נוסטלגי וחדשני: הראל סקעת ריגש והרקיד, ביקורת הופעה. צילום: נעם פינבליט

נוסטלגי וחדשני: הראל סקעת ריגש והרקיד, ביקורת הופעה

אמש (ש׳) הראל סקעת הופיע בהופעה מיוחדת בהאנגר 11 כחלק מפסטיבל גולסטאר סאונדסיסטם של זאפה. היינו שם והרגשנו במסיבה לא נגמרת, ומרוגשים מתמיד

עברו יותר מ-10 שנים מאז שהראל סקעת הוציא את אלבומו הראשון. אמש (ש׳) חזר סקעת אחורה בזמן ושילב את השירים האהובים מאלבום הבכורה שלו ביחד עם הלהיטים להופעה חד פעמית ומיוחדת. במהלך ההופעה אירח אמנים כמו אליעד נחום, נסרין קדרי ונעמה לוי. היינו שם ולא הפסקנו לרקוד, לשמוח ולשיר את השירים האהובים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האינטרו התחיל, המעריצות מתחילות לצרוח וסקעת עולה לבמה עם השיר ״משהו ממני״. לקראת סוף השיר סקעת נתן לקהל לשיר, היה עוצמתי לשמוע את כל הקהל שר את מילות השיר, פתיחה טובה להופעה מעניינת. לאחר מכן מגיע השיר ״כמה עוד אפשר״ העיבוד של השיר מיוחד וכיפי, סקעת זז על הבמה לפי הקצב שהכניס אווירה טובה וכיפית. השיר השלישי הוא ״הרוח תשנה את כיוונה״ שיר לא כל כך מוכר מאלבומו הראשון של סקעת אך לא פחות טוב משאר השירים המוכרים. בתחילת הביצוע הוא היה שקט וסגור ואז בבית השני התחיל מקצב כיפי שהקפיץ את הקהל במקום.

© צילום: נעם פינבליט

סקעת אומר שלום לכולם, ומספר על ההתרגשות הרבה לשיר שירים שהוא לא שר הרבה שנים ומתחיל לשיר את השיר ״אם הוא ילך״, שיר אמיתי ומרגש והקול של סקעת מרגש מאוד. בשיר החמישי בהופעה סקעת מזמין את נעמה לוי שהייתה זמרת ששרה איתו בתחילת דרכו. הם שרו את השיר ״ימים אחרים״, דואט מרגש. הקול של לוי הפתיע כי לא הכרנו אותה והיא הוסיפה גוון אחר לשירה של סקעת. ההופעה ממשיכה עם השיר ״שיבואו עלינו״, אחד השירים האהובים עלינו של סקעת.

 

האורח השני עולה לבמה, מדובר בזמר אליעד נחום. השניים שרו את השיר ״תמיד חלמתי״ של אליעד. השיר הקפיץ את הקהל בצורה בלתי רגילה. השניים המשיכו עם השיר שכתבו ביחד לסקעת והוא גם הסינגל האחרון של הזמר שנקרא - ״בחיי״. השיר הרים את כל הקהל על הרגליים וגרם לנו לחשוב איזה כיף שהזמרים האלה בחיינו. אליעד יורד מהבמה וסקעת נשאר לבד וממשיך עם השיר ״אנחנו פה״ שיר מקפיץ כיפי והכי שמח שיש. ההופעה ממשיכה עם השיר ״אם ננעלו״, שיר במקור של הזמרת עפרה חזה, סקעת מעלה מהקהל מספר אנשים שירקדו צעד תימני לצלילי השיר.

רוקדים צעד תימני
רוקדים צעד תימני © צילום: נעם פינבליט

לוקחים הפסקה קטנה מהשירים המרקידים, סקעת מתחיל לשיר את השיר ״אפילו ששריפות״ בלדת אהבה רגועה ונעימה לאוזן. האורחת השלישית והאחרונה שעולה לבמה לשיר עם סקעת זו נסרין קדרי, השניים שרים את השיר המשותף שלהם בשם ״מילים שקטות״. לאחר תקלה קטנה באמצע הביצוע הם עוצרים את הביצוע ומתחילים מחדש. השיר השני שהשניים שרים הוא שירה של נסרין בשם ״לומדת ללכת״, השיר עוצמתי ומרגש הקול של השניים מדהים ביחד. השיר האחרון שהשניים שרים ביחד הוא קאבר לשיר ״הקשיבו חבריי״ של שרית חדד. השניים עשו חפלה ענקית, חפלה בקטע טוב כמובן.

© צילום: נעם פינבליט

מהחפלה עברנו לשיר ״הנני כאן״ של סקעת כמובן. באמצע השיר הוא יורד לקהל ושר מתוך הקהל. ביצוע מדהים, מיוחד ועוצמתי. בשיר המדובר ראינו את היכולות שירה של סקעת מתפוצצות לבלתי יאומן. ״כל הציפורים״ זה השיר הבא, עיבוד מיוחד ושונה קצת - ״חייזרי״ בקטע טוב! הביטים הפתיעו אותנו וזה לגמרי עושה את השיר כיפי ולא גורע ממנו. השיר הבא הוא ״עוד יאיר עלי״. אהבנו את העיבוד המיוחד של השיר שגרם לאווירה כיפית. מיד לאחר מכן מגיע השיר ״עכשיו״, הקהל שר עם סקעת את המילים בהד מטורף וכמובן בריקודים. השיר שהכי הפתיע אותנו בהופעה הוא השיר ״לעוף״ - השיר של סקעת מהפסטיגל שהשתתף. במהלך השיר סקעת ירד לקהל שוב. ניתן היה לראות כי השיר הפתיע הרבה אנשים.

סקעת מתרגש בסוף ההופעה © צילום: נעם פינבליט

סקעת יורד מהבמה ומיד חוזר עם השיר האחרון בהופעה והוא ״ואת״, בסוף השיר המרגש עיניו של סקעת נצצו מהתרגשות והחיוך לא ירד מפניו. ההתרגשות נראתה לעין וריגשה גם אותנו. סיכום מושלם להופעה מושלמת.

ההופעה הייתה כיפית וחוויתית. נהנינו כל כך להיות חלק מהופעה ייחודית זו. האורחים הוסיפו הרבה למהלך ההופעה ועשו שינוי אווירה חיובי ומרענן. העיבודים השונים ללהיטים האהובים הכניסו משמעויות חדשות. והראל סקעת, מה עוד אפשר להוסיף על הזמר המדהים הזה ובעיקר בן אדם מדהים המקרין את האישיות שלו על הבמה בצורה הכי טובה שאפשר. רוצים לחזור להופעה ברגעים אלה.

 

 

 
תגובות