סיכומוזיקלי: לי בירן במחווה מרגשת ורן דנקר חוזר  . אחינועם בר רצון, ענת מוסברג

סיכומוזיקלי: לי בירן במחווה מרגשת ורן דנקר חוזר

יום שישי הגיע ואם לא מצאתם זמן לעקוב, קבלו את כל מה שקרה במוזיקה הישראלית והפעם: רן דנקר חוזר בשיר נושא חדש, לי בירן מרגש, ליאור נרקיס בסינגל חדש ותיאלנדי במיוחד וזמר חדש ומסקרן שנכנס למוזיקה.

גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

רן דנקר מתוך "מיגל"

בקרוב תעלה ב"Hot" סדרת דרמה חדשה העונה לשם "מיגל" וכמו לכל סדרה גם ל"מיגל" יש שיר נושא. כזכור, רן דנקר הוא אחד האנשים היותר מוכשרים בסביבה המקומית הוא שחקן מוכשר במיוחד וזמר מצוין לא פחות ואת שיר הנושא של "מיגל" הוא מבצע (וגם משחק בתפקיד מרכזי).

"אין לי אף אחד" נכתב, הולחן והופק על ידי אסף אמדורסקי. השיר פשוט מצוין, הוא עוצמתי, מיוחד ומצליח להעביר מסר מאוד ברור. הוא סוחף ומצליח להשאיר עירנות מסוימת. לאורך כל השיר לצד מתח שמתבסס בעיקר מהלחן ומקולו של דנקר שמתאים במדיוק לשיר. סך הכל שיר מעולה שמגיע עם קליפ מוצלח לא פחות ואין לי ספק שאם הסדרה תהיה כמו השיר צפויה לה הצלחה לא קטנה.

לסיכום: שיר פשוט מעולה. ★★★★★ 

 

אריק איינשטיין - "ועוד לא אמרתי כלום"

עברו יותר מארבע שנים מאז שהזמר והיוצר אריק איינשטיין הלך לעולמו. איינשטיין, שנחשב לאחד האמנים הגדולים במוזיקה הישראלית והפך לחלק חשוב (גם לאחר מותו) מהתרבות הישראלית ואין כמעט ילד במדינה שלא מכיר את שיריו גם שנים לאחר יציאתם. בין שיריו אפשר למצוא את "אדון שוקו", "גברת עם סלים", "יש בי אהבה", "אני ואתה" ועוד רבים שהפכו לקלסיקות ישראליות. כחלק מפרויקט הדסטארט יצא השבוע "ועוד לא אמרתי כלום" שיר אשר

את השיר כתב נתן זך ועל הלחן והעיבוד אחראי אבנר קנר. השיר מצוין, הוא מרגש, נעים לאוזן וגורם לגעגוע לאיינשטיין. השיר מלווה בקליפ תמונות מכל שנותיו של אנשטיין ולצד קולו הבלתי נשכח מצליח להעביר רבות בצורה ישירה. השיר מצליח להביא את איינשטיין גם ארבע שנים לאחר מותו ואין ספק שהשיר הזה פשוט עושה טוב על הלב. סך הכך שיר מוצלח, אמיתי ומלא בגעגוע לזמר ענק.

לסיכום: שיר מקסים, אמיתי ופשוט.★★★★★ 

 

ליאור נרקיס & Vivo - "פול מון"

ליאור נרקיס הוא ללא ספק אחד האמנים היותר מוכרים ומצליחים במוזיקה הישראלית כבר שנים. מאחוריו כבר אלבומים, הופעות בכל מקום בארץ ובעיקר להיטים רבים בינהם אפשר למצוא את "חגיגה בישראל", "אתן לך שנים", "תגידי" ועוד' השבוע הוציא נרקיס סינגל חדש - "פול מון".

על המילים, הלחן העיבוד וההפקה המוזיקלית בשיר החדש אחראיים אופיר כהן ואבירם טוויזר (Vivo). השיר כיפי, הוא זורם, מקפיץ ובעיקר עושה חשק לרקוד גם אם כרגע אנחנו ממש רחוקים ממסיבת פולמון בחוף תאילנדי. סך הכל שיר טוב, הוא מצליח לעשות כל מה ששיר טוב עושה ונרקיס ללא סק מצליח להביא פה משהו טוב, חדש, כיפי בעזרת שיתוף פעולה מצוין עם Vivo. השיר אגב כולל קליפ מלא בתמונות שלגמרי מוסיפות לאווירת השיר.

לסיכום: פשוט כיפי. ★★★★★

 

אוראל שרעבי - "עוד תראי"

מאמינה שהשם אוראל שרעבי לא אומר לכם יותר מידי, אז זה בדיוק הזמן שלכם להכיר אותו. אוראל שרעבי הוא זמר צעיר רק בן 20 אשר עובד בימים אלו על אלבום בכורה. השבוע הוציא שרעבי את סינגל הבכורה שלו מתוך האלבום שבדרך.

"עוד תראי" נכתב על ידי אלי יעקובוב, על הלחן אחראי אושר סנדרוסי ועל העיבוד וההפקה המוזיקלית בשיר הופקד שניר מרקוס. האמת, פתיחה מוזיקלית מצוינת. בחירת השיר כסינגל ראשון בהחלט טובה. שרעבי מבצע את השיר בצורה מעולה ומצליח להביא אותו למקום אישי ונכון. הסינגל סוחף ומסקרן, הוא מצליח להביא משהו מאוד אחר ונעים וסך הכל זו כניסה מעולה למוזיקה הישראלית ואני לגמרי מחכה לשמוע אצ השירים הבאים שלו.

לסיכום: התחלה טובה. ★★★★★ 

 

שווה האזנה

השבוע חגגנו את הוולנטיין ולכבוד היום המרגש החליט הזמר והשחקן לי בירן להעלות סרטון מיוחד בו הוא שר ומנגן בגיטרה את "האחת" אותו כתב בירן בעצמו (ל"או בוי") ומקדיש אותו לבת זוגו אליאנה תדהר. המחווה מרגשת ומקסימה במיוחד והיא ללא ספק שווה האזנה!

אם תהיתם מה קורה כשנסרין קדרי והראל סקעת נפגשים אז הנה מה שקורה במפגש מוזיקלי שכזה: השבוע העלה סקעת לחשבון האינסטגרם שלו סרון מיוחד ושווה במיוחד בו הוא שר לצידה של קדרי את שירה "בנאדיק". הביצוע פשוט יפייפה וזה לגמרי אחד הסרטונים הטובים שהועלו השבוע לרשת האינסטגרם!

 

חוץ ממך לא משנה לי מי מקשיב♥️ @nasrinkadry

A post shared by Harel Skaat (@harelskaat) on

 

תגובות