הכירו את רון: "לא חולם בגדול אבל תמיד מתקדם קדימה". יחסי ציבור

הכירו את רון: "לא חולם בגדול אבל תמיד מתקדם קדימה"

כמו בכל שבוע, גם היום אנו מציגים בפניכם זמר שכבש אותנו בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם- תפסנו את רון כהן לשיחה קצרה בה סיפר לנו מאיפה הכל התחיל, מה השאיפות שלו לעתיד ומה מאפיין אותו במיוחד?

הכירו את רון כהן, זמר יוצר וראפר מוכשר שהצליח לכבוש אותנו עוד מהרגע הראשון. לאחרונה הוציא כהן את הסינגל "סתם יום" והוכיח שהוא כאן כדי להישאר! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"הדבר הראשון שנגעתי בו זו הכתיבה. התחלתי מלכתוב טקסטים, לווא דווקא מוזיקליים. אני זוכר שאת הדרשה שלי בבר מצווה רציתי לעשות בסגנון הראפ. אז זה בעצם השיר הראשון שכתבתי ומכאן הכל התחיל".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "סתם יום",  איך הייתה העבודה עליו?

"סתם יום זה שיר שממש נהנתי לעבוד עליו. התחלתי לעבוד קודם על הפזמון ורציתי לתת משהו קצת 'רון כהני'  בבתים עצמם. זה התחיל בכיוון של 'R&B' ומשם התפתח. אני מאוד גאה בתוצאה".

 

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"אני נמשך לעולם המוזיקה לחלוטין מתת המודע שלי. אני מאוד אוהב מוזיקה, אני שומע הרבה מוזיקה. אני חי את המוזיקה בחלק מאוד גדול מהזמן שלי. בעבר, אם הייתי שר שיר של ראפר מסויים הרגשתי שאני באמת מבין מה הוא עושה, הרגשתי שאני מבין למה הוא התכוון מאחורי הטקסט. וככה למדתי והחלטתי לנסות גם, אמרתי לעצמי כל הזמן 'אתה יכול'. למדתי להכיר את עצמי לאט לאט והבנתי שזה המקום שלי. אבל גם היום אני לא אומר שאני גאה בכל שיר במאה אחוז".

באמת? למה?

"אני חושב שהיום אני עובד על המוזיקה שלי יותר קשה מפעם. היום אני מנתח כל שורה ושורה, מנסה, משנה. פעם הייתי מוציא שירים בלי בקרת האיכות הזו וזה היה מאוד יפה וכנה אבל היום אני יכול לשמוע אותם שוב ולפעמים יוצא לי לחשוב אולי הייתי יכול לעשות את זה יותר טוב. היום אני מאוד ביקורתי כלפיי המוזיקה שלי".

 איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

" קצר וקולע, הסגנון שלי הוא רון כהן".

האם הסגנון אותו אתה שר תואם לטעם המוזיקלי שלך?

"אני שומע הרבה היפ-הופ, הרבה ראפ, מזרחית ועוד. אני אוהב כל מוזיקה טובה, יצא לי לשמוע גם רוק ומטאל שמאוד דיברו אליי. אני חושב שבכל סגנון יש דברים טובים יותר וגם טובים פחות. אבל שיר טוב יכול לפרוץ ז'אנר".

אם היית יכול לבחור אמן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר?

"אם היית שואלת אותי לפני שנה פלוס, הייתי בוחר מישהו אחר אבל היום חד משמעית אני אבחר בראפר פוסט מאלון. הוא אחד האמנים הכי גדולים שיש היום בעולם. מעבר לכך, רק לשבת איתו יחד באותו אולפן מבחינתי זו המתנה הכי גדולה שיש".

איזה טיפים היית נותן לראפר שנמצא בתחילת דרכו?

"אם הוא כותב ומלחין בעצמו אני קודם כל אגיד לו שהדרך שלו הרבה יותר קלה. הייתי ממליץ לו לחבור למישהו שעושה הפקות מוזיקליות, שיעבדו ביחד ושינסו כל מני כיוונים. לקחת את השירים האלה ופשוט לזרוק אותם החוצה. בשלב הזה רק צריך לראות איך העולם מגיב אליהם. אני באופן אישי לא חולם חלומות גדולים אבל תמיד אנסה להתקדם קדימה. וזה גם מה שאני ממליץ לאחרים, פשוט להנות מהמקום הזה". מוסיף הזמר, "נסכם את זה במשפט אחד: תעשו מוזיקה ומה שיהיה יהיה".

אם לא היית עוסק במוזיקה, במה היית עוסק?

"אני מאוד נמשך לתחום האומנות. אני אוהב ליצור,לחשוב מחוץ לקופסא ולהוציא הכל החוצה. בנוסף למוזיקה אני מקעקע, אז אני מניח שזו תהיה אופציה טובה אבל יש גם מעבר. הייתי שמח להפיק קפילים או לעשות וידאו-ארט, דברים כאלה שצורכים חשיבה".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"בעוד 10 שנים אני מרווה שאני אהיה מסופק. לא יודע איפה אני אהיה או מה אעשה. סביר להניח שאמשיך לעשות מוזיקה. אם החיים יובילו אותי למימדים גדולים, אני אלך עם זה. אני תמיד ארצה לדעת שנתתי את עצמי במאה אחוז, זה יותר חשוב מהכל".



תגובות