תו הכוכב: הראל מויאל מפרגן לחנן בן ארי ונאמן לעצמו. צילום: ציקי רווח

תו הכוכב: הראל מויאל מפרגן לחנן בן ארי ונאמן לעצמו

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים, כל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה "תו הכוכב" זמר אחר לראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע- הראל מויאל

הראל מויאל, זמר ומפיק בן 37. נכנס לחיינו בעונה השנייה של כוכב נולד כאשר ניצח בתכנית. בראיון מיוחד זה הוא מספר לנו על מה הוא עושה בימים אלה, מוזיקה והעריכה המוגזמת שנעשתה כאשר השתתף בריאלטי "הישרדות".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 

מה אתה עושה בימים אלה?

"הוצאתי בשבוע שעבר סינגל חדש שנקרא "חכי שאחזור" שהוא סינגל שני מתוך האלבום השישי שלי, שמתוכו יצא כבר הסינגל הראשון "מחשבות". חוץ מזה, גם יש לי שתי הופעות קרובות ב17 בדצמבר בזאפה ירושלים וב29 בינואר בגריי יהוד. אני משחק במחזמר שנקרא "סאלח שבתי", שם אני משחק את שמעון שבתי, הבן של חנוך שבתי".

איך התכוננת לתפקידך כשמעון שבתי במחזמר של "סאלח שבתי"?

"למחזמר הזה התכוננתי כבר לפני כשנה בערך, במשך כשלושה חודשים של חזרות עם הבמאי עומר זמרי. הוא כבר רץ שנה, אנחנו נמצאים בהצגה ה50. כדי להתחבר ולהכנס לתפקיד הכרתי את שמעון שבתי, למדתי להבין איזה מן בן אדם הוא. הוא אח בכור למשפחה בת חמש נפשות, והיה לי קל להתחבר אליו משום שגם אני אח בכור למשפחה בת שני ילדים. הוא מאוד עצמאי, אבהי, מאוד רגיש, אז גם בקטע הזה היה לי יחסית קל. עם הזמן, במהלך ההצגות, חידדתי את הדמות ונכנסתי אליה יותר. היום שמעון שבתי הוא כבר חלק ממני."

 

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה? איך אתה מגדיר את סגנון המוזיקה שלך?

"מגיל ממש קטן. מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי מאוד לשיר. גדלתי בבית מוזיקלי מאוד, אבא שהוא חזן ופייטן בבית הכנסת, שמנגן על גיטרה, עוד ובנג'ו, הוא גם מי שלימד אותי את האקורדים הראשונים בגיטרה. כבר מהאקורדים הראשונים החלטתי שאני רוצה לכתוב והתחלתי לכתוב שירים. אמא שלי גם שרה לי ולאחי המון בילדות, אנחנו בית מוזיקלי כזה אז מאז שאני זוכר את עצמי פשוט שרתי וניגנתי. אני חושב שהסגנון המוזיקלי שלי מאוד ישראלי, מהבחינה הזו שבישראל יש גם מזרח וגם מערב, הרבה גיוונים של צבעים. אז גם באלבומים שלי יש קצת שירים שהם בכיוון האתני, שירים שיותר בכיוון הרוק, וגם פופ יש. זו תערובת מגוונת, אין משהו ספציפי שאני יכול להצביע עליו."

המוזיקה שאתה יוצר תואמים לסגנון המוזיקלי שאתה מאזין להם?

"כן, לגמרי, בדר"כ ההשראה שאנחנו מקבלים מהאנשים שאנו אוהבים יוצאת לפועל."

אילו דברים תרצה לעשות מלבד מוזיקה ומשחק?

"משחק זה משהו שמאוד רציתי ולשמחתי כיום אני כבר עושה זאת. קולנוע זה משהו שגם מעניין אותי, אני גם מפיק מוזיקלי ואני מאוד אוהב את זה. אני חושב שהייתי רוצה לעסוק בכל מה שקשור לאמנות, כמו למשל ציור, גיליתי את זה בילדות, הייתי מצייר מאוד יפה, זה משהו שהייתי רוצה לפתח."

השתתפת בשתי תכניות ריאליטי, הישרדות וכוכב נולד. האם אתה רואה את עצמך חוזר על זה בעתיד?

"אנחנו נמצאים בעידן כזה שרוב התכניות בו הן ראליטי, כל התכניות בישול ושירה הן כולן ריאליטי. זה תלוי בתכנית, במה התוכן שלה, והאם זה מעניין אותי ואם זה תורם לי ומוציא ממני פן אחר שאנשים לא מכירים בי. אבל הכי חשוב שזו תהיה תכנית לא ערוכה מידי כי בהישרדות למשל, לקחו את העריכה לכיוון קצת שונה ממה שחשבתי, זה לא היה נאמן למקור וזה קצת ביאס אותי."

לסיום, מיהו "תו הכוכב" שלך להפעם?

"אבחר בשיר שמאוד מרגש אותי, בגלל שאני מאוד מחובר לאמונה ולדת, ואני בא ממשפחה שומרת שבת. השיר הוא "מה אתה רוצה ממני" של חנן בן ארי, הוא שיר מרגש מאוד. ובכלל, כל מה שחנן עושה אלו דברים שאני מאוד מאוד אוהב."

 
 
תגיות
תגובות