חופשי: דורון ביטון חושף למה הוא וקטריקס נפרדו ומשחרר שיר חדש. יוסי פורטל

חופשי: דורון ביטון חושף למה הוא וקטריקס נפרדו ומשחרר שיר חדש

לאחר שלל להיטים והופעות, דורון ביטון וקטריקס הפרידו כוחות. כעת, לאחר שקטרי כבר התחיל בדרך עצמאית משלו – החקיין יוצא לדרך חדשה גם הוא, ומשחרר שיר חדש בשם "רוסלנה". בראיון לפרוגי - ביטון חושף לנו מהי הסיבה שהם נפרדו ולמה הוא קרא לשיר שלו רוסלנה?

עומרי קטרי (קטריקס) ודורון ביטון עבדו יחד למעלה מארבע שנים, בהם הם הופיעו בכל רחבי הארץ, קטפו קמפיינים, שיחררו להיטים והשיגו פסגות מרשימות לרזומה. לאט לאט שיתוף הפעולה ביניהם כבר לא זרם כמו בהתחלה, והשניים החליטו שמעכשיו הם עובדים לחוד. קטרי כבר שיחרר כמה סינגלים, הצטרף ליוטיוב, ואף התחיל לתחזק זוגיות חדשה עם כוכבת הרשת אנג'ל ברנס, אך עכשיו – הגיע גם תורו של ביטון.

הזמר והחקיין משחרר הבוקר (ג') שיר חדש העונה לשם "רוסלנה". אך רגע לפני, תפסנו אותו לראיון חושפני במיוחד, בו הוא חושף את סיבת הפרידה והפירוק בינו לבין קטרי, מדבר על הסינגל החדש והקריירה העצמאית, ומספר לנו על הפרויקטים הגדולים שבדרך ועל השאיפות החדשות שלו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה עמד מאחורי ההחלטה להפריד כוחות?

"כל אחד ראה דברים באופן אחר. אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני אבל קטרי רצה איזשהו כיוון מסוים, ואני רציתי כיוון אחר. פשוט חשבנו לטובת שנינו שחבל להישאר עם משהו שאנחנו עושים לא מכל הלב, אלא צריך להשקיע את כל הלב. לא הרגשתי, לפחות מהצד שלי, שכל הלב שלי שם. האמת שגם עומרי לא הרגיש שכל הלב שלו שם, ובגלל זה הוא היום במקום שהוא נמצא ואני במקום אחר".

 

האם אתה שלם בהחלטה להיפרד ולהתחיל בקריירה עצמאית?

"כן, שנינו קיבלנו אותה יחד ושנינו שלמים איתה. ה' ישמור אותו, אני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם. באמת, מהמקום הכי אמיתי. את בטח גם ראית שלא היה יותר מדי באלגן ברשת. קיבלנו החלטה והלכנו איתה".

אז לפי מה שאתה אומר - הפרידה נוצרה כי כל אחד שאף למקום וכיוון אחר בקריירה. בקיצור, היו בינכם חילוקי דעות בנושא המקצועי.

"שנינו רצינו לסיים בצורה יפה והכל, אבל כל אחד מהמניעים שלו".

דורון וקטריקס דאז
דורון וקטריקס דאז © שוקה כהן

 לא הייתה ביניכם איזו הסכמה בתחילת הדרך, מטרה משותפת או כיוון מסוים שעל פיו אתם הולכים? איך לאחר ארבע שנות עבודה אתם קולטים שאתם בכלל לא באותו הראש?

"האמת שאמרנו שאנחנו תמיד נעשה מוזיקה שהיא טובה, מגניבה, כמו למשל 'מה שהיא רוצה' ו'חופשייה'. תמיד חשבנו שיהיה לנו איזשהו טוויסט במוזיקה. אך ככל שעבר הזמן, הבנו שכל אחד רוצה לכיוון אחר. עומרי רצה את הכיוון של המוזיקה בצורה אחרת משלי, והעסק כבר לא זרם כמו בהתחלה. גם כל אחד התבגר, אנחנו כבר לא ילדים. כל אחד חשב קצת עם עצמו מה הוא יכול לעשות כדי לעשות 'חסד' עם עצמו, מה שנקרא".

 

ההחלטה להיפרד נקבעה, אך על פני השטח הכל היה נראה כרגיל. הצמד המשיך להופיע ולהראות את נוכחתם יחד מול התקשורת, ונדמה היה כי השניים עדיין נלחמים על הקריירה המשותפת. אך החברים, המשפחה, ואף הקהל האדוק הרגיש שמשהו כבר לא כשורה. ואם נודה באמת – לא באמת היה כל כך קשה להבחין שההצלחה שנשאה פירות בתחילה, כבר מתחילה לנבול. האמנם?

כמה זמן לפני שסיפרתם לקהל וחשפתם לתקשורת המשכתם לעבוד ולשדר שהכל כרגיל, על אף שכבר החלטתם שאתם מתחילים דרך עצמאית כל אחד לחוד?

"אני חושב שההרגשה הייתה באוויר כמה חודשים. דיברנו על זה. אבל בכל מקרה, גם כשדיברנו על כך זה לא היה ממקום לא טוב. אלא ממקום שפשוט האופציות על השולחן, שכל אחד יעשה את האופציות והבחירות שהוא רוצה ושבעזרת השם שכל אחד ייצא עם מה שהוא אוהב. גם עומרי יצא עם כמה סינגלים לא רעים בכלל. אז אף אחד לא וויתר על המוזיקה שלו, וזה משהו שהוא מאוד חשוב, כי זה לא נגמר בצורה כזאת שמישהו בחר בקריירה אחרת. אני רציתי האמת גם לקחת יותר חלק בכיוונים שלקחתי בהם חלק בעבר, כמו המשחק, הקומדיה. היה חשוב לי להזכיר לעצמי שכדאי לי גם לסמוך על עצמי לפעמים. בצמד זה שונה. אלו שני אנשים שונים לגמרי".

 

ובתקופה ההיא, בה לא עבדתם, לא הופעתם ולא חידשתם סינגלים. קמת בבוקר, ולאן? מה עכשיו?

"אני אגיד לך את האמת, אתה מתעורר, חושב קצת עם עצמך ואומר 'ואללה, איך ממשיכים מכאן? מה אני עושה מכאן?'. אבל כל מה שקשור לעשייה, בסופו של דבר מוביל אותך למצוא את הכיוון שלך. אם אתה תשב בבית, תגיד 'טוב, בסדר, נגמר' ותתעסק רק בעבר, אז אתה לא תוכל באמת לקום ולעשות משהו חדש עם עצמך. אני יודע שהחיים מורכבים מהרבה תהליכים ותקופות. אני חושב שבאמת הייתה לנו ביחד תקופה מדהימה. התעוררתי בבוקר ובאמת ראיתי שמשהו שהתרגלתי אליו במשך שנים כבר לא מתנהל באותה הצורה. מצד אחד – יש לך תחושות של 'מה עושים מכאן?', ומהצד השני – יש לך המון ציפייה לגבי זה שאתה מגלה את עצמך, לראות אם זה באמת מה שנועדת לעשות. אני מרגיש שזה מה שנועדתי לעשות – להיות בדרן. אם זה בתחום הקומדיה, בתחום המשחק ואם זה במוזיקה. התחלתי באמת לעבוד במקום הזה, ואני עושה המון אודישנים. גם שמה אני חושב על התסריט הבא שהקב"ה יכתוב לי".

"אנחנו בקשר סבבה כזה, אבל לא בקשר יותר מדי חברי"

אם היית יכול להחזיר את הגלגל לאחור – מה היית מתקן או עושה אחרת בקריירה המשותפת?

"אני חושב שהייתה לנו תקופה מדהימה. לא הייתי מתקן שום דבר ולא הייתי משנה שום דבר. אני מבסוט על התקופה הזו מאוד. גם הכרתי בה את עומרי, שהוא אחלה בן אדם. אין לי חרטות, חס וחלילה. הזמן הראה לשנינו לאיזה כיוון כל אחד הולך. אני לא חושב שהיה אפשר לעשות איזה משהו כדי למנוע זאת. כל אחד נתן לשני את הכוח במקום שהוא היה צריך. אם זה אני – שאני לא נגעתי בכלל בתחום המוזיקה לפני שהכרתי את עומרי, ועומרי גם, כשהוא היה במוזיקה הוא היה צריך פזמונאי, מישהו שיקליט את הפזמונים בשירים, ואז אני הצטרפתי. וכך באמת התחלנו והתחברנו, ופשוט הכל הצליח מאוד מאוד מהר. כל אחד תרם לשני ונתן לו כנפיים להמשך".

 

השאלה המתבקשת – אתה וקטרי שומרים על החברות שהייתה בינכם דאז?

"אנחנו בקשר סבבה כזה. מאחלים אחד לשני חג שמח ודברים כאלה, אבל לא בקשר יותר מדי חברי. גם היינו ארבע שנים חברים בתוך העסק הזה, וכל היום אחד עם השני, אז זה טוב דווקא הניתוק הזה".

איך אתה מסכם את ארבע השנים של העבודה המשותפת עם קטרי?

"אני אסכם אותן כהצלחה גדולה, כתפיסת הרבה פסגות של שנינו. הופענו עם אייל גולן ואתניקס, וחיממנו את ג'יי באלווין ואת שון פול – שאלו אמנים שאני עד היום שומע אותם".

חוויה בלתי נשכחת משיתוף הפעולה ביניכם?

"העבודה המשותפת עם אייל גולן ואתניקס. פתאום הגענו למצב שזאב נחמה אומר שהוא מתלהב מאיתנו והוא רוצה אותנו בסיבוב הופעות שלהם בהיכל מנורה עם אייל גולן. אני חושב ששמה באמת הבנו שעשינו משהו גדול. אתה רואה את המספרים ביוטיוב, אבל זה גם תלוי מאוד באישיות שלך ובאיך אתה מסתכל על הדברים. אני תמיד הסתכלתי עליהם בצורה מאוד ריאלית, אמרתי 'יופי, ברוך ה', איזה כיף', אבל כשאתה רואה שאנשים גדולים מבחוץ מסתכלים עלייך בצורה אחרת ואייל גולן גם מאוד החמיא לי כשנפגשנו, אז אתה מבין כמה מה שעשינו הוא גדול. זו הייתה באמת חוויה בלתי נשכחת בהיכל מנורה, ואמא שלי בקהל, ובכלל כל האווירה הזו הראתה לי ששמנו חותם על משהו גדול".

אם כבר מדברים על אייל גולן, אז היום (ג') ביטון מתחיל באופן רישמי את קריירת הסולו שלו, ומשחרר אלינו סינגל ראשון, בשם "רוסלנה" אשר מלווה בקליפ מושקע במיוחד.

אז אמנם השיר לא באמת מדבר על האקסית של גולן, אך "השיר 'רוסלנה' מדבר על כך שהכרתי איזושהי בחורה יפייפיה שדומה לרוסלנה ויש לה גוף כמו של אריאנה גרנדה. כל מיני דימויים כאלו על מנת להראות כמה שהיא יפה. אני פוגש אותה בבר, שם קוראת סיטואציה בה אני מסתכל עלייה והיא מסתכלת עליי. בסופו של דבר, אני מבין שהיא לא כל כך בשבילי, ובסוף אני אומר לה 'יאללה מאמי, לכי'. המטרה בשיר היא להבין מה אתה רוצה, מה באמת חשוב. מצד אחד – אתה רואה כמה היא יפה ומיוחדת, אבל אז בסוף אתה מבין שזה לא בדיוק מה שחיפשת. 'שקר החן והבל היופי', מה שנקרא" - מספר לנו הזמר על מסר השיר.

 

"לא היה פשוט בכלל ליצור שיר מההתחלה עד הסוף, כולל קליפ, הפקה טובה. רציתי שכל המוצר יהיה טוב, לא העיקר להוציא צ'יק צ'אק", חושף לנו ביטון על העבודה הקשה ביצירת שיר לבד ומוסיף – "זה לקח זמן. אמנם הוצאתי טראק באנגלית שנקרא 'באלגן', עם יוצר טראנס ישראלי שקוראים לו באנדי, והוא כבר מתנגן בברזיל, אבל זה בעצם השיר הראשון שלי בקריירה העצמאית. העבודה על 'רוסלנה' הייתה לא פשוטה. אתה בכוחות עצמך בתכל'ס, אתה והקב"ה, אז אתה צריך באמת לדאוג שהדברים נשמעים לך טוב, שהם מדויקים ושהם באמת מה שאתה רוצה. תמיד כשאני עושה דברים, אני עושה אותם על מנת שאני אוהב אותם, כי אם אני אוהב אותם אז הקהל מתחבר אליי. אבל אם אני עושה משהו שרק הקהל כביכול אוהב, אז אני מנסה לרצות מישהו, אבל את הבן אדם הכי חשוב אני לא מרצה, והוא אני".

 

בהקלטות שלך ושל קטרי הייתם צריכים למצוא את הסולם הנכון והמתאים לכל אחד, ולשלב את גווני הקול בצורה שמחמיאה לשניכם, עכשיו הכל על הכתפיים שלך. זה הופך את זה לקל או קשה יותר? כי מצד אחד – אין לך במי להתחשב, ואתה יכול להקליט בצורה שהכי מדויקת לך, מצד שני – אם יש איזשהו סולם לא מחמיא – אין מי ש'יציל' אותך..  

"נכון, אבל ברוך ה' הקב"ה זיכה אותי גם ביכולת לעשות ראפ וגם בלשיר, אז אני לא צריך פזמונאי לשירים שלי ואני גם לא צריך ראפר כביכול. למרות שעומרי לדעתי ראפר סופר מוכשר".

 

"אני שואף להבין ולהכיר את עצמי כאמן, ומשם כבר תבוא הברכה והשמחה"

בתעשייה של היום לא תמיד מספיק להיות רק זמר, אלא זה צריך להיות מלווה בעוד פרוייקטים, הנחיות, צילומים או במקרה של קטריקס – גם יוטיוב (אשר הצטרף לוילת 'אמיגוס', וכיום בוילת 'באלגן'). בעבר ביטון התעסק לא פעם ולא פעמיים גם בעולם המשחק והחיקויים. למען האמת, הוא התחיל שם עוד לפני שהתחיל עם המוזיקה. כששאלנו אותו באילו תחומים הוא רוצה להתעסק הוא חשף לנו על פרויקטים חדשים שבדרך ואמר כי "גם יוטיוב וגם טלוויזיה על הכוונת. בלי קשר, אני רוצה לקחת חלק בעוד תחומים כמו סטנדאפ ומערכונים. יש הרבה פרויקטים חדשים ומעניינים בדרך בעולם המשחק ובטלוויזיה. אני ממשיך גם עם החיקויים – עשיתי סרטון על הבחירות לאחרונה. פעם גם דיבבתי ב'בובה של לילה', ואם אני אקבל איזושהי הצעה מתכנית מגניבה אז אלך על זה. מבחינת יצירה של תכנית, אז אני עובד עכשיו על משהו עם יוצר רשת מאוד חזק בתחום החיקויים והמתיחות. אז בכללי, אני לקראת תקופה מאוד יפה".

עכשיו כשאתה עצמאי – בא לך להתנסות גם בעולם שמאחורי השירים, כמו יצירה וכתיבה?

"בטח, יש לי גם חבר צעיר בשם עידו שיר שאני יושב איתו ומכוון אותו בכל מיני דברים הקשורים למוזיקה. כתיבה ודברים כאלה אלו תחומים שאני מאוד אוהב לעסוק בהם. מה גם שכתבתי איזשהו שיר על בורא עולם, שגם אותו אני מתכנן לשחרר בקרוב. שיר מאוד אמיתי. גם כדי להראות על המקצועיות והכתיבה שלי, כי אני בא מהתחום הזה של 'המוזיקה שנותנת בראש' - של ההיפ-הופ, ואני אוהב את זה, אבל מהצד השני - אני באמת רוצה להראות לאנשים את עצמי כאמן. לגבי אלבום, אז כרגע אני עובד עם מפיק שאני מאוד אוהב ומאמין בו. כרגע יש לנו כמה סינגלים מוכנים, אנחנו צריכים למספר אותם מבחינת הזמן והתאריך, לבדוק מתי לשחרר אותם, אז גם אלבום זו אחלה אופציה".

ומה הלאה? לאן אתה שואף בדרך העצמאית?

"אני שואף בדרך שלי קודם כל להבין ולהכיר את עצמי כאמן, ודרך הדבר הזה באמת להוציא את זה החוצה לאנשים שמקשיבים לי, שצוחקים ממני. באמת לראות איך מפה אני מייצג את האמן הזה שקוראים לו - דורון ביטון, ואיך אני מוציא את עצמי בצורה שבאמת הייתי רוצה להוציא את עצמי. משם כבר יבוא הכל – תבוא הברכה, ותבוא השמחה. כי כאשר אתה בתנועה וביצירה - אתה יודע מה אתה עושה. וגם מתקופות קודמות אני יודע – שכל עוד אתה בתנועה ואנשים אוהבים אותך, וכל עוד תעשה את מה שאתה יודע לעשות – אז יהיה בסדר".

"אני לא בורא עולם, אבל בעוד 10 שנים מהיום אני מקווה להיות עם אישה ושני בנים בעזרת ה', קריירה יפה, גם ככותב, כמלחין, כיוצר קומדיה ועוד תחומים שהייתי רוצה לגעת בהם, שהם: משחק, דיבוב, הנחייה, קומדיה והשירה כמובן". עוד הוא אומר ומתמקד מבחינה מקצועית כי "הייתי רוצה לעשות שיתוף פעולה עם אחד מן האמנים שאני מעריך מאוד מחו"ל".  

 

מסר לגולשי פרוגי?

"שתמיד תהיו מאושרים, שתמיד תכנסו לפרוגי ותתעדכנו בכל העניינים החמים ושבעזרת ה' מפה אני הולך להשמיע לכם מוזיקה טובה שתתפוצץ לכם באוזניים".

"העבודה על השיר הייתה לא פשוטה. אתה בכוחות עצמך בתכל'ס". ביטון © צילום: דניאל אלסטר, באדיבות יחסי ציבור

 

 

 

תגובות