זה ממשיך: כל מה שצריך לדעת על חצי הגמר השני. צילום: אורית פניני, באדיבות כאן 11

זה ממשיך: כל מה שצריך לדעת על חצי הגמר השני

אחרי ערב ראשון מוצלח במיוחד, הערב יתקיים חצי הגמר השני של האירווזיון בישראל והפעם יכלול את המתמודדים המובילים של השנה. יוני קטן עם הפרשנות לחצי השני

אחרי שעברנו את חצי הגמר הראשון שזכה לביקורות חיוביות וכלל את המתחרים היותר חלשים של התחרות השנה, הערב (ה') צפוי להיערך חצי הגמר השני. מבחינת המתחרים מדובר בחצי גמר המוצלח יותר וכולל שלוש מדינות שמובילות בסקרים לניצחון: הולנד, שוודיה ורוסיה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מבחינת מופעים נלווים נזכה לראות ביצוע מרגש של להקת "שלווה" לשיר "A Million Dreams" שמתכתב עם הסלוגן השנה "Dare to Dream" - כמי שהיה בחזרות, כולי תקווה שלא תשאר עין יבשה באירופה ובאוסטרליה. אמן החושים הישראלי והבינלאומי, ליאור סושרד, אמור להופיע בגרין רום המתמודדים ולהפעים את כולם.
כמו כן, נראה קליפ של כדקה מהופעת איטליה, בריטניה וגרמניה שעולות אוטומטית לגמר. יש לציין כי בחצי הזה קשה לדעת מי תהיה הרשימה המלאה לגמר, כי הכל פתוח וכאמור מדובר בחצי הכולל מתמודדים חזקים יותר.

אירלנד

אני יודע שלא רציתם להאמין שפרסמתי שניל הורן מ-One Direction לא מופיע בגמר, אבל הערב תקבלו הוכחה. גם באירלנד היו הרבה עצומות להחרמת התחרות בישראל, אבל השנה זכיתי לראות את הזמרת האירית מרקדת לצלילי השיר "תל אביב" של עומר אדם.

 

שוויץ

שיר פופ עם טוויסט לטיני שפחות מוכר לנו מארץ היודל. אחלה שיר לרדיו אבל ההופעה החיה לא הייתה יציבה באיכותה, נראה מה יקרה ברגעי האמת.

 

דנמרק

שיר מתקתק (ויש שיגידו אפילו יותר מדי). שמו של השיר הוא "האהבה היא לנצח". מקווה שלא תחטפו סכרת מהמתיקות!

 

שוודיה

ברוכים הבאים לממלכת הפופ העולמית והידועה באחד מהליכי הקדם המורכבים ביותר. גם הם שרים על אהבה "האם זה מאוחר מידי לאהבה?" (מקווה שכולנו חושבים שזו שאלה רטורית) במסגרת גמר הקדם, מלודיפסטיבלן 50% מהניקוד מגיע מצוותי שיפוט בינלאומיים ובגמר האחרון לראשונה כל צוותי השיפוט הבינלאומיים דירגו אותו במקום הראשון. שוודיה לאחר שש זכיות בתחרות וכיום מדורגת במקום השני בסיכויי הזכייה בתחרות. הזמר ג'ון לונדביק מלווה על ידי "מאמות" לשיר מדויק וסוחף. ג'ון הוא גם בין היוצרים של השיר הבריטי השנה, אבל לשיר השני אין שום סיכוי לזכות.

 

כדי להבין כמה השוודים אוהבים אירוויזיון (מעבר ל 70% רייטינג שיש במדינה למשדר) צפו גם במחווה שעשו לשירי ישראל במסגרת הקדם השוודי. אם שוודיה תזכה היא תשווה את השיא של אירלנד של שבע זכיות (אולי זה דווקא טוב כי מישהו באירלנד יתעורר וישלח באמת את ניל הורן).

 

מלטה

מדובר בנציגות עם שיר פופ קליל וכיפי של מיקלה בת ה-18. הזמרת מוכרת במדינתה לאחר שזכתה בפורמט ה-"X פקטור" המלטזי בשנת 2019. הישג יפה עד כה, אך האם יהיה הישג נוסף גם באירוויזיון?

 

רוסיה

רוסיה שוב מועמדת לזכייה לאחר שהרכיבה את "נבחרת החלומות" שמורכבת מסרגיי לזרב שהיה קרוב לזכייה באירוויזיון 2016. פיליפ קיריקורוב שמוכר בוודאי ליוצאי ברית המועצות לשעבר וצוות מומחים במוסיקה, בימוי וסטייל מיוון ושוודיה. מדובר על בלדה עוצמתית (מי אמר שאי אפשר לזכות עם בלדה?). לדעתי השנה מדובר בשיר פחות מוצלח מזה של סרגיי ב-2016 ובחזרות הוא אינו מבצע אותו תמיד כראוי. מדובר בשיר קשה לביצוע ונקווה שלא יקפוץ לו הקול.

 
תגובות