מאחורי הקלעים: האנשים שעומדים מאחורי הזמרים המצליחים. צילום: אורית פניני

מאחורי הקלעים: האנשים שעומדים מאחורי הזמרים המצליחים

מהפסטיגל ועד לאירוויזיון: מי הם האנשים שעומדים מאחורי כל סינגל מצליח שאנו שומעים ביום יום ואלו סינגלים מצליחים הביאו אלינו עד כה?

מאחורי כל שיר אהוב שנמצא לנו בפלייליסט קיימים רשימת אנשים שעבדו על המילים, הלחן, העיבוד המוזיקלי ועוד. הנה כמה מהאנשים העומדים מאחורי השירים שכולנו שומעים ביום יום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

אבי סינגולדה

סינגולדה הוא אחד מנגני הגיטרה הגדולים במדינה. הוא מופיע על הבמות הגדולות לצידם של עומר אדם, שלמה ארצי, שרית חדד ועוד זמרים אהובים. הוא עוסק בתחום כבר מעל ל27 שנים ועושה זאת בכישרון רב, אז הגיע הזמן שתכירו את השם.

 

ג'ורדי

ג'ורדי, או בשמו האמיתי ירדן פלג, הוא ללא ספק אחד המפיקים המוזיקלים הבולטים בתעשיית המוזיקה הישראלי של ימינו, הוא הספיק לעבוד עם אמנים כמו סאלימינל, עומרי סבח, עברי לידר שלמה ארצי, סטטיק ובן אל תבורי ועוד. בנוסף, משמש ג'ורדי כשופט בראליטי "גו טאלנט" דבר המוסיף רבות להיות אחד האנשים היותר מוכשרים בתעשייה.

 

טל פורר

טל פורר הוא אחד המפיקים המוזיקלים היותר מוכשרים ומוכרים בישראל מאחורי כמספר שנות עבודה מוצלחת. הוא אחראי על לא מעט שירים והפקות גדולות, למשל: עיבוד שירי פסטיגל רבים, הפקות מוזיקליות לשלומי שבת, ריטה, מוש בן ארי, אמיר דדון ועוד רבים.

 
 

תמר יהלומי ויונתן קלימי

עברו לא מעט שנים מאז השתתפותה של תמר יהלומי ב"כוכב נולד" ומאז הזמרת הצעירה החליטה לשנות מיקום במוזיקה ולהבליט יותר את כישרון הכתיבה שלה על אף כישרונה העצום בשירה, אתם יכולים להכנס לעמוד האינסטגרם שלה, לקבל טעימה ולשמוע בעמוד היוטיוב שלה אליו מעלה ביצועים רבים. יהלומי וקלימי הם ללא ספק הדבר הבולט של השנה האחרונה, הם כתבו את "חוזרת אליך" של אגם בוחבוט, "אוהבת אותי אמיתי" של עומר אדם, "אחרי הכל מתגעגע" של איתי לוי ועוד להיטים רבים מהשנה החולפת.

 

דורון מדלי

דורון מדלי הוא האיש מאחורי רוב הליהיטים שלנו האהובים ביותר שיצא לנו להיתקל בהם. למשל, "toy", "אמן", "אבא", "אם יש גן עדן", "נמס ממך" ועוד לא מעט סיגלים שנימצאים לכולנו בפלייליסט. מדלי הוא פזמונאי, מלחין ומפיק מוזיקלי. והוא לחלוטין מוגדר כאחד האנשים המוכשרים בתעשיית המוזיקה של העשור האחרון.

 
תגובות