סיכומוזיקלי: גיא ויהל בסינגל חדש ואיזו זמרת עשתה קאבר לעצמה?. ספיר מלכי

סיכומוזיקלי: גיא ויהל בסינגל חדש ואיזו זמרת עשתה קאבר לעצמה?

יום שישי הגיע! ואם הייתם עסוקים בשבוע הסוער והקריר שעבר עלינו, אנחנו כאן עם הסיכום השבועי של המוזיקה הישראלית. והפעם: גיא ויהל משחררים סינגל חדש מתוך האלבום הקרב ובא, עמית מורשת בקאבר לנועה קירל וגם מי עשתה קאבר לעצמה?

גם השבוע לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

גיא ויהל "אל תעשי מזה עניין"

את הצמד גיא ויהל הכרנו לראשונה בראליטי "the voice" ומאז הם פשוט לא מפסיקים להפתיע הם הספיקו להוציא שלושה אלבומים, לזכות בתארים נחשקים ולא מפסיקים להופיע. בימים אלו עובדים הצמד על אלבום חדש, רביעי במסםר מתוכו שחררו השבוע את הסינגל "אל תעשי מזה עניין".

את הסינגל החדש - "אל תעשי מזה עניין" כתבו והלחינו גיא ויהל ביחד עם דן תורן, גם בעיבוד והפקה המוזיקלית לקחו חלק השניים רק שהפעם זה היה לצד יונתן (ג'וני) גולדשטיין. השיר החדש מוצלח, יש לו לחן מצוין והמילים אמיתיות ובאות בצורה נכונה עם הלחן בשיר. גיא ויהל מצליחים (שוב) להביא שיר איכותי, מסקרן, סוחף ובעיקר נעים לאוזן. זהו הסינגל האחרון שהשניים משחררים מהאלבום הקרב והבחירה בו כסינגל הסיום בהחלט מוצלחת. סך הכל השיר מצוין והשניים ממשיכים להיות אחד הצמדים המוכשרים והמיוחדים במוזיקה הישראלית. לא יודעת מה איתכם אבל אני כבר ממש מחכה לשמוע את האלבום המלא. 

לסיכום: מקווה שהאלבום יהיה כמו הסינגל הזה. ★★★★★

 


ספיר נהון "לשכוח אותך" 

ספיר נהון נכנסה לחיינו בראליטי השירה "הכוכב הבא לארוויזיון" שם הגיעה למקום החמישי והייתה בין המתמודדות הבולטות בעונה, מאז היא הוציא שני סינגלים מתוך אלבום בכורה שעתיד לראות אור בקרוב. בתחילת השבוע הוציאה נהון הצעירה סינגל שלישי מתוך האלבום - "לשכוח אותך".


"לשכוח אותך" נכתב והולחן על ידי ערן קאשי ודנה מלכה כאשר קאשי הופקד גם על ההפקה המוזיקלית והעיבוד. השיר החדש מוצלח, מוצלח במיוחד למען האמת. הוא כיף להאזנה וסוחף, יש בו משהו מאוד נעים שעושה חשק לשמוע את השיר שוב ושוב מבלי להרגיש שעמום או עיפות. סך הכל שיר מעולה ונהון ממשיכה שוב להוכיח את עצמה כזמרת מן המניין במוזיקה הישראלית. 

לסיכום: הצליחה (שוב) להפתיע ★★★★★

 

אמיר דדון "בואי נדבר בנינו" 

אמיר דדון הוציא במהלך הקריירה שלו  אלבומים מתוכם יצאו שירים מוכרים ומצליחים במיוחד בינהם: "אור גדול", "לבחור נכון", "גלים" ועוד'. השבוע הוציא דדון את הסינגל האחרון מתוך האלבום החדש שבדרך.

הסינגל החדש והאחרון מתוך האלבום החדש נקרא "בואי נדבר בנינו", את השיר כתבו דדון, רועי חסן וקרן פלס (שמשחקת איתו בימים אלו בקאברט הרוק "לילה 1 באפריל"). הסינגל החדש בוגר במיוחד, הוא עדין ואמיתי. המילים כתובות בצורה מדויקת ויחד עם הלחן וההגשה המצוינת של דדון נוצר שיר מעולה שמצליח למרות הרוגע שלו לא לעייף, יש בו משהו מאוד סוחף שגורם לתחושה רגועה. 

לסיכום: שיר מצוין. ★★★★★

 


מאור ביטון "וייטנאם"

מאור ביטון אמנם לא זמר מוכר במיוחד אך לגמרי הגיע הזמן שתתחילו להכיר אותו, הוא הוציא עד כה שירים כמו: "מתבלבל", "פתאום" ועוד', ביטון מתעסק במוזיקה כבר יותר מ-15 שנה. השבוע הוציא ביטון סינגל חדש מתוך אלבומו החדש שבדרך.

את "וייטנאם" כתב והלחין ביטון בעצמו ואילו על ההפקה המוזיקלית והעיבוד בשיר אחראי גיא בן חמו. השיר מתחיל טוב, נראה מסקרן ומעניין ובעל מסר מדויק אך בכל זאת משהו בו לא מתחבר לי, מרגיש כאילו יש שם משהו לא שלם. המילים טובות ומסקרנות אך השיר מעייף די מהר ומרגיש בשלב מסוים שקצת מיצה את עצמו.

לסיכום: יש שירים מוצלחים יותר. ★★★★

 

 

שווה האזנה 

השבוע העלו עמוד האינסטגרם של ערוץ "kidz" סרטון מיוחד של עמית מורשת (שכבר מזמן לא רק אח של) שר ומנגן את "כשאני איתך לבד" של נועה קירל. הביצוע מעולה ומורשת מצליח להביא את השיר למקום שונה וטוב במיוחד. כבר ציינו בעבר שהוא מוכשר כן? לגמרי שווה לכם לצפות בסרטון הזה! 

 לא מאמינה שיצא לכם לשמוע מישהי שעושה קאבר לשיר של עצמה, אז קבלו את ליהי בנין שממש לאחרונה הוציאה את "היי ליידי" עם בן זוגה אלעד לוי והחליטה השבוע שמגיע לשיר גרסה שקטה. בנין, העלתה לחשבון האינסטגרם שלה ביצוע שקט ורגוע לשיר הקצבי ביחד עם חברתה בר אברם. השתיים שרו ובנין אף מנגנת בגיטרה ואין ספק שהשיר הזה מוצלח גם בגרסה הרגועה והשקטה יותר. אתם חייבים לשמוע!  

 

ביצוע משקט לשיר ״היי ליידי״ עם היפה שלי ❤️ Cover: Hey lady 💃🏻 @bar_avram

A post shared by Lihi Banin ליהי בנין (@lihi_banin) on

 

תגובות