תו הכוכב: סתיו שמש כובשת את קדמת הבמה. צילום: רונן פדידה

תו הכוכב: סתיו שמש כובשת את קדמת הבמה

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים, כל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה "תו הכוכב" זמר אחר לראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע- סתיו שמש

סתיו שמש התחילה כמלחינה לאמנים אחרים (אייל גולן, עומר אדם, אליעד נחום, משה פרץ ועוד…). ולפני כחצי שנה, הוציאה שמש את שירה הראשון "מדרגות" שהגיע לכמעט 50 אלף צפיות ביוטיוב. שוחחנו עם שמש כדי להבין איך גילתה את אהבתה למוזיקה, איך האמנים הגיבו כשהשיר הראשון שלה הצליח מאוד ומהו "תו הכוכב" שלה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה את עושה בימים אלה?

"אני כל הזמן בעשייה, אני יוצרת שירים לאמנים, לעצמי, עושה מוזיקה בעצם. מהבוקר עד הערב".

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"התחלתי בערך בגיל 13, התחלתי לנגן בגיטרה, ופתאום התחלתי להלחין שירים לאחותי. היא כתבה לי טקסטים ואני הלחנתי לה, עד שלאט לאט הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. שאני אעבוד עם זמרים אמנים, שאלחין שירים לאמנים ולעצמי, וככה גם אוכל לצאת החוצה בתור זמרת, זה בעצם מה ש"קרץ" לי מההתחלה".

לפני כשנה הוצאת את הסינגל הראשון שלך - ״מדרגות״, האמנים שעבדת איתם פרגנו?

"האמנים שעבדתי איתם מאוד מאוד מפרגנים, למשל אליעד (נחום), שהוא חבר טוב שלי, מאוד התלהב וחושב שזה להיט ענק. זה מאוד מרגש לראות איך שהם מפרגנים. כל אמן שפירגן לי זה מאוד מרגש אותי אני לא שוכחת אף אחד מאלה שפרגנו".

 

המוזיקה שאת יוצרת תואמת לסגנון המוזיקלי שאת מאזינה לו?

"הסגנון שלי הוא מאוד מגוון, אני אוהבת מאוד שירים ישראלים, יוונים, מזרחיים.. אני אוהבת הכל, כך שתוכלו לראות שהשירים שאני מלחינה הם מכל העולמות. למשל כשאני מלחינה לעומר אדם, למירי מסיקה וללירן דנינו, כל אחד זה סגנון שונה לחלוטין".

איזה דברים תרצי לעשות מלבד מוזיקה?

"האמת, שחשבתי ללמוד משהו בנוסף, אבל המוזיקה זה הכל בשבילי. אני לא רואה את עצמי עושה עוד משהו רציני חוץ מהמוסיקה. כמו שאנשים קמים בבוקר והולכים לעבודה, ככה אני קמה כל בוקר למוזיקה שלי, לעבודה שלי. אולי ארצה ללמוד משהו בעתיד, אבל שום דבר לא יחליף את המוזיקה".

 

האם יש לך שיר אחד שאת אוהבת במיוחד מכל השירים שהלחנת ועיבדת?

"אני אוהבת במיוחד את השיר של משה פרץ "כשאת הלכת" שהוא מאוד מאוד מאוד מיוחד והלחן שלו לדעתי יצא מעולה".

לסיום, הפינה ״תו הכוכב״ נקראת כך בגלל השאלה/משימה הזו. נשמח אם תבחרי שיר שאת אוהבת, שיש לו משמעות מיוחדת עבורך, או לפרגן לאמן אחר שאת אוהבת ומעריכה

"אני ארצה לפרגן לחברה שלי - ספיר סבן שיש לה שיר שקוראים לו "נרד אל הים", שזה שיר מדהים!! אני חושבת שהשיר הזה יהיה קלאסיקה ענקית בארץ".

 



תגובות