נועם מיכאלי: "צור אלפי גרם לי להבין שדבר לא מובן מאליו". ליאור פינקסון

נועם מיכאלי: "צור אלפי גרם לי להבין שדבר לא מובן מאליו"

הוא זוכר את עצמו שר עוד מאז היותו ילד, אהבתו לשירה הייתה קיימת תמיד והמודל לחיקוי שלעולם לא ישכח, צור אלפי ז"ל, אחד מהרוגי אסון השיטפון. נועם מיכאלי מתחיל בקריירה מוזיקלית שעד לא מזמן היה בטוח שהוא מוותר עליה

נועם מיכאלי, נער בן 17, שם חדש ומבטיח במוסיקה הישראלית, הוא תלמיד י"א במגמת מוסיקה, גדל והתחנך בסביבה שהשרישה בו את האהבה הגדולה לצלילים. הוא מנגן על גיטרה, פסנתר ודרבוקה וסולן הרכב אשר מופיע בכל רחבי הארץ. המוסיקה היא כל חייו והיום יותר מתמיד כשהוא יודע שהחיים מזמנים סיטואציות בלתי אפשריות, הוא בוחר בדרך של הגשמה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"האמת שמגיל קטן אני זוכר את המשפחה מצד אבא שלי, כולם חזנים שם, ובימי שבת וחגים היינו יושבים ושרים שירי שבת. כשגדלתי המשכתי להתעסק בזה ואני כרגע במגמת מוסיקה בבית ספר. בהתחלה, הייתה לי בעיה של צרידות בקול, אני דיברתי המון בקול צרוד. אבל עכשיו ברוך ה' זה נגמר ואין לי את זה במיוחד כשאני שר. לפני שנתיים הדבר הזה גם הפריע לי בשירה, אחרי בדיקות רבות, פחות מפריע לי".

היום כשאתה שר, הקול הצרוד מפסיק?

"כשסיפרו לי על מה שיש לי בגרון, הרופאה אמרה תמיד שזה רק הולך ונהיה גרוע יותר עם השנים. כשהיא הפילה עלי את הפצצה הזאת לא ידעתי מה אני אמור לעשות, והייתי ממש קרוב לרדת מהתחום של המוסיקה. לא רציתי להתעסק בזה יותר, זה דבר שהפיל אותי, אבל בזכות מיטל, בוגרת רימון שלמשתי אצלה, אני מרגיש הצלחתי להתגבר על זה. עדיין יש לי את זה אבל היום כשאני שר הקול הוא רגיל ולא שומעים אותו צרוד".

מה הכי מושך אותך לעולם המוזיקה?

"אני חושב שהאהבה לשירה זה הדבר שהכי מושך אותי, ליצור מוזיקה, אם זה לשבת ולנגן או לשמוע שירים של זמרים גדולים. אני תמיד מציב לעצמי מטרה חדשה, להצליח ליצור שירים בסגנונות שונים". 

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"אני פתוח לכל סוגי המוזיקה הישראלית מעידן רייכל עד זוהר ארגוב ואייל גולן. באופן בכללי הסגנון שלי הוא יותר הארד קורד אם זה אייל גולן או עומר אדם של פעם, זאת בעצם המוזיקה שאני הכי אוהב ומתחבר אליה".

ראינו שאתה עובד על אלבום בכורה ובקרוב יצא הסינגל הראשון, איך הייתה העבודה עליו?

"אני עובד עם דורון אלימלך, ובעצם יש כבר כמה סינגלים בקנה. הסינגל הראשון שלי השתחרר היום".

 

יש לך מודל לחיקוי? מישהו שממנו אתה לוקח השראה?

"האמת שמשהו שקצת משך אותי בחודש האחרון הוא אסון השיטפון. אחד הנספים שהיו באסון הוא צור אלפי ז"ל, שלמד איתי בבית הספר. גם כתבתי עליו פוסט וסיפרתי כמה הוא היה אדם לא חומרי. הוא תמיד אהב את הארץ, עשה את מה שהוא אוהב. האסון גרם לי להבין שדבר לא מובן מאליו ואם אני רוצה לעשות משהו הוא חייב להיות עכשיו ולא לדחות, זה העיר אותי".

אתה זוכר משהו ספציפי שקרה לך עם צור?

"אני זוכר שהיה לנו מופע של מגמת מוזיקה, ויום אחרי המופע צור בא אלי ואמר לי 'אני עוד אזכה לראות אותך מוכר שלושים אלף כרטיסים בשעה' זה משהו שמאוד דרבן אותי".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"אני חושב שקיסריה זה חלום של כל זמר. והאמת שאם זה בקטע המרגש, כבר הצלחתי להופיע במשהו נורא גדול ביום הזיכרון במזכרת בתיה מול משפחות שקולות, שמבחינתי זה כבר כבוד גדול". 

© ליאור פינקסון

עם איזה זמר או זמרת היית רוצה לבצע דואט?

"הייתי רוצה לבצע דואט עם אייל גולן, אני לומד ממנו המון".

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?

"מוכר שלושים אלף כרטיסים בשעה בעזרת ה', כמו שרצה צור".

יש משהו שתרצה למסור לגולשי פרוגי?

"תעשו את מה שאתם אוהבים, ואל תוותרו על החלומות שלכם".

תגובות