fun fact:העובדות שלא ידעתם על עידן רייכל. צילום: רפי דלויה

fun fact:העובדות שלא ידעתם על עידן רייכל

חושבים שאתם יודעים הכל על הזמרים המובילים בתעשיית המוזיקה? זוהי הפינה בשבילכם! בכל שבוע נביא לכם חמש עובדות מפתיעות על אומן מוכר בתעשיית המוזיקה. והשבוע - עידן רייכל

עידן רייכל הוא בין השמות הבולטים בתעשיית המוזיקה הישראלית. בין אם אתם מחוברים למוזיקת עולם ובין אם לא, תמיד תוכלו להתחבר ליצירות של רייכל.לכן, הפרויקט שלו וכך גם הוא מצליחים בצורה כה כבירה גם מעבר לים. אספנו בשבילכם מספר עובדות מפתיעות עליו, חושבים שאתם יודעים את הכל? 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הכניסה אסורה

אוהבים לטייל? לגלות תרבויות חדשות? אנחנו מניחים שכך גם עידן רייכל. אבל בניגוד אליכם, לרייכל אסורה הכניסה למעצמה הסינית. למה? ובכן, בשנת 2010 הופיע בקונצרט 'פרס נובל לשלום' ומי שזכה בפרס היה פעיל זכויות סיני אשר המשטר הסיני סימן כמבוקש. בעקבות כך, סין שפירשה הופעתו כלא מוסרית, אסרה את כניסתו של רייכל למדינה עד עצם היום הזה. 

 הכל לטובה

 אם לא יצא לכם להיתקל עדיין באחד הלהיטים האהובים והמוצלחים של רייכל "שאריות של החיים", אנחנו ממליצים לכם להשלים את הפער שצברתם ולהאזין ליצירה בדחיפות. מתברר שהשיר האגדי הושפע מתקופה קשה שעברה על חברו של רייכל, רועי בר נתן הקומיקאי. רייכל שניסה לעזור לו לעבור את התקופה עודד אותו ועל ידי כך קיבל השראה לכתיבת השיר. 

 

זה הכל בראש

במשך זמן רב, אם השם 'עידן רייכל' נאמר המילה 'ראסטות' הייתה מגיעה אחריה. אך מה קרה לרעמת הראסטות של הזמר? מתברר שאשתו דמאריס התעקשה על גילוחן ותוך כעשרים דקות מהרגע שהחלה בגילוח, רייכל כבר לא הזדהה כרייכל בעל הרעמה הנודעת.

שרים עם רייכל 

לאחר שירותו הצבאי,  רייכל היה יועץ בפנימייה לעולים חדשים ולילדים שחוו קשיי הסתגלות, אשר רובם המוחלט היו ממוצע אתיופי.עד מהרה התחבר רייכל למוזיקה האתיופית ובעקבות כך הושפע רבות. מישהו אמר הפרויקט של עידן רייכל?

 

הכלי הראשון שלו

לפני שהפך רייכל למוזיקאי בעל שם עולמי ופרץ בכל רחבי העולם, טיפח את יכולות הנגינה שלו על כלי מוזיקלי מיוחד במינו כבר בגיל תשע!יכולים לנחש על איזה כלי? אקורדיון. מתי בפעם האחרונה הבחנתם בילד בן תשע שנים שמנגן על אקורדיון?

 

 
תגובות