סיכומוזיקלי: רוני דלומי עושה את לאס ווגאס. צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: רוני דלומי עושה את לאס ווגאס

יום שישי הגיע! ואם גם אתם הייתם עסוקים בלהתחמם מתחת לפוך, קבלו כל מה שקרה במוזיקה הישראלית השבוע. והפעם: מירי מסיקה במחווה לעופרה חזה, מורן מזור עם סינגל חדש שגרם לגעגועים וגם: עומר אדם הופך לאנונימי באירופה

גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

נדב פיליפס - "נשאר סימן" 

נדב פיליפס הוא זמר צעיר בן 17, אך מסתמן כדבר הגדול הבא במוזיקה. פיליפס הוציא השבוע את הסינגל השני שלו - "נשאר סימן" אחרי בכורה מוזיקלית עם הסינגל "הכל בראש". 

את "נשאר סימן" כתבו והלחינו פיליפס ורובי פאייר, כאשר פאייר לקח חלק גם בהפקה המוזיקלית והעיבוד לצד עידו נמר. השיר טוב, מעניין כבר מההתחלה וגורם להיסחף אליו לאט ובצורה הכי נכונה וזורמת. סך הכל שיר מוצלח והביצוע של פיליפס מעולה ומדוייק. הסגנון והקול מתאים למה שקורה עכשיו עם הצמחת הכוכבים מהסוג הזה בישראל כדוגמת מרגי וחן אהרוני שיושבים על אותה משבצת ופיליפס הוא בהחלט מרוויח מקום משלו ביניהם עם לא מעט אבק כוכבים. הכוכב הצעיר ממשיך בצורה נכונה את הכניסה הטובה ביותר שיכולה להיות לתוך המוזיקה הישראלית. 

לסיכום: בשורה למתחרים - בא לשכונה בחור חדש. ★★★★★  

 

מירי מסיקה - "בכרם תימן"

מירי מסיקה תחגוג בקרוב את יום הולדתה ה-40 ורגע לפני המאורע המיוחד הוציאה מסיקה המוכשרת סינגל חדש/ישן - "בכרם תימן" שבוצע במקור על ידי הזמרת עופרה חזה ז"ל, כחלק מפרויקט מיוחד לזכרה. מסיקה היא אחת הזמרות הבולטות בזמר הישראלי כבר יותר מעשור, בין שיריה אפשר למצוא את "לשם", "אלוהי הדברים הקטנים", "באה אליכם" ועוד'.

בביצוע המחודש מסיקה הצליחה להביא את עצמה בצורה מופלאה, הביצוע מצוין ונעים, כזה שמתאים לקולה המיוחד והדיוואי של מסיקה. זו מצליחה להביא את השיר לידי ביטוי בצורה מקסימה, סך הכל ביצוע מצויין ומרגש להפליא, אין ספק שהבחירה של מסיקה בשיר זה מוצלחת במיוחד. 

לסיכום: חידוש פשוט מעולה. ★★★★★  

 

מורן מזור - "כמעט מאוהבים" 

עברו מעל ארבע שנים מאז שהוציאה מורן מזור את הסינגל האחרון שלה. מורן כזכור התגלתה בריאליטי המוזיקלית של אייל גולן "אייל גולן קורא לך", ייצגה את ישראל באירוויזיון עם "רק בשבילו" והשאר היסטוריה. השבוע הוציאה מזור סינגל חדש ומזכירה לנו כמה מוכשרת היא. פייר? התגעגענו.

את "כמעט מאוהבים" כתבו סהר ישראל חגי ורון ביטון ועל הלחן, ההפקה המוזיקלית והעיבוד אחראי מאור שטרית. מדובר בסינגל-קאמבק סוחף, ייחודי ובעיקר אי אפשר להפסיק להאזין לו. יש בשיר משהו כל כך טוב ונכון. ללא ספק חזרה מציוינת למוזיקה וקצת לא צפוי לקבל ממזור שהחלה בכלל כזמרת ים תיכונית. מזור מבצעת אותו בצורה מעולה שמשתלבת כמו כפפה ללחן ולמילות השיר. כמה כיף שהיא חזרה. מחכה כבר לסינגלים הבאים שלה ומקווה שיהיו מוצלחים לא פחות מזה. 

לסיכום: כמה שהתגעגענו אליה. ★★★★ 

 

טל גבעמיר - "ענן" 

טל גבעמיר היא זמרת צעירה אשר צועדת לאט ובתבונה בדרך אל קריירה מוזיקלית מרשימה במיוחד. בתקופה האחרונה הוציאה גבעמיר את "אפליקציה" ו"כל יום איתך ביחד". השבוע הוציאה סינגל נוסף, שלישי במספר, מתוך אלבום הבכורה המתקרב. 

הסינגל החדש, "ענן" כתבה והלחינה גבעמיר כאשר בהלחנה לקח חלק לצידה נועם עקרבי שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית והעיבוד. השיר החדש, מצוין, הוא נעים לאוזן, אמיתי, סוחף ובעיקר גורם לתחושה נעימה בגוף. גבעמיר מצליחה (שוב) להביא את עצמה לידי ביטוי בצורה מעולה, הביצוע מקסים וטוב גם הוא ובשילוב עם הלחן, המילים והעיבוד יש כאן חבילה מוזיקלית מצוינת. 

לסיכום: ממשיכה לכבוש. ★★★★★ 

 

שווה האזנה 

קיט ואור הפכו בתקופה האחרונה לדבר הגדול הבא ורבים אף קוראים להן הגרסה הנשית של סטטיק ובן אל. השבוע העלו הצמד המוכשר סרטון רמיקס מיוחד ליוטיוב ממופעי יום העצמאות שהתקיימו ממש בשבוע שעבר. אתם לגמרי חייבים לצפות בסרטון הזה.  

 

השבוע הופיעה רוני דלומי ביהודים בלאס ווגאס כחלק מחגיגות ה-70 למדינת ישראל. דלומי העלתה לחשבון האינסטגרם שלה סרטון בו שרה את "תן" בביצוע מצויין וכייפי במיוחד. מה שמזכיר לנו - מה עם סינגל חדש מאחת הזמרות הכי טובות שיש כאן?

בישראל זה לא היה קורה. עומר אדם ניצל את החופשה באירופה ואת העובדה ששם הוא אדם אנונימי לחלוטין ולא מכונת היסטריה שוברת שיאים וקופות כמו בישראל, כדי להופיע באמצע הרחוב עם גיטרה, כמו כל נגן רחוב אחר. אדם בחר לבצע שם את הלהיט "שני משוגעים" במה שהתחיל כניגון שקט - עד הפזמון בו הציג את היכולות הווקאליות ה"עומר אדמיות" שלו. יאללה, תחזור - מחכים לך!

 

 

תגובות