סיכומוזיקלי: סטטיק ובן אל כובשים את ארצות הברית. הילה סלמן

סיכומוזיקלי: סטטיק ובן אל כובשים את ארצות הברית

אם הייתם עסוקים בחצי גמר האירויזיון ובמזג האוויר המשונה שפקד אותנו, קבלו כל מה שקרה במוזיקה הישראלית השבוע. והפעם: דיקלה אומרת תודה בסינגל חדש, "לוקחים את הזמן" וסטטיק ובן אל כבשו את ארצות הברית וגם: מיהו כוכב הילדים הנוסטגי שחוזר עם מוזיקה חדשה

גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

יאיר לוי - "חצי בן אדם"

יאיר לוי הוא אחד הזמרים המסקרנים במוזיקה הישראלית, קצין שייטת לשעבר שמגיע לזירה המוזיקלית ומצליח להביא משהו חדש לתרבות המוזיקלית. לוי, עובד בימים אלו על אלבום שני, כאשר אלבום הבכורה שלו היה מוצלח במיוחד עם שירים כמו "שוב לנשום", "נסחף אליך", "הגשם" ועוד'. לאחרונה הוציא לוי המוכשר סינגל בכורה מתוך האלבום השני שבדרך - "אושר ישן" ואילו השבוע הוציא לוי את "חצי בן אדם" כסינגל השני מתוך האלבום החדש (שני במספר) שבדרך.

את "חצי בן אדם" כתב, הלחין, עיבד והפיק מוזיקלית לוי בעצמו דבר הבולט בחיבור ובביצוע שלו בשירת השיר טוב, הוא סוחף מהרגע הראשון ומצליח להביא משהו חדש, אותנטי, שקצת קשה לראות במוזיקה המקומית של ימינו. סך הכל שיר מוצלח, אפילו מצוין. הוא נעים לאוזן, כיפי להאזנה ובעיקר אמיתי, הוא מצליח להביא משהו מעבר לשירה, וזה ללא ספק לא פשוט. נוסחה מנצחת.

לסיכום: ממשיך לכבוש. ★★★★★

 

דיקלה - "תודה"

אחרי שהוציאה חמישה אלבומים והצליחה לכבוש מדינה שלמה מזה שני עשורים עם להיטים כמו: "אל תלך", "ואם פרידה", "יהיה לנו טוב", "אנשים"ועוד' שחררה השבוע הזמרת דיקלה סינגל חדש רגע לפני האלבום השישי שבדרך.

"תודה" הוא סינגל מיוחד מצידה של הזמרת, בשונה משיריה הקודמים השיר מביא משהו אחר, אופטימי יותר, שיר שאומר תודה לאהוב שעזב. דיקלה שרה אותו סצורה מצממרת ומצוינת, כמו שרק היא יודעת, בשילוב עם הלחן והמילים קיבלנו חבילה מוזיקלית מופלאה. את השיר כתבה דיקלה בעצמה כאשר היא לקחה חלק גם בהלחנה, בעיבוד ובהפקה המוזיקלית לצידם של עדי רותם (לחן ועיבוד), אוריאל וינברגר (עיבוד), רוני בראון (הפקה מוזיקלית). מעבר לשיר המצוין קיבלנו גם קליפ אנימציה יוצא דופן שהוסיף רבות לשיר המיוחד והביא איתו משהו חדש ואחר שלא רואים בכל יום.

לסיכום: ממשיכה להביא שירים מעולים. ★★★★★

 

גיל ססובר - "פרק של ילדות"

אחרי הרבה שנים שלא שמענו ממנו גיל ססובר חוזר למוזיקה אחרי קריירת מוזיקה, סטנד אפ והנחייה. השבוע הוציא ססובר את"פרק של ילדות" מתוך אלבום חדש ומסקרן שעתיד לראות אור בקרוב.

את "פרק של ילדות" כתב ססובר עצמו, על הלחן אחראי איתי זילברשטיין ועל העיבוד והפקה מוזיקלית הופקד אורי אבני.  השיר טוב, הוןא נעים לאוזן, אמיתי, מביא משהו אחר ולא רגיל ובמיוחד מחזיר אלינו את ססובר אחרי תקופה ארוכה שלא שמענו ממנו. השיר מגיע עם קליפ מעולה שמוסיף לאווירת השיר ולמה שמביא איתו. סך הכל שיר מוצלח. ססובר, היית חסר. אל תעלם שוב.

לסיכום: כמה טוב שהוא חזר, סינגל מעולה. ★★★★

 

שמעון בוסקילה - "פריז"

שמעון בוסקילה הוא ללא כל ספק אחד הזמרים הגדולים שידעה מדינתינו, אחרי 30 שנות קריירה עטורה בפרסים, תארים, הופעות, שלושה אלבומי סולו ועוד חמישה אלבומים בשיתופי פעולה שונים (למשל: שלמה ארצי ושירי מימון) ובעיקר לא מעט להיטים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמוזיקנ הישראלית הוציא השבוע בוסקילה.

"פריז" מתחיל בצורה מסקרנת במיוחד, וגם ממשיך ככה לאורך השיר כולו. השיר מצוין, כיפי וזורם. בוסקילה מבצע אותו בצורה מעולה כמו שרק הוא יכול ומשלב בשירשתי שפות: עברית וצרפתית. את השיר כתב סהר חגי והלחין בוסקילה עצמו. סך הכל שיר מוצלח ויש בו כל מה שצריך להיות בשיר טוב.

לסיכום: מוצלח במיוחד. ★★★★★

 

שווה האזנה

גם מעבר לים חגגו את יום העצמאות (באיחור קטן) עם סבב הופעות מיוחד ברחבי ארצות הברית של "לוקחים את הזמן" בכיכובם של רוני דלומילי בירן  ואליאנה תדהר, בסרטון שהגיע אלינו אפשר לראות הופעה מצוינת של ההרכב בלוס אנג'לס עם ביצוע מצוין ומקפיץ ל"יו יה" של כוורת.

לוקחים את הזמן בהופעה ב-LA
 

ממש לא מזמן יצא השיר "היה לנו טוב" של הזמר הצעיר רועי סנדלר. השיר כבר הספיק לכבוש רבים ואף זכה ללא מעט קאברים מיוחדים ברשת. בסרטון מיוחד שהעלה השבוע סנדלר לחשבון האינסטגרם שלו הוא שר לצד ניב ברסינקי שמנגן בגיטרה. הביצוע עדין ויפייפה. לגמרי שווה האזנה! 

 

 

רק בתחילת השבוע יצא הסינגל החדש של סטטיק ובן אל תבורי - "קאוואי" והוא כבר הספיק לכבוש ולמכר את תושבי ישראל (וגם העולם). הצמד הופיע השבוע ב-LA שבארצות הברית. כחלק מההופעה שרו השניים את השיר החדש "קאוואי" והיה נראה כי הקהל נהנה במיוחד, טרף וידע את כל המילים לשיר החדש. בהחלט מרשים, לגמרי חייבים לצפות בסרטון הבא!

סטטיק ובן אל - קוואי בהופעה ב-LA. באדיבות אורון כלפון
 

 

תגובות