ערב טוב אירופה: כל מה שצריך לדעת על חצי הגמר הראשון. צילום: אור גפן

ערב טוב אירופה: כל מה שצריך לדעת על חצי הגמר הראשון

הנה זה קורה - האירוויזיון בישראל מתחיל הערב (ג') עם חצי הגמר הראשון. מה בכלל מתוכנן בו? כתב פרוגי לאירוויזיון עם כל הפרטים

אחרי הרבה זמן, הכנות ומתח, אירוויזיון 2019 הגיע לתל אביב. מעבר למדינות השונות נזכה לראות היום גם דנה אינטרנשיונל, כי דיווה יש לנו רק אחת וכמובן גם את נטע ברזילי שתופיע עם "TOY". בנוסף, נראה לראשונה את הכימיה בין ארבעת המנחים - אסי עזר, ארז טל, לוסי איוב ובר רפאלי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מי מופיע הערב?

שיר מספר 1- קפריסין

אחרי האש והלהבות של אלני הקפריסאית שכמעט חשבנו שתשרוף לנטע את נוצות התרנגולת השנה הקפריסאים מגיעים עם השיר "Replay" שכשמו הוא סוג של שידור חוזר לשיר של שעברה ואף נוצר על ידי אותם יוצרים. השיר אמנם לא טוב מצוין כמו שעברה אבל אל תעשו "Fast forward" כי הוא שווה שמיעה ומועמד ברור לעלייה לגמר.

 

שיר מספר 5 - סלובניה

השיר אמנם לא באנגלית אבל לאהבה אין שפה אמיתית. הזוג המזמר הוא גם זוג מאוד דביק במציאה (יותר מקירל ומרגי), סיכוי בינוני לעלייה לגמר.

 

שיר מספר 6 - צ'כיה

להקת בנים חביבה שרוצה לשחזר את ההצלחה של צ'כיה שנה שעברה עם ההגעה למקום השישי, אבל לא פחות חשוב קיבלו 12 נקודות מהקהל בבית. אתם מכירים את החבר הזה שהכרתם בגיל 13 ופתאום נפגשתם שוב כמה שנים אחרי? אז על זה השיר. 

 

שיר מספר 10 - בלגיה

הבלגים ידועים בהצלחה הרבה שלהם בשירים של סולנים גברים בשנה האחרונה. אני מאמין שגם אליוט יצליח להעיר אתכם עם "Wake Up" ונראה אותו בגמר.

 

שיר מספר 12 - אוסטרליה

אני מבקש קודם כל אל תשאלו תיירים למה אוסטרליה משתתפת בתחרות כשהיא לא באירופה כי תקבלו שאלה נגדית למה ישראל משתתפת? השיר הוא אופרת פופ שממש כדאי לראות וכולל הרבה תעופה שתחשבו שהגעתם להופעה של פיטר פן. עולה לגמר בוודאות!

 

שיר מספר 13 - איסלנד

מדובר כאן על הופעה של להקה שהביעה תמיכה ב-BDS, אך לבושים בבגדים אפלים. למרות כל ההקדמה מדובר בשיר רוק מאוד מוצלח שפירוש שמו הוא "השנאה תנצח", אך למעשה מדבר על ההשפעות הרעות של השנאה ואולי הגזענות על כולנו. מדובר בעולה ודאי לגמר והשאלה המתבקשת היא - האם ישראל תנקד אותו?

 

שיר מספר 14 - אסטוניה

אסטוניה היא מדינה קטנה ושאין להם בנמצא מספיק זמרים טובים פונים ליוצרים וזמרים מוכשרים ממלכת הפופ האלמותית וכך נולד השיר. סיכוי קטן לעלייה לגמר. מה שכן מעניין זה שבאינסטוש של ויקטור הווא עושה תחרות סנטרים כפולים עם אמנים שונים, כולל מול קובי. מי ניצח לדעתכם?

שיר מספר 17 - סן מרינו

נה נה נה נה נה.... כן כן גם אתם יכולים כותבים של שיר אירוויזיון כי אלו הם מילות השיר. סרחאת הוא אזרח טורקי שמייצג את סן מרינו בפעם השנייה. הזמר הביע רצון עז להמשיך את קירוב הלבבות עם ישראל ואף שר בעברית את השיר "הורה". אני מקווה שמה שלא עשתה הכלה מאיסטנבול יעשה סרחאת שנמצא עם סיכוי קטן לעלייה לגמר.

 

בנוסף, הערב יראו גם הצצות בנות דקה כל אחת לשיריהם של המדינות שעולות אוטומטית לגמר וביניהן גם של ישראל.

חצי הגמר הראשון ישודר הערב ב"כאן 11", בחמישי חצי הגמר השני ובמוצאי השבת הגמר הגדול בישראל.

תגובות