כיף להיות בצד העובד של הז'אנר הזה ולייצג אותו בארץ, זה לא מובן מעליו. זה כיף שרואים אותי ככתובת לעולם הזה של הראגטון בארץ".

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"האמת שאחרי דדי יאנקי חשבתי שזהו, אין יותר משהו שארצה אבל זו הייתה חשיבה לא נכונה. לא חסר איפה הייתי רוצה להופיע גם אם זה פה בארץ וגם אם זה בחו"ל, גם אם זה להופיע עם עוד אמנים בארץ של הראגטון, היכל מנורה זה גם צעד מאוד חשוב בשבילי. " מתיאס גם שיתף אותנו בתחושותיו לקראת המופע שבו נבחר לחמם את וויליאם ופארוקו: "זה הישג גדול בשבילי לחמם את ווילי וויליאם ופארוקו. עוד שני ענקי ז'אנר הרגאטון שבאו לישראל. אחרי שחיממתי את דדי יאנקי בקיץ האחרון."  

מי המודל לחיקוי שלך?
" דדי יאנקי הוא האמן שנתן לי הכי הרבה השראה בזאנר הזה ומבחינת דייג'י אין אחד ספציפי, כל אחד מלמד אותי משהו חדש אבל מבחינת מודל לחיקוי זה מתחיל מבריינדד ואחריו בלאקאאוט שקיבלתי מהם המון השראה ולמדתי מהם המון. אפשר להגיד שזה שני השמות שמאוד נותנים לי השראה".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?
"הראגטון ממכר, הוא מדבק". 

מתוך הופעת החימום לדדי יאנקי
 

איך זה לעסוק בתחום הדי גיי?
"מאתגר, מאוד. לכל דייג'י יש את הדרך שהוא עבר, מה שהוא עשה. מהרגע שהחלטתי להיות דייג'י של רגאטון קיבלתי בזמן מאוד קצר חשיפה מאוד גדולה למועדונים, עיתונות, התמכרתי ישר לז'אנר הזה שעדיין היה בפריחה בארץ, ראיתי בו פוטנציאל, שהוא יכול להגיע יותר רחוק מזה, להגיע לכל מועדון ולכל בית קפה. לעסוק בז'אנר הזה זה מביא לי הרפתקאות שלא חשבתי שיקרו, גם להופיע עם דדי יאנקי וגם במועדונים שמזמינים אותי במיוחד לנגן ראגטון, שזה לא מובן מאליו, לא רואים את זה בכל מקום שמזמינים דייג'י לנגן ז'אנר אחד ספציפי".

תחום הראגטון -  מה אתה חושב על התחום? חושב שהוא יתקדם בארץ?
"אני מנגן עכשיו באחד הלייניים הכי גדולים בארץ, אפשר להגיד הכי גדול, שזה אלמה דה קובה- הבית הכי גדול לחובבי הרגאטון בישראל. נכנסתי להיות פרזידנט שלהם לפני שנה וחצי, שומעים שם בעיקר ראגטון, לקחתי על עצמי לידיים לא רק לנגן שם אלה לנגן גם במקומות אחרים בארץ במהלך השבוע ולראות את ההתקדמות של הראגטון בשנה וחצי וזה הישג אדיר בשבילי, גם זה שאנשים נחשפים לז'אנר הזה זה נותן לי סיפוק, שהדרך שבה אני עובד היא נכונה". 

ליצר מוזיקה אלקטרונית זה כמו מוזיקה רגילה לדעתך?
" "יש כל מיני יצירות מוזיקה, אפשר ליצר מוזיקה אלקטרונית עם לחן בספרדית, במוזיקה אין חוקים, אפשר לשלב בתוך שיר אחד הרבה ז'אנרים". 

© Bee Production

מה אתה הכי אוהב בסוג העבודה הזו כדיי גיי?
"הפרגון של האנשים, עצם זה שאנשים באים למקומות שאני מנגן בהם, שאני יכול לקבל אחר כך הודעות או לראות את עצמי מתויג בסטורים של אנשים, זה לא מובן מאליו לראות את כל הפרגון הזה. במקצוע שלי זה ההמשכיות, לראות שאנשים אוהבים לראות את מה שאני עושה, גם אלו שאומרים לי שפעם ראשונה שהם שמעו ראגטון זה היה במסיבה שלי ומאז הם לא מפסיקים לשמוע. התחלתי לעבוד על קונספט של ראגטון לחתונות וזה התחיל לעבוד לאחרונה, עשיתי חתונה ראשונה וקיבלתי פידבק מאוד כיפי".

לסיום, איפה נראה אותך בעוד 10 שנים? 
"אני מקווה שכמו שקרו לי הרבה הפתעות בזמן מאוד קצר יקרו לי רבה הפתעות גם עוד 10 שנים. אני מקווה שעד אז יהיו לי שיתופי פעולה עם אמנים גדולים בתחום. זה התכנון העקרון". 

 

תגובות