סיכומוזיקלי: משאפ סיכום 2018 וההפתעה של לי בירן. צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: משאפ סיכום 2018 וההפתעה של לי בירן

שבוע אחרון של שנת 2018 ואיתו כמה שירים חדשים שינסו להפוך ללהיטים האחרונים של השנה. והפעם: הדואט של מוטי טקה ושרית אביטן ומסכמים שנה במשאפ

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ניב דמירל - פעם הייתה לי

הזמר עם הקול המיוחד שחרר סינגל חדש השבוע ונדמה שזה קצת אחרת ממה ששמענו ממנו עד כה. גם הפעם מדובר בשיר שכיף לשמוע, שמדגיש את הייחודיות ו"טביעת האצבע" של קולו. מצד אחד מדובר בנוסחה של שיר ישראלי אך הוא מתובל בנגיעות ים תיכוניות שגורמות לו להיות להיט אפילו טוב יותר.

לסיכום: אהבנו! ★★★★★

 

אושר כהן - מיאמור

אם עוד לא הכרתם - כדאי שתעשו זאת. כבר כמה זמן שאושר כהן הצטרף אל תעשיית המוזיקה באופן רשמי ואחרי הצלחה כמו "ברגעים שאת הולכת" מגיע סינגל נוסף. אומנם מדובר בשיר טוב וכזה שתמיד עובד בז'אנר, לכהן יש קול מעולה ועוצמתי, אך עם זאת מרגיש שזה לא משהו שלא שמענו בעבר. היינו שמחים לראות אותו עושה משהו מפתיע וקצת אחר ואיתו זה יכול להיות רק הצלחה.

לסיכום: קול מעולה אך מצפים להפתעה ★★★

 

מוטי טקה & שרית אביטן - "בגלל הגעגוע"

שנת 2018 הייתה שנה מעולה עבור שרית אביטן ומוטי טקה שרק המריאו עם הקריירה שלהם. כעת החליטו לשתף פעולה בדואט "בגלל הגעגוע". שני קולות מרעננים וחזקים שלשמוע אותם יחד זה פשוט צמרמורות ועור ברווז. שילוב ביניהם הוא לגמרי חלומי ומיוחד, לא משנה מה הם ישירו. ואכן השיר הוא לא הלהיט הכי גדול ששמענו אבל כשזה נעשה עם קולות כאלו זה מקפיץ אותו בכמה רמות. החרוזים בשיר קצת קלישאתיים וציפינו למשהו אחר ומקווים שהשניים האלו ישתפו פעולה פעם נוספת.

לסיכום: אפשר שתהיו צמד? ★★★★

 

יהודה פוליקר - תבוא

אנחנו לא באמת יכולים לתת הערות לזמר מוערך כל כך כמו יהודה פוליקר, ואכן לא באמת צריך. אחרי להיטים שנכנסו לנתיאון של מהוזיקה הישראלית, פוליקר משחרר סינגל נוסף בשם "תבוא" שהוא פשוט תענוג לכל מי שמעריך מוזיקה ישראלית אמיתית. יש בו קסם מיוחד ואיזה כיף שפוליקר קיים.

לסיכום: מגוון את הפלייליסט ★★★★★

 

קותימאן מארח את שי צברי - רק בלילות

השבוע שחרר האמן קותימאן שיר חדש בו הוא מארח את הזמר שי צברי והאמת שהופתענו. וואו איזה שילוב מיוחד, אחר וזה לגמרי לא מה שציפינו לשמוע (לטובה). הוא עשוי בניחוח קצת ישן (הן בקליפ והן בלחן) מה שיוצר מעין ירייה מדוייקת במטרה. שיר מוצלח שנוגע בנו ועושה חשק לשמוע אותו ללא הפסקה ולא רק בלילות.

לסיכום: הפתעה ★★★★★

 

שווה האזנה

עילי אבידני ("בית ספר למוזיקה" ואחיו של יהונתן אבידני) ונעם אבידני הולכים בעקבות אחיהם ויוצרים צמד משאפ חדש. הפעם שחררו השניים משאפ שהוא סיכום שנת 2018 במוזיקה הישראלית לכל הלהיטים הגדולים. התוצאה פשוט נפלאה!

 

השבוע חגגנו יומולדת שמונה לפרוגי! (הייתם מאמינים?). באירוע מיוחד, יחד עם כל החברים הטובים שלנו, הפתיע אותנו לא אחר מאשר לי בירן, שהופיע עם שיריו האהובים "רואה את העתיד", "לא נורמלי" ו"מי את באמת?". ללא ספק המתנה הכי טובה שאפשר לקבל, נמסנו!

 

 

 

 

תגובות