סיכומוזיקלי: סטורי מהפסטיגל ומחווה מרגשת. צילום: פיני סילוק

סיכומוזיקלי: סטורי מהפסטיגל ומחווה מרגשת

יום שישי הגיע! ואם הייתם עסוקים בשבועות האחרונים של 2017, אנחנו כאן עם הסיכום השבועי של המוזיקה הישראלית. והפעם: המחווה המרגשת לזכרו של אמיר פרישר גוטמן ז"ל, סינגל חדש לאחים שחוזרים בגדול וקריירת סולו לזמר "תלאתה"

גם השבוע הבאנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ מזיקה של פרוגי:

יוסי שטרית - "ילד מאוהב"

קצת אחרי שהוציא את אלבומו הראשון שזכה להצלחה רבה שחרר השבוע הזמר יוסי שטרית שהתגלה לנו בראליטי "The Voice" סינגל ראשון מתוך אלבומו השני שעתיד לראות בחודשים הקרובים.

הסינגל החדש של שטרית, "ילד מאוהב" נכתב, הולחן, עובד והופק מוזיקלית על ידי דולב רן ופן חזות. סך הכל השיר החדש טוב, הוא כיפי להאזנה ואפשר להתמכר אליו די מהר. שטרית מבצע אותו בצורה מעולה ומצליח להביא את השיר למקום טוב. השילוב בין הלחן המילים וכולו של שטרית יוצרים שיר מוצלח ומהנה. סך הכל שטרית מצליח שוב להוכיח את עצמו ואת כישרונו. הביצוע לשיר מעולה וכך גם השיר. יש בשיר משהו אחר ומאוד כיפי. מחכה לשמוע את הסינגלים הבאים מתוך האלבום ובטוחה שיהיו טוב לא פחות מהאלבום הראשון ומהסינגל החדש הזה.

לסיכום: מחכה לנו עוד אלבום מעולה. ★★★★★

 

מאיה בוסקילה - "Fata Morgana"

על מאיה בוסקילה קצת קשה לספר במספר של של שורות אבל הנה בכל זאת - בוסקילה הספיקה במהלך הקריירה שלה להוציא ארבעה אלבומים, להשתתף במופעים, להופיע על במות גדולות, לזכות בפרסים וכמובן להוציא אין ספור להיטים מצליחים בינהם אפשר למצוא את  "נשמתי", "בלעדייך", "ימים של אהבה", "רק אל תגיד לי".
השבוע הוציאה בוסקילה סינגל חדש עם מחווה מרגשת.

"פטה מורגנה" נכתב במקור בעברית על ידי אמיר פרישר גוטמן ז"ל ונועה ברנר. פרישר גוטמן ז"ל אחראי גם על הלחן בשיר. השיר נקרא בעברית "בוא לראות אותי" והוא נכתב לפסטיגל בו השתתפה בוסקילה בשנת 2011. השיר עבר חידוש של שגיא קריב שעיבד והפיק מוזיקלית את השיר, ואף תורגם לשפה האנגלית. הביצוע של בוסקילה מצוין ומצמרר. משהו בקולה העוצמתי וחזק גורם להתרגשות מהסיטואציה ומהמחווה המיוחדת שעשתה. סך הכל סינגל מצוין, כיפי להאזנה ומרגש. לא יודעת מה איתכם אבל אני התגעגעתי לבוסקילה ולשיריה.

לסיכום: סינגל מצוין ומרגש. ★★★★★

 

גיל ווין - "סצנות"

גיל ווין אמנם הוציא בקריירה המוזיקלית הקצרה שלו רק סינגל אחד, אבל מי אמר שסינגל אחד זה לא  מספיק כדי לגלות כישרון? קצת פחות מחצי שנה מאז שהוציא ויין הצעיר את "אל תשאלי" (שאגב עומד כיום על יות מ12 מיליון צפיות ביוטיוב) שחרר השבוע סינגל חדש, שני במספר - סצנות".

 את "סצנות" כתב, הלחין, עיבד והפיק מוזיקלית גיל בעצוין הצעיר. הסינגל החדש מעולה. הוא מתחיל עדין ולאט לאט מקבל עוד ועוד צבעים. יש בו משהו מאוד נכון וטוב, זה מתחיל במילים המצוינות ומשתלב יחד עם הלחן שמעצים אותם ועם קולו של ווין. סך הכל הסינג החדש מוצלח, הקליפ שבא איתו מצליח להשתלב ללקצב, למילים ולאווירה בצורה טובה ומצליח להלים את השיר ולא להכביד עליו. האמת, השיר טוב לא פחות מ"אל תשאלי" ווין ללא ספק עובר את שלב הלהיט של שיר אחד ומצליח להביא עוד משהו טוב שאני בטוחה שיצליח ובגדול.

לסיכום: עשה זאת שוב, ובגדול.★★★★

 

טומי ויאן


את האחים טומי ויאן הכרנו לראשונה בראליטי השירה "x factor" שם היו בין המתמודדים הבולטים בעונה. מאז אותה תכנית לא שמענו מהם הרבה מלבד הסינגל "דף לבן" שיצא מיד אחרי. השבוע, ארבע שנים אחרי סיום התכנית הוציא האחים המוכשרים סינגל חדש רגע לפני אלבום הבכורה שבדרך.

את הסינגל החדש, "חצי עולם" כתבו והלחינו טומי ויאן בעצמם ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי הופקד ישי בן רפאל הירשלר. הסינגל מצוין, השניים מצליחים להוכיח שוב עד כמה הקולות שלהם מוצלחים זה לצד זה ןעד כמה הכימיה בינהם נראת ונשמעת בשיריהם. השיר עדין, יש בו משהו מקסים ורגוע שגורם להסחף עם השיר ולא להשתעמם כמו שקל לקרות עם שירים רגועים אחרים. סך הכל סינגל מוצלח במיוחד ולשניים האלו מצפה עתיד מוזקילי מוצלח, אז אל תשכחו את השמות האלו.

לסיכום: השניים האלו פשוט מעולים. סינגל מוצלח במיוחד. ★★★★★

 


נתנאל פורטל

נתנאל פורטל היה חלק מלהקת "תלאתה" ואף השתתף בראליטי "אייל גולן קורא לך" (כמתמודד יחיד) וב"כוכב הבא" יחד עם הלהקה. השבוע הוציא פורטל סינגל חדש, ראשון במספר מתוך אלבום הסולו המתקרב.

את השיר החדש - "מילה קטנה" כתב והלחין פורטל בעצמו כאשר על ההפקה והעיבוד המוזיקלי בשיר אחראי מאיר משעלי. השיר די טוב, הוא מתחיל מאוד זורם וקצבי וגורם להתייחסות רבה אל המילים, הלחן, קולו של פורטל והאמת שגם לקליפ המצוין שמוסיף רבות לשיר, אך ברגעים מסוימים השיר מעט ממצא את עצמו ומרגיש ארוך מידי -  אך סך השיר טוב, יש בו משהו ממכר ומאוד נעים לאוזן. והאמת, שיש לי תחושה שנשמע אותו הרבה בתקופה הקרובה.

לסיכום: כניסה טובה לקריירת סולו מחודשת. ★★★★

 

שווה האזנה

כוכבי הפסטיגל מספקים לנו לא מעט סטורים בחשבונות האינסטגרם שלהם והשבוע סיפק לנו לי בירן סטורי מעניין והכי שווה האזנה, בסרטון שהעלה בירן לאינסטגרם שלו אפשר לראות (וכמובן שגם לשמוע) את עומר אדם (שכזכור משתתף גם הוא בפסטיגל השנה) שר את השיר של בירן מהפסטיגל הנוכחי. הסרטון לגמרי שווה האזנה ואדם מכניס בשיר את הצד המזרחי. האמת, סלסלולים מתאימים לשיר הזה בצורה מעולה! ואני לגמרי בעד דואט משותף לשיר של השניים המוכשרים.

צילום מסך מאינסטגרם
 

עמית מורשת העלה השבוע לחשבון האינסטגרם שלו הצצה משיר חדש שנקרא "המון זמן". את השיר כתב והלחין מורשת מעצמו ואני חייבת לציין שלמרות שההצצה היא רק דקה אפשר להגיד מעכשיו שזה שיר מוצלח, יוצא דופן ויפייפה. האמת, אני כבר ממש מחכה לשמוע את השיר המלא, ובכלל, עוד שירים של מורשת הצעיר. אתם פשוט חייבים לשמוע את זה!

 

תגובות