סיכומוזיקלי: היורש של עומר אדם כבר כאן. צילום מסך מאינסטגרם

סיכומוזיקלי: היורש של עומר אדם כבר כאן

יום שישי הגיע ורגע לפני שאתם צוללים אל תוך סוף השבוע, הגיע הזמן להאזין לכמה מהשירים הבולטים שיצאו השבוע במוזיקה הישראלית. מדניאל ג'מל, נועה קירל ועד הראל סקעת שר על אבא ואבא. שימו אוזן!

רגע לפני כל התכנונים שלכם לסופ"ש הקרוב, הגיע הזמן לבדוק קצת כמה מהשירים הישראלים החדשים שהגיעו לפלייליסט. מה חשבנו עליהם?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

דניאל ג'מל - אחרי שייגמר

החתום החדש של אסף אטדגי (מנהלו לשעבר של עומר אדם) ומי שכמעט זכה בעונה האחרונה של "דה וויס", דניאל ג'מל, ממשיך בעשייה והוציא סינגל שלישי בשם "אחרי שייגמר". לא בכדי משווים או ממהרים להכריז אותו כיורש העצר הבא בז'אנר, ג'מל מצליח להביא את הקול היפה והייחודי שלו. הוא פותח איפה שצריך, חזק גם בשקטים ובכללי נותן אווירה מסקרנת במוזיקה שלו כאשר אנו מגלים עוד ועוד בעוד סינגל שלו. הסינגל הנוכחי מתיישב במדוייק איפה שצריך והוא הכי שיר פופ שלאו דווקא משתייך או מזדהה בלבד עם הים תיכוני - מה שמוכיח שג'מל מלא באופציות.

לסיכום: זה ממש לא ייגמר בקרוב ★★★★ 

 

מארינה מקסימיליאן - בוער בי שינוי

אין מה להגיד על מארינה, היא פשוט קסם משלה במוזיקה הישראלית. אין הרבה דברים שדומים לה או מזכירים אותה, אולי אולי קרולינה, אבל גם זה לא ממש. גם בסינגל החדש שלה, "בוער בי שינוי", היא מפגינה את טביעת הקול שמזוהה איתה, אי אפשר לטעות במי מדובר וזה עובד. סינגל שנע בין קצב לרגע והיינו אומרים שיש בו גם משהו שבא לנו טוב לעונת החורף.

לסיכום: אל תשתני! ★★★★

 

הראל סקעת - אבא ואבא

במסגרת העונה החדשה של תוכנית הילדים "ילדי בית העץ" של כאן חינוכית, הראל סקעת נבחר לבצע את אחד השירים החדשים - "אבא ואבא", שכמו בשם השיר עוסק בשני אבות גאים והכי נותן במה ולגיטמציה למול הדור הצעיר. מעבר למסר הטוב והחשוב, מדובר בשיר ילדים קלאסי שעובד כמו שצריך, הוא לא מנסה לבלוט לעבר מה שצריך והוא הכי שיר ילדים שצריך להתייחס אליו כמו אל שאר שירי הילדים שגדלנו אליהם, פשוט כי כך זה מרגיש כבר מהשמיעה הראשונית - כאילו זה היה כאן כל הזמן ועצם כך זה מה שהופך אותו למשהו הכרחי ומעולה.

לסיכום: היה צריך לקרות קודם ★★★★★

 

אביב גפן - וסלחתי לך

אביב גפן שחרר השבוע סינגל חדש בשם "וסלחתי לך", שיר שקט ועצוב שהוא גם הכי אביב גפן שאפשר. "וסלחתי לך" מלא ברגע ובהחלט מרגישים כל מילה ומילה כשאביב שר, זה נוגע, שורט והכי עמוק שאפשר להרגיש, ועם זאת זה עשה לנו טוב - כי הסינגל פשוט מצויין ולא רק הוא - גם הקליפ המצויין מצליח להוסיף לו ביטוי כואב שמשתלב בול.

לסיכום: וואו! ★★★★★

 

רן שפיר - בורח מעצמי

סינגל חדש של רן שפיר השתחרר השבוע והנה הוא שוב עושה את זה בגדול ומצליח להפנט אותנו עם הקול שלו שמלא בפאן ומענג את האוזניים. עם זאת, הסינגל עצמו לא מרגיש מהודק מספיק, אומנם לא מהצד של שפיר, הוא עושה עבודה מעולה. משהו בסינגל מרגיש לנו פשוט וקל מדי, לעומת הפזמון שהוא בהחלט נקודת האור בשיר ויחד עם שפיר זה בהחלט יוצר קסם משלו ומרים את "בורח מעצמי" למקום שהוא היה צריך להיות. זה לא שסבלנו חלילה, הסינגל פשוט לא נכלל מבין המצויינים של שפיר ובהחלט יש לו לא מעט כאלו.

לסיכום: פזמון אש, קול פצצה - השאר קצת פחות. ★★★

 

שווה האזנה

לכבוד מצעד העשור של "גלגלצ", נועה קירל הוזמנה לחדש את אחד השירים הבולטים בעשור האחרון, "Can’t Feel My Face" של דה וויקנד שהיה להיט מטורף בשנת 2015. קירל עושה זאת בגרסה שקט ומוכיחה שגם ככה היא יכולה לכבוש אותנו.

 
תגובות