סדר בשירים: איזי עונה על שאלון הפסח שלנו!. משה נחמנוביץ

סדר בשירים: איזי עונה על שאלון הפסח שלנו!

חג הפסח הגיע, והפעם הוא שונה מקודמותיו: ליל הסדר באופן מצומצם, בלי המשפחה המורחבת ובצל הקורונה. כל יום עד סוף חול המועד זמר אחר יענה על שאלון הפסח שלנו. והיום איזי מספר לנו על הפקת ההצגה שלו בכל ליל סדר, על הפריסטיילים שהוא עושה על המנקה שלו ועל השירים שהוא אף פעם לא יזרוק מהמגירה - גם בנקיונות של פסח

כל יום במהלך השבוע של פסח זמר אחר יתארח אצלנו ויענה על שאלון הפסח החגיגי שלנו. הפעם איזי מספר על ההצגות שהוא מפיק למשפחה שלו בליל הסדר, מה הוא אוהב בחג הפסח ומי חבורת הסלבס שהוא היה רוצה לבלות איתם בבידוד בחול המועד?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 

 

מה התפקיד שלך בליל הסדר?

"לאכול ולדאוג להוואי המשפחתי! יש לנו הוואי משפחתי מאוד מאוד מצחיק בפסח, שכולל הצגה, שבתור ילד הייתי מהילדים שמשתתפים בהצגה והיום אני כבר בתפקיד של ההפקה הבכירה שזה כבוד ענק. את ההצגה עושים בסדר בזמן שמחביאים את האפיקומן ואז אחרי ההצגה מתחילה המלחמה של מי שמוצא את האפיקומן ראשון".

מה אתה הכי אוהב בחג הפסח?

"את הביחד. אני מאמין שזאת הסיבה שאני מאוד אוהב חגים. הם מאוד מאחדים ומשפחתיים. מעבר לזה שיש את האוכל הכי טוב, בדרך כלל יש את הקטע הזה של לראות את המשפחה המורחבת להשלים פערים לעשות סטופ במודע ולא סטופ כפוי כמו שיש לנו עכשיו, וזה מה שאני הכי אוהב בחג".

© בני רוטלוי

עכשיו כשליל הסדר במתכונת מצומצמת. מי האורח מהמשפחה שהכי היית רוצה לצרף לשולחן החג?

"וואי, את כולם. זה מה שמייחד את החגים, שכולם ביחד. בדרך כלל אנחנו עושים בערב אחד שני סדרים פעם אחת מהצד של אמא שלי ופעם אחת מהצד של אבא שלי".

אם היית יכול להוסיף שיר לשירי ליל הסדר, איזה שיר זה היה?

"את עבדים של ברי סחרוף. הכי מתאים".

בנקיונות - אתה מאלה ששם שירים ברקע או שר בעצמך?

"אני שר, אבל אני מנקה די גרוע. כל מה שקשור לכביסות אני על הפנים אז אני נעזר במנקה ואני משתדל להרים לה. נגיד השבוע שהיא הייתה פה עשיתי לה פריסטיילים בזמן שהיא ניקתה. פריסטיילים עליה. שיהיה לה וויב כיפי בזמן שהיא מנקה".

© רגב גל

יש משהו טוב לדעתך שיצא מהקורונה?

"אני חושב שאם אנחנו בכל סיטואציה נדע לקחת את הדברים הטובים ולהשקיע את האנרגיה והזמן שלנו בהם אז אנחנו נמצא המון פלוסים. הפלוס הראשון מהבידוד הוא שיש לנו עכשיו אפס תירוצים לא להשקיע בעצמנו בדברים שאנחנו רצינו להשתפר בהם ולא הקדשנו להם את הזמן או שתמיד דחינו אותם. הפלוס השני הוא שאנחנו יכולים לעשות רגע סטופ בשביל באמת לחשוב ולהבין אם מה שאנחנו עושים הוא נכון לנו ברמה האישית. מאיזה דברים אנחנו נהנים בעבודה שלנו, או בתחביבים שלנו, או באנשים שמקיפים אותנו ומאיזה פחות. זה משהו שמאוד שמתי לב אליו בתקופה הזאת מבחינתי".

© אינסטגרם

איזה שיר עושה אותך שמח בתקופת הבידוד?

"כל פעם שאני שומע שיר חדש שאני אוהב זה משמח אותי. לאחרונה גיליתי איזה שיר של מייקל ג'ון שלא הכרתי שנקרא 'BABA 'ואני עף עליו" .

סלב שהיית רוצה לבלות איתו בהסגר את חול המועד?

"יש לנו חבורה מאוד מגובשת (עמית חסאי אלי פיניש וחסות) שאנחנו מבלים עכשיו הרבה בשיחות וידיאו. אם היה חול המועד רגיל היינו מבלים הרבה ביחד כמו כל שנה".

איזי ואלי פיניש בהשקת האלבום של הזמר
איזי ואלי פיניש בהשקת האלבום של הזמר © רגב גל

איזה שיר היית רוצה שילווה אותך בהליכה במדבר של 40 שנה?

"לשוב הביתה של ישי ריבו. זה הכי הגיוני לא? הולכים במדבר עד הבית. 'הגיע הזמן להתעורר לעזוב הכל להתבגר לשוב הביתה לא לחפש מקום אחר'".

אם תנקה את מגירת השירים - מה השיר שלא תזרוק לעולם?

"את השירים שגרמו לי להבין את הכוח של כתיבה שעזרו לי להתגבר על סיטואציות בחיים. נראלי שאת השירים האלה אני אשים איזה מגירה נפרדת שתמיד יהיה לי מה שיזכיר לי למה בכלל התחלתי לכתוב . נגיד 'שיר לסבא', זה שיר שמאוד עזר לי להתמודד עם זה שסבא שלי נפטר. הרגשתי סוג של הקלה שהצלחתי לבטא את מה שאני מרגיש. זה כבר לא ישב לי בבטן זה היה כתוב על דף. זה עזר לעכל את זה".

משהו שתרצה להגיד לגולשי פרוגי?

"אני רוצה לאחל לכולם חג שמח, אבל בעיקר לכל קוראי פרוגי, ושגם אתם תנסו למצוא את האפיקומן שלכם בכל התקופה הזו". 

תגובות