חנוכיה מוזיקלית: נצ'י נצ' האיר לנו את השנה. שרון רביבו

חנוכיה מוזיקלית: נצ'י נצ' האיר לנו את השנה

היום אנו מדליקים את הנר השביעי בחנוכיה! לכבוד כך, כתבי המוזיקה שלנו מספרים בטור מיוחד לכבוד החנוכה- מי הוא הזמר\ת שהאיר\ה להם את השנה. והיום, נצ'י נצ', שהפך לנו את השנה לטובה הרבה יותר

את הנר השביעי של חנוכה אני בוחרת להקדיש לראפר שמלווה אותנו כמעט שבעה ימים בשבוע – איש השנה לא רק שלי אלא גם של גלגלצ. למרות שעד לפני שלוש שנים בקושי שמענו את השם שלו, כיום רביד פלוטניק הידוע בכינויו המיוחד נצ'י נצ' מוכר בתור אחד מהאנשים שטיפסו להם גבוה אל עבר פסגת המיינסטרים הישראלית. עם סגנון מוזיקה שנחשב יחסית שולי ואנדרדוגי, מילים שמגוללות את כל מה שיש לו על הלב וקעקוע מיקרופון שמראה לכולם מה בדיוק הסיפור שלו, נצ'י הצליח להכנס ללב של כולנו. וגם לפלייליסטים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

פלוטניק נולד בעיר פתח תקווה וכבר מהשירים הראשונים שלו הכרנו אותו תחת הטייטל "ההוא מפתח תקווה". הוא כתב שירים על עיר מולדתו, נשאר קרוב לשורשים ואפילו לאלבומו הרביעי קוראים "ברוכים הבאים לפתח תקווה". אולי למישהו אחר זה לא היה עובד, למשל אם אני הייתי כותבת סינגל על נתניה, אבל נצ'י עשה זאת ובגדול. את האהבה שלו למוזיקה הוא גילה 13 בהשפעת אחותו הגדולה, שהתעניינה ועבדה בתחום המוזיקה גם היא.אחד מהאנשים שגרמו לו לאהוב את סגנון המוזיקה שהוא מתעסק בו הוא סאבלימינל, שהיום כבר פחות מושמע מנצ'י עצמו. כשהוא היה משמיע את השירים שלו לאנשים מפתח תקווה החברים פרגנו אבל אחרים לא הגיבו בהתלהבות מוגזמת.

© צילום מסך מיוטיוב

לנצ'י מגיעה כל טיפת אהבה שהוא מקבל – למרות הכישרון ועדר המעריצים שהוא כבר הספיק לרכוש לעצמו מתחילת הדרך, הוא עדיין גר בבית עם אביו, דואג למשפחתו ועדיין מתרגש בכל הופעה ועל כל במה. בכל שנה הוא מרים הופעת יום הולדת וחוגגת את יום הולדתו עם הקהל, ובשנה שעברה הוא אפילו עלה לבמה עם טישו ונזלת, התנצל וסיפר כי הוא חולה, אך כולם שכחו מזה מספר דקות לאחר מכן.

הצניעות שלו בלטה מתחילת הדרך: אי שם כשביצע את השיר "הכל יהיה בסדר" עם קפה שחור חזק, הוא לא ציפה שהם יהיו מושמעים בגלגלצ ואף יזכו להיות מספר אחת ברשימת ההשמעות. הוא רצה "להרוויח את זה", הרגיש שהוא עוד לא מספיק בטוח בעצמו, בדרך שלו, וחשב שהדג נחש וסאבלימינל מספיקים, אבל הצליח להפתיע את עצמו. מאז הדרך הייתה איטית אך מבטיחה, עד שהגיעה שנת 2017, ה-שנה של נצ'י. עם שירים כמו 'כפרה שלי' ו'כל הזמן הזה' שאף זכה למקום הראשון במצעד השנתי של גלגלצ, רביד הצליח להכניס סוף סוף מישהו מסצנת ההיפ הופ למיינסטרים (מעבר לסטטיק) ופתח את הדלת לאנשים מכל הגילאים, המגזרים, הצבעים והעדות למוזיקה קצת שונה ומיוחדת. הנר הזה מוקדש לך!

 

 לכל "חנוכיה מוזיקלית"- לחץ כאן

תגובות