אושר כהן: "המוזיקה היא גלגל ההצלה בחיי האישיים". שילי אראל

אושר כהן: "המוזיקה היא גלגל ההצלה בחיי האישיים"

כמה שעות לפני שהוא מתחיל הערב (ד') את סיבוב הופעות החורף, אושר כהן, הזמר העולה, ממשיך להניב פירות - ומשחרר אלינו הבוקר שיר חדש בשם "ציפרלקס". אנחנו תפסנו אותו לשיחה בה הוא גילה על ההפתעות שיהיו לקהל היום בהופעה הפותחת את סיבוב החורף, ועל הדרך - השגנו לכם סקופ מעניין עליו ועל הזמר רועי סנדלר

אושר כהן, מתחיל היום (ד') סיבוב הופעות חורף חדש ביחד עם השקת השיר החדש ששיחרר אלינו ממש הבוקר. כמה שעות לפני שהוא עולה לטרוף את הבמה, תפסנו אותו לריאיון מיוחד באתר פרוגי, בו הוא פותח את הלב, מספר על ההפתעות שמחכות בהופעה שתתקיים הערב בזאפה, מגלה לנו על שיתוף פעולה חדש ומעניין. אבל רגע, איך כל זה קשור לרועי סנדלר?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה אתה עושה בימים אלו?

"בדיוק הבוקר השתחרר השיר החדש שלי - 'ציפרלקס', ובערב אני פותח את סיבוב הופעות החורף החדש שלי - בזאפה ירושלים. בסוף החודש גם בהרצליה, חודש הבא בעזרת ה' גם בחיפה. אלו ימים של חזרות, של הפקות, הקלטות".

 

איך באמת ההרגשה להתחיל הערב בסבב הופעות חדש?

"אני מאוד מתרגש מהסיבה שהעיקרון של הזאפה הוא שזה מופע אינטימי. מופע אינטימי המגלה המון על האישיות שלך. אני בתור זמר, שרק בשנים הראשונות שלו, רק בסינגלים הראשונים - אז חשוב לי באמת שהקהל, במופעים האישיים האלו, ידע מי אני ומה האישיות שלי. זאפה זו אחלה הזדמנות להיפתח לקהל, ושהקהל יכיר באמת את אושר, ולאו דווקא את השירים".

מה מצפה לקהל בסיבוב ההופעות הזה, ומה שונה מסיבובי ההופעות הקודמים?

"ההופעה שונה, העיבודים שונים. יש אורחים מיוחדים. הסגנון שונה מכל מה שתיכננתי. והפתעות הן הפתעות - אם אספר הם כבר לא יהיו הפתעות. זה קטע כזה, כי בזאפה אין הרבה אנשים בקהל. משהו כמו 300-350 אנשים. אחרי שהופעתי הרבה, בין אם זה בהאנגר 11, ברידינג 3 או שהתארחתי בהיכל מנורה עם זמרים אחרים. דווקא המקום הזה, ההופעה בזאפה, מרגשת אותי יותר. יש איזושהי קירבה, אתה מאוד מאוד קרוב לקהל. בקטע שהקהל יכול להיות חבר שלך. אני חושב שהקהל הם באמת החברים הכי טובים שלי".

ובחזרה לסינגל החדש - "ציפרלקס", שיצא הבוקר. ספר לנו על החוויה האישית שלך עם השיר - מה מיוחד בו?

"למי שלא יודע מה זה ציפרלקס, אז זה כדור, שמתמודדים עם הכדור הזה במצבי חרדות, דכאונות או משברים בחיים. הוא שיר הרבה יותר בוגר ממה שהוצאתי עד כה על אהבה נכזבת ועל לב שבור. זהו שיר המדבר על החיים, על תקופות קשות בחיים. את השיר אני לא כתבתי והלחנתי, אני רק עיבדתי אותו מוזיקלית. פשוט כל כך התחברתי לשיר הזה. אני בטוח שהמון המון אנשים, גם שאהבו דברים, וגם כאלו שלא - ישמחו לשמוע ולשיר אותו. הא בין השירים הכי אמיתיים שהוצאתי. אני מתרגש לשחרר אותו. ההתרגשות גדולה יותר מהרבה שירים אחרים שהוצאתי". 

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"מוזיקה אני עושה כל חיי. אני מנגן מגיל ארבע. בגיל 11 התחלתי לעבוד בתור קלידן, באופן מקצועי. כבר מגיל 11 הייתי על במות וליוותי זמרים. מגיל 15 כבר התחלתי להוציא סינגלים ולהיות זמר. מגיל קטן הכתובת הייתה על הקיר. באמת שהיום אני יכול להגיד לך שבלי המוזיקה אני כלום ושום דבר. אין שום תחום אחר, או מקצוע אחר. אני אחד שלא הצליח לו בלימודים, לא הצליח בבגרויות - אחד כזה שלא הצליח כלום בדברים האלו. אז המוזיקה הייתה גם גלגל הצלה מאוד מאוד גדול בחיים האישיים שלי. שלי ושל המשפחה. כל המשפחה שלי מוזיקלית".

המוזיקה שאתה יוצר תואמת לסגנון המוזיקלי שאתה מאזין לו? 

"כן ולא. אני שומע הכל, ממזרחית עד לאנגלית, דרך ראגטון, מוזיקה ערבית ישנה ומוזיקה מרוקאית. אני מרחיב את האוזן שלי להמון המון סגנונות. אבל יכול להיות שהשירים שלי הם איזושהי הכלאה, מכל ההשראות שלקחתי. התת מודע שלנו אוסף דברים, אוסף חומרים. יכול להיות שהוא אוסף דברים, לא במודע, ובסוף כשאני מגיע לאולפן - התת-מודע נותן יד למחשבה וליצירה".

"הקהל הם החברים הכי טובים שלי". אושר כהן © צילום שילי אראל

אילו דברים תרצה לעשות מלבד למוזיקה? 

"שאלה קשה. אני בעיקר רוצה לעשות דברים שתהיה להם תועלת. אני רוצה לעשות משהו שההשלכות שלהם לא יהיו גשמיות, לא כסף, פרסום או תהילה, אלא מעשים טובים, לדוגמה. בהכי אמיתי. יש לי חברים שעובדים על תכנית שבנוייה ממעשים טובים - שכל אחד צריך לעשות סרטון של מעשה טוב שעשה ואז הוא זוכה במשהו. אז אני רוצה באמת לעשות משהו שיעצים את המדינה שלנו. כך באמת אנשים ייראו כמה העם שלנו מאוחד, מפני שכרגע, לצערי, אנחנו רואים את האחדות של המדינה רק כאשר קורים דברים קשים. החלום שלי, בתור ילד ובתור עוד אזרח מהמדינה - לראות את האנשים מלוכדים גם בטוב. בקיצור, אני רוצה לעשות דברים שלאנשים יהיה מה לקחת מהם - ולהמשיך איתם הלאה. ולגבי התעסקות בקריירה, אז בתחום הפרסום, יש לי איזה חלום לשחק בסדרה".

השנה נהפכת לאחת מהתגליות החמות בתעשייה המקומית. איך אתה מסכם את השנה שלך מבחינה מוזיקלית?

"אני חושב שלמדתי על עצמי המון, מבחינה מוזיקלית, לגבי הפן המוזיקלי שלי. למדתי המון גם על זמרים אחרים שיצא לי לכתוב להם בשנה האחרונה - חלק שירים שכבר יצאו וחלק עוד לא. אני חושב שעשיתי המון המון דברים בשנה האחרונה, בעקבות השירים האחרונים שהתפוצצו והגיעו להצלחה משגעת. באמת זכיתי בשנה האחרונה לעשות המון! המון מופעים, אירוחים, הרבה רדיו, טלוויזיה. השנה הזו הייתה מבורכת מעשייה. אני מאחל לעצמי שכך תהיה כל שנה".

מסר לגולשי פרוגי?

"אני רוצה להגיד תודה רבה קודם כל, לכם, אתם בין האתרים הכי מפרגנים בפלנטה שלנו. רוצה להביע את הכרת הטוב כלפיכם. אתם באמת נותנים לקהל את מה שהם רוצים. עברתי את הגיל שכל היום מחפש אחר האתרים, אבל אני מוצא את עצמי לפעמים גולש באתר של פרוגי איזה רבע שעה. אז תודה רבה לכם, ולקהל שקורא את הכתבה הזו. תהנו מהשיר החדש, ואתם מוזמנים, באהבה, גם לרכוש כרטיסים להופעות הקרובות. אני אוהב את הקהל שלי מאוד, הם החברים הכי טובים שלי".

 

ולסיום, מיהו "תו הכוכב" שלך - לאיזה אמן אתה בוחר לפרגן? 

"אני רוצה לפרגן לשיר שעוד לא יצא. רועי סנדלר הוא כמו אח בשבילי. התקרבנו בשנתיים האחרונות מאוד, והתקרבתי גם כן למשפחה שלו. ברמה שאנחנו בני בית אחד של השני. אני והוא כתבנו שיר, שתכף ייצא, בשם 'אם את מאושרת'. הוא גם בקרוב מוציא שיר שנקרא 'עבר עליי הכל', התכנון הוא בעוד כבערך שבועיים. השיר הזה הוא סוג של רועי מחדש בקריירה שלו, ובפן המוזיקלי שלו. הוא מאוד מחובר לשיר הזה, כי יש בו הרבה אמת, מהחיים האישיים שלו. ואם אני יכול לפרגן, אז אני אפרגן לו אלף פעם. והלוואי תשאלי את השאלה הזו אלף פעם, ואני אענה לך את אותה תשובת פירגון על רועי אלף פעם".

 

 

 

 

 

 

 

תגובות