סיכומוזיקלי: לי בירן בקאבר לביטלס ושיר זוארץ מפתיעה. צילום מסך מאינסטגרם

סיכומוזיקלי: לי בירן בקאבר לביטלס ושיר זוארץ מפתיעה

סוגרים שבוע נוסף עמוס במוזיקה והפעם: הכוכבת הצעירה מוכיחה שהיא יכולה ליצור בעצמה, הגרסה היוונית של "קרמלה" וקאבר היסטרי לביטלס

הגיע הזמן לסכם את כל השירים וחדשות המוזיקה החמים מהשבוע האחרון שכלל גרסה יוונית ל"קרמלה", קאבר לביטלס ועוד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שיר זוארץ - רק שנינו

אחרי שחיממה את מאלומה בישראל והציאה להיטי פלייליסט כמו "קוסמוי" ו , שיר זוארץ שחררה השבוע את "רק שנינו", שיר פופ חדש אותו כתבה בעצמה ואף הלחינה יחד עם תמיר חיטמן. ללא ספק אפשר להגיד שזה השיר הטוב ביותר של הכוכבת הצעירה. יש בו משהו עדכני, כייפי ועדיין מצליח לרגש. יש בו כל מה שאנחנו מחפשים וכמו שאומר השיר: אנחנו לא רוצים שזה ייגמר. 

לסיכום: תמשיכי ליצור! ★★★★★ 

 

אלני פוריירה - קרמלה

המתחרה הגדולה שלנו באירוויזיון האחרון, נציגת קפריסין (מקום 2), חברה ליוצר דורון מדלי כבר בעבר בשיתופי פעולה מוצלחים שהולידו את "טיקיטאס" וגרסה יוונית ל"גולדן בוי", כעת הם עושים זאת שוב והפעם בגרסה יוונית ל"קרמלה" של משה פרץ. גם כאן מדובר בעבודה מעולה והגרסה הזו נשמעת לא פחות טובה מהמקור ואף מקבלת מעין רענון.

לסיכום: משתוקקים לשמוע עוד גרסאות לשירים ישראלים. ★★★★ 

 

רוית בטאשוילי - אם תבוא

כוכבת העונה האחרונה של "הכוכב הבא לאירוויזיון", משחררת את סינגל הבכורה שלה כחצי שנה מאז השתתפותה. את "אם תבוא" כתבה והלחינה בעצמה - מה שרק מדגיש את הכשרון והיתרון הנוסף שיש לה להציע בעולם המוזיקה. מדובר בשיר טוב המשרת את קולה העמוק של בטאשווילי ומבטא אותו בצורה מדוייקת. בטאשווילי היא מהזמרות שמצליחות לגעת ושירים מהסוג הזה תפורים אליה כמו כפפה ליד. למרות שלא זכתה לייצג אותנו באירוויזיון, יש בשיר הזה איזו גרנדיוזיות בפזמון שדרכו אנחנו מצליחים לדמיין את זה גם מבוצע על הבמה הגדולה של אירופה. 

לסיכום: סיפתח מושלם. ★★★★ 

 

רון כהן - סתם יום

הוא אחד מהיוצרים והזמרים המדוברים של התקופה האחרונה וכעת הוא חוזר עם סינגל נוסף בשם "סתם יום" אותו כתב והלחין. מדובר בשיר רגוע, כזה שעושה את היום נינוח וכזה שכיף לסיים איתו את היום. עם זאת כן היה חסר עוד קצת "בום" לשיר שיוסיף לו עוד משהו ויהפוך אותו אפילו לטוב יותר. אולי לא השיר המושלם, אך רון בהחלט מצליח להראות את הכשרון גם כאן הן בכתיבה ובהלחנה והן בביצוע.

לסיכום: מכניס למוד. ★★★

 

שווה האזנה

לי בירן ממשיך לערב את הקהל, והפעם הוא נתן לו לבחור באינסטגרם את הלהקה לה יבצע קאבר. הלהקה שנבחרה הם ה"ביטלס" (שהם גם הלהקה האהובה על בירן) ולכן בחר הכוכב לפרסם השבוע קאבר מיוחד לשיר האהוב והנוסטלגי "Black Bird". מיותר לציין שמדובר בביצוע מושלם, נכון?

דודו אהרון ואופק המלאך הגיעו להתארח באולפן החי של גלגלצ וביצעו שם את הדואט המושלם שלהם "הלב שלך בממתינה" שהפך ללהיט ענק. גם כאן השניים הוכיחו לנו שהחיבור ביניהם צריך להמשיך לעוד פרויקטים מוזיקליים.

 

שווה לדעת

אחרי הופעת בכורה מוצלחת, פתיחת מופע נוסף באוגוסט - סטטיק ובן אל מפתיעים, בעקבות הביקוש הרב, עם מופע נוסף. הפעם מדובר בהופעת צהריים של השניים שתתקיים ב-3 באוגוסט.

סיקור ההופעה של סטטיק ובן אל. כתבת: מור שקל | צילום: ליהי קרופניק | עריכה: דפנה פלד |
 
תגובות