סיכומוזיקלי: אייל גולן ועידן עמדי במחווה מרגשת . ליאור פינקסון, אלוני מור

סיכומוזיקלי: אייל גולן ועידן עמדי במחווה מרגשת

יום שישי הגיע, ואנחנו כאן עם הסיכום השבועי של כל מה שקרה במוזיקה הישראלית. והפעם: כוכבת פרוייקט הלהקה בסינגל חדש ועידן עמדי ואייל גולן עושים כבוד למלך המוזיקה המזרחית

גם השבוע לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

דניאל מזוז - "באבא בהודו"

דניאל מזוז זכורה לכם מ"פרויקט הלהקה" שם הייתה בין הזמרות המוצלחות והבולטות. לאחרונה החלה לעבוד על אלבום בכורה מתוכו יצא כבר הסינגל "נגמר". השבוע הוציאה את "באבא בהודו". 

"באבא בהודו" נכתה על ידי מזוז בעצמה, על הלחן אחראיים דין כרמל ועמית שגיא שגם הופקד על ההפקה המוזיקלית והעיבוד המוזיקלי בשיר הסינגל החדש של מזוז מצוין, הוא קליט, כיפי, בעל קצב טוב ומזוז מצליחה לבצע אותו בצורה מעולה! משהו באנרגיות שלה, בקליפ הכיפי שמתאים במדויק לאווירת השיר ובמילים והלחן יוצרים חבילה מוזיקלית כיפית ומהנה במיוחד. סך הכל שיר מוצלח, כיפי ומלא בחיים ותזוזה. מזוז ללא ספק ממשיכה בקצב טוב להוכיח את מעמדה ואת כישרונה המוזיקלי בארץ.

לסיכום: סינגל מוצלח. ★★★★★

 


מירי מסיקה - "לב מתוך לב"

אחרי שהוציאה שישה אלבומים ואין ספור סינגלים מצליחים בינהם : "מלך", "לשם", "עכשיו אתה חוזר בחזרה", "אלוהי הדברים הקטנים" ועוד'. לאחרונה יצא האלבום השישי של מסיקה מתוכו הוציאה השבוע סינגח חדש - "לב מול לב".

את "לב מול לב" כתבה אליה רוסליו ועל הלחן הופקדה הזמרת והיוצאת סתיו שמש, בעיבוד וההקה בשיר לקחו חלק ניר מימון, רוני בראון, איתי צוק ויניב  דדון. בשיר החדש יש משהו מאוד בוגר, שונה, הוא מאוד עדין ורגוע, הלחם המילים וקולה של מסיקה מתחברים זה לזה בצורה מושלמת ואני בספק עם יש עוד מישהי שיכלה לבצע את השיר הזה טוב כמו מסיקה. בעייני, זהו אחד השירים היותר טובים של מסיקה עד כה. 

לסיכום: לא פחות ממצוין, מסיקה עשתה זאת שוב ובגדול. ★★★★★

 

 30 שנה למותו של זוהר ארגוב.

השבוע צוין 30 שנה למותו של הזמר זוהר ארגוב. לכבוד יום השנה הקליטו אייל גולן ועידן עמדי שני ביצועים מיוחדים לשני שירים של ארגוב ז"ל. עמדי הקליט את "הפרח בגני" ואילו גולן הקליט את "נכון להיום".  

אתחיל בביצוע של עמדי, הוא פשוט, אמיתי ומצוין להפליא! הוא מביא את המקום שלו בצורה הטובה והמרגשת ביותר שהיה אפשר לעשות לשיר המיוחד הזה. עמדי מצליח לבצע שיר לא פשוט בצורה הנכונה והטובה ביותר שאפשר היה לעשות. גולן, עשה זו בדרך אחרת, זה לא ביצוע יחיד שלו אלא דואט עם ביצוע המקור של ארגוב ז"ל. הרעיון מיוחד, מרגש ועוצמתי, השילוב בינהם הצליח וגולן הצליח להביא את השיר למקום מוצלח במיוחד.

לסיכום: ביצועים מוצלחים ומרגשים. ★★★★★ 

 
 


יהונתן וענונו - "בדרכים"

עד כה הספיק הזמר יהונתן וענונו להוציא לא מעט סינגלים מוצלחים, בינהם אפשר לראות את "איך אפשר", "רק לא ליפול", "השער לגן עדן" ועוד'. השבוע שיחרר וענונו רגע לפני האלבום החדש את "דרכים".

את הסינגל החדש, "דרכים" כתב והלחין וענונו בעצמו ואילו על ההפקה והעיבוד המוסיקלי בשיר אחראי מאור שושן. הסינגל מביא משהו מאוד אחר ושונה ממה שיש לנו במוזיקה הישראלית, מצד אחד הוא מעניין ומסקרן, יש בו משהו סוחף ומיוחד אך בשלב מסוים בשיר זה מתחיל טיפה למצות את עצמו ולאבד את הריכוז שלי מהשיר. מלבד זה נעשתה פה עבודה טובה. 

לסיכום: שיר טוב, אך היו לו טובים יותר.  ★★★ 

שווה האזנה 

השבוע פינת השווה האזנה מוקדשת לשני שירים חדשים שיצאו ממש לאחרונה.

הראשון הוא קאבר של החייל בן גנון לשיר "בתוך כל הבלאגן" של אדיר גץ. הביצוע לא פחות ממושלם. הוא מצליח לבצע את השיר בצורה מעולה תוך כדי נגינה על קלידים ומצליח להפתיע במיוחד. אדיר אגב צפה בסרטון וטף העלה אותו ל"סטורי" באינסטגרם שלו. ללא ספק קאבר מצוין ואתם לגמרי חייבים לשמוע אותו! 

 

ביצוע מדהים ל "בתוך כל הבלאגן" של אדיר גץ @benganon

A post shared by חיילים מצייצים (@idftweets) on

הביצוע השני הוא של הזמרת הצעירה ליאור קקון, גם היא אגב העלתה את הסרטון כשלבושה במדי צה"ל, קקון, הצטלמה עם חבר מהלהקה הצבאית בה משרתת ושרה את השיר החדש שלה "במקום גן עדן" לצד הביצוע (המצוין) שלה אפשר לראות נגינה על גיטרה (של החייל יאן זלקה) אשר מלווה אותה. וזה הכי ביצוע שווה האזנה!

 

 

תגובות