דודי בר דוד:"כל כך הרבה חתיכות חיים שלי בתוך האלבום". צילום: נעם פינבליט

דודי בר דוד:"כל כך הרבה חתיכות חיים שלי בתוך האלבום"

אמש (א׳) דודי בר דוד השיק אלבום בכורה לאחר עבודה מרובת שנים. היינו שם וחגגנו איתו את המאורע המרגש. ביקורת הופעה וראיון מיוחד

בזמן שזמרים רבים מוציאים אלבומים בקצב מסחרר דודי בר דוד לקח את הזמן (5 שנים אם נהייה מדויקים) ועבד לאט לאט על אלבום הבכורה שלו. אתמול (א׳) חגג בר דוד את ההשקה המיוחדת של האלבום בזאפה תל אביב, היינו שם לחגוג איתו, לשמוע מוזיקה טובה וכמובן לשיחה קטנה רגע לפני העלייה לבמה. "הרגשה מרגשת בטירוף, כל כך הרבה חתיכות חיים שלי בתוך האלבום הזה. זה ממש ממש מרגש אותי. חיכיתי הרבה זמן לרגע הזה, המון המון זמן. כיף גדול״, כך סיפר לנו על ההתרגשות לקראת השקת אלבום הבכורה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את המופע פתח השיר ״כולם כולם״ שיר מיוחד לפתיחת מופע, לאחר מכן מגיע השיר ״נורמלי״, וכמו שמו הוא נורמלי לגמרי. אהבנו איך שבר דוד מופיע על הבמה, והקהל מקשיב לו ואוהב לשמוע את המוזיקה הטובה. שיר שלישי מגיע - ״גב אל גב״ שיר מאוד אמיתי וחושפני. לאחר מכן מגיע ״רוצה לבד״ שיר מדהים שלגמרי נכנס לפלייליסט שלנו לאחר ההופעה.

בר דוד החליט שהוא רוצה להתקרב קצת לקהל ובשיר הבא בשם ״ יש לך את הכל״ החליט לרדת מהבמה ולהצטרף אלינו. את שיר זה בר דוד כתב ללירן דנינו, שיר שזכה להצלחה רבה. השיר הבא בהופעה, מבוצע באלבום עצמו כשיתוף פעולה עם מאיה הרמן, אך במופע הדואט נעשה עם זמרת הליווי של בן דוד שנקראת רום שינדלר, היא זמרת מדהימה ואנו צופים לה עתיד מזהיר במוזיקה הישראלית. השיר מיוחד ומאוד יפה. בר דוד סיפר לנו על שיתוף הפעולה באלבום עצמו: "השיר ״משהו אחר״ עם מאיה הרמן זה קרה ממש מזמן מזמן בשנת 2013. שיר שבכלל לא נכתב כדואט. באותה תקופה היינו קצת ביחד ובחרנו לשיר ולהקליט את השיר הזה".

 

מיד אחר כך עולה לבמה עם בר דוד הזמרת רוני דלומי. השניים שרים את השיר ״סתם שני אנשים״ מהאלבום השני של הזמרת. לאחר מכן מגיע השיר המשותף של השניים. לשיר קוראים “My Love”. לפני העלייה לבמה בר דוד סיפר לנו: "כתבתי את “My Love” לפני כמה חודשים בהמשך לחתונה המתוקשרת של לוסי אהריש וצחי הלוי והרגשתי שממש באלי לדבר על אהבה שחיה ונושמת כנגד כל הסיכויים, זה ריגש אותי מאוד. ניגנתי עם רוני כבר לפני כמה שנים גיטרה ולא יכולתי לחשוב על זמרת אחרת שתשיר איתי, היא מהממת״. גם דלומי סיפרה לנו על העבודה של השיר: ״האמת הכל ממש זרם, מאוד בקלות. ברגע הראשון ששמעתי את השיר התאהבתי בו וכבר רציתי להקליט אותו ולא עניין אותי שאולי אני לא אוכל לעשות את זה. אבל נורא בער לי כבר ׳בוא נקליט, בוא נקליט׳ וזה הסתדר״. אין לנו מה להגיד על השיר הזה חוץ מזה שהוא מדהים, הקול של שני הזמרים מתחבר ביחד בצורה מדהימה שמלטפת את המנגינה. אחד השירים האהובים עלינו בתקופה האחרונה!

דודי בר דוד ורוני דלומי
"לא יכולתי לחשוב על זמרת אחרת שתשיר איתי", בר דוד. © צילום: נעם פינבליט

לאחר מכן מגיע השיר השלישי עם רוני דלומי, שירה ״איש של לילה״ שהרים את הקהל ושימח אותנו. השילוב של דלומי ובר דוד בשירים העצימו את חווית המיעה. ההופעה ממשיכה והשיר הבא הוא השיר שבר דוד כתב ליובל דיין בשם ״לילותיי״, הביצוע של בר דוד העצים את השיר ונתן לו את פן הכותב שאנחנו כל כל מעריכים. ממשיכים במוטיב השירים שהוא כתב עם השיר ״מישהו איתי כאן״ של בניה ברבי. שיר מיוחד ומדהים שהרים את הקהל. בר דוד הרגיש צורך לרדת שוב מהבמה לכיוון הקהל ונשאר לעוד שני שירים בתוך הקהל, באלגן שלם והמולה, שמחה גדולה. השירים שהוא שר הם "עוד לא למדנו כלום" ו"כל החלומות תפוסים". השיר לפני אחרון הוא "פרחים בפה" שיר קצבי וכיפי שכמעט סגר את ההופעה.

 

ועכשיו השיר שבאמת סגר לנו את ההופעה הוא הלהיט הענק של בר דוד - "השיר שלך". שיר מדהים שסגר הופעה מדהימה. התבאסנו שההופעה נגמרה אך שמחנו בשביל בר דוד על ההישג המדהים שלו והחגיגה הגדולה של ההשקה. אחת ההופעות היותר טובות שהיינו בהן. בר דוד הוא בן אדם טוב ורואים את זה על הבמה בצורה מדהימה, בצורת ההופעה שלו והגשת השירים. נשמח אם האלבום השני יגיע מהר יותר ולא רק עוד חמש שנים. אנחנו לא נוכל לחכות כל כך הרבה זמן.

 

רגע לפני שההופעה התחילה נפגשנו עם בר דוד לשיחה קצרה, במהלך השיחה הוא סיפר לנו על החששות שהיו לא לפני יציאת האלבום: "״תמיד יש חששות איזהו שאלה! מה יגידו, איך יגידו, יאהבו/לא. אתה מוציא שירים לרדיו וליוטיוב ואנשים מבסוטים אבל אתה לא באמת יודע מה הם יגידו ואם כל החבילה תעניין אותם. זה עולם כזה של מי מוציא אלבומים״.

דודי בר דוד
"תמיד יש חששות, מה יגידו, איך יגידו, יאהבו/לא". © צילום: נעם פינבליט

בנוסף סיפר לנו על החזרות למופע: ״ווהו! מצד החזרות היו מאוד מתישות, כי אנחנו משנים את המופע כל הזמן. זו הפעם הראשונה בעצם שאנחנו מנגנים את כל השירים, וזה אתגר מאוד גדול ללמוד המון המון שירים חדשים. בנוסף להכל, אנחנו לא יכולים לנגן את כל השירים, גם את כל השירים שלי וגם שירים שכתבתי לאחרים.. אנחנו אוהבים לשלב. בחרנו שירים רק לפי האינסטינקט״.

לסיום, הוא מסר מסר קטן לקוראים שלנו: ״אני חולה עליכם, ואני קורא קבוע יש לי אפליקציה של פרוגי! וזה שומר אותי הכי צעיר וזה כיף ענק, תודה על הכל!".

 

תגובות