בום בוקס 6: חוויה נוסטלגית וחדשנית בו זמנית. צילום: באדיבות יחסי ציבור

בום בוקס 6: חוויה נוסטלגית וחדשנית בו זמנית

אמש (ש') התקיים פסטיבל הבום בוקס השנתי והפעם בלייב פארק ראשון לציון עם מיטב האומנים הבולטים בישראל, היינו שם וזה מה שחשבנו. ביקורת

פסטיבל הבום בוקס הוא פסטיבל המאחד את זמרי הגרוב הישראלי לערב שנמשך אל תןך השעות הקטנות של הלילה. אמש (ש') התקיים הפסטיבל השנתי והשישי במספר. היינו שם, שרנו ונהנינו והנה המחשבות הסופיות שלנו על הפסטיבל הכי מצופה של השנה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מי שהשיקו את ההופעה היא הראפרית עדן דרסו יחד עם דיג'יי מש, הם פתחו את סבב ההופעות בצורה טובה ומעניינת. אחריהם עלה ניתן בן ארי אשר חגג על הבמה את הגעתו של אחד משיריו לשני מיליון צפיות ביוטיוב, היה מרגש לראות אתנ ניתן סוגר מעגל על הבמה בה רק התארח בשנה שערה והפעם הגיע בזכות עצמו והוא בהחלט הצדיק את המעמד. הבאים בתור לעלות היו להקת ג'מבו ג'יי ולהקת ספא, אותם אתם כנראה מכירים אותם משירם "עשיתי", שיר שהקפיץ את הקהל ואותנו. לאחר מכן עולה לבמה מוש בן ארי, אביו של ניתן, שר את להיטיו ובאמצע מצטרפות אליו חברות להקת A-WA אשר עשו מסיבה מסורתית על הבמה.

אחד מפריצות השנה ומי שאחראי לא מעט להיטי תשע"ט, בניה ברבי, הוא הבא שעולה על הבמה ומרגש את כולם עם השירים שלו כמו "ממה את מפחדת" שסחף את הקהל והביא את הרגש והאנרגיות האחרות. הלהקה הבאה שעלתה היא "הדג נחש", הלהקה הוותיקה הזו הצליחה לגדל דור חדש של מעריצים גם כ-20 שנה לאחר שהוקמה, דור חדש של בני נוער שמקשיבים לשירים שהוריהם שמעו. השירים האהובים נתנו אווירה טובה ומעט נוסטלגית לצד השירים החדשים בפסטיבל. בצורה ניגודית לגמרי מגיע אחריהם עדן חסון, נסיך הערב שכובש את כולם. בשנה האחרונה הפך חסון לזמר מוביל בתעשיית המוזיקה הישראלית כשמאחוריו שובל ענק של להיטים תוך זמן קצר - וזה היה ניחן בעוצמת הקהל בפסטיבל. חסון הרים את הקהל, ריגש כשנדרש ובעיקר נתן אווירה טובה כמו שרק הוא יודע.

מוקי הוא הזמר הבא שנתן הופעה מצוינת עם "ילד של אבא", "ילדה סוכר" ועוד. בשירו האחרון בערב, השיר "לב חופשי", אירח את סולן להקת פול טראנק שמיד אחר כך עלו לשיר ואירחו את שפיטה. מיד אחר מכן עלה דודו טסה שגרם לקהל לטוס עם האנרגיה והוויב, אחריו עלה טונה שנתן ווייב אחר לגמרי, מה שהראה שוב את הניגודיות שבערב ואת הנוף המיוחד של המוזיקה הישראלית, וזה רק תרם. לאחר מכן עולה אברהם טל שמרגש עם "אורות" ומקפיץ עם "הילדים קופצים". להקת התקווה 6 עולה להופיע עם השירים "קופנגן", "הכי ישראלי", "העברית החדשה" ועוד. הם נותנים אווירה כייפית על הבמה ומשוחררת. אחריהם עולה לבמה נטע ברזילי שביצעה את שלושה מלהיטיה בעיבודים חדשים לכבוד הבום בוקס והרימה את הקהל בצורה בלתי רגילה - אישית זו ההופעה שהכי ציפינו לה ובהחלט לא התאכזבנו.

רביד פלוטניק עלה לאחר מכן עם השירים המוכרים שלו מהאלבום החדש והישן כמו "שווארמה". אחריו עלה לבמה חנן בן ארי, שהציג מול הקהל בלייב את אחד הקולות המזוהים עם התקופה ועם קול ייחודי. הכוכב המזמר ביצע את "אמא אם הייתי", "החיים שלנו תותים" וכמובן "אלוף העולם". בשיר האחרון של בן ארי, חברו הטוב נתן גושן הצטרף לבמה ולאחר מכן המשיך עם הקטע שלו בפסטיבל. גושן שר את השיר שהתחיל לו את הקריירה המוזיקלית "כל מה שיש לי" וכמובן את הלהיטים האחרונים: "באתי לחלום" האהוב עלינו, את "מתגעגעת" ועוד. אליעד הוא הזמר הבא שעלה להופיע עם השירים האהובים "מתוק כשמרלי", הלהיט הענק של השנה "מסע" שזכה באחד המצעדים כ"שיר השנה" ועוד. מדובר במקטע שלם של אמנים שהביאו את הרגש לצד הקצביות ויצרו עוד הנאה מספקת של הערב המיוחד.

 

רגע לפני הסוף עלה להופיע הראפר פלד עם הלהיטים שלו וביניהם: "סבבה 5" ו"מה אני ניראה לך?". פלד הקפיץ את הקהל גם בשעה ארבע וחצי לפנות בוקר. אחריו עלה הראפר איזי ששר שירים חדשים וגם נוסטלגים שהחזירו אותנו כמה שנים אחורה כמו למשל השיר "כלבויניקית" ועוד. אחרון חביב, הגיע הראפר שקל שסגר את הפסטיבל בסטייל ובצורה הכי טובה שאפשר.

 

לסיכום, פסטיבל בלתי נשכח המאחד אמנים מדהימים לערב אחד בלתי נשכח, הסגנונות המוזיקליים מתחלפים מאוד מהר על הבמה כדי לגעת בהכל - ולמרות הקצב המסחרר של החילוף זה לא בא לרעה אלא מספיק ממלא ומרהיב. נהנינו מאוד ואנחנו לא יכולים לחכות לשנה הבאה.

 

תגובות