מסתדרים לבד: הזמרים שכותבים לעצמם את השירים. ענת מוסברג, אינסטגרם, דניאל מרלנד

מסתדרים לבד: הזמרים שכותבים לעצמם את השירים

ישנם המון תחומים ומקצועות בעולם המוזיקה - זה מתחיל מכותבים, מלחינים ומפיקים ונגמר בזמרים, סולנים ונגנים. בין כל זה - יש כמה זמרים בתעשייה המקומית שפשוט עושים הכל ביחד - החל מכתיבת השיר ועד ביצועו לבסוף

אתם רגילים לזמזם את המילים, לצרוח את השירים שלהם במקלחת ובעיקר לאהוב להאזין לקול שלהם - אבל האם אתם יודעים שהם גם אחראים על יצירת השיר בעצמם? קבלו כמה מהזמרים הישראלים שעומדים מאחורי השירים שלהם, מתחילתו ועד סופו ומכתיבתו והלחנתו ועד התוצאה שמגיעה אלינו. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

עדן חסון 

למי שלא יודע - עדן חסון התחיל את דרכו בכתיבת שירים לזמרים אחרים, עוד לפני שהתחיל לשחרר שירים מקוריים בעצמו. לאחר מכן הוא החליט שגם הגיע תורו. חסון אחראי על כתיבת והלחנת כל שיריו, לפעמים לבד לגמרי ולפעמים בעזרת יוצרים נוספים - אך הוא לוקח חלק בתהליך היצירה בכל שיר ושיר שלו. 

נתן גושן 

איך אפשר בלי נתן גושן, תגידו? הזמר והיוצר לוקח חלק גם הוא בכתיבת והלחנת שיריו, וזאת בנוסף ליצירת שירים גם לאמנים אחרים. יש לגושן אולפן בביתו ומי שעוקב אמיתי אחריו יודע שהלילות זה זמן היצירה הכי טוב של גושן. לפעמים הוא מפתיע בשלוש בלילה בהצצות קטנות לתוצרות חמות מהאולפן. 

ישי ריבו 

ישי ריבו, כמו חברו הטוב גושן, גם יוצר בעצמו את השירים שלו - בין אם זה לכתוב את המילים ובין אם זה להלחין את הלחן. כמו בכל שיר של ריבו - למילים שלו יש גם משמעות. תמיד עומדים מאחורי השירים שלו סיפורים מרגשים, מה שהופך את זה למעניין יותר. 

קרן פלס 

אם אתם לא יודעים אז את הלהיט "כל הציפורים" של הראל סקעת - כתבה קרן פלס, את "נובמבר" של מירי מסיקה - כתבה גם היא, ועוד רבים וטובים. זאת בנוסף ללהיטים שהיא כתבה ויצרה גם לעצמה, כמו לדוגמה "כלום לא טעים", שהפך ללהיט לאחר ביצועו של אלדד כהן ב"כוכב הבא", "מבול", "דמעות", "שקופים" עם רון בוחניק, "רק אלוהים ישפוט אותי", גם את השיר החדש שלה  - "אין סוף ללילה" ועוד ועוד ועוד. 

רותם כהן 

רותם כהן לא כותב את כל השירים שלו לבדו, אם תדפדפו קצת תוכלו להבחין בכמה שירים שיוצרים אחרים יצרו בשבילו. אך הוא לגמרי עומד מאחורי רוב הלהיטים הגדולים שלו, כמו למשל: "כולם יגידו", "אל העולם שלך", "חלמתי עלייך" ו"אקוט שרי". אגב, כמו חסון, גם הוא התחיל בתור כותב לאחרים ורק אז עבר אל קדמת הבמה.

אליעד

מלבד זה שהוא כותב את כל השירים שלו בעצמו, הוא גם כתב לא מעט שירים לזמרים אחרים. כמו למשל את הלהיט "מישהו איתי כאן" שנחום הלחין וכתב לבניה ברבי. כמו כן, הזמר ידוע ביצירתיות היוצאת דופן שלו, בין אם זה בשירים שלו, שכל אחד יותר מקורי ומיוחד מהקודם, ובין אם זה הביצועים, הקאברים והחידושים שהוא מקפיד לפרסם בעמוד האינסטגרם שלו. 

 

>> הצבעתם כבר בקטגוריות המוזיקליות בנבחרי השנה שלנו? זה הזמן!

איזי

גם איזי ידוע בכישורי היצירה שלו בשנינות רבה. בואו ניתן לכם את זה במעט, כי מספר השירים שהוא יצר הם רבים, וזה מצריך כבר כתבה שלמה! בקצרה: "עוד לילה בסדום", "ככה ככה", "פול גז", "בין הבודדים", "כלבויניקית", "כולי בהיי" ובעצם פשוט הכל! אז יאללה, רוצו לעשות מרתון איזי... 

 

 לי בירן

הזמר והיוצר האהוב חי את המוזיקה שלו בפול טיים. הוא יצר ויוצר לעצמו עולם מוזיקלי שלם והוא לא משחרר אף סינגל בלי להיות אחראי עליו עם כל מה שזה דורש. כל זאת במקביל ליצירה עבור אחרים כמו למשל "עדיין שלך" לאביהו שבת, "ממכר" לאליאנה תדהר ועוד. כמו כן, כתב לא מעט שירים גם עבור הסדרות המוזיקליות בהן השתתף וכן עבור משתתפים בפסטיגל כמו את "רק אתה יכול"ו-"זה הזמן לקפוץ". השירים הללו כאמור, בתוספת לשירים הנהדרים שמשחרר בירן בקריירה שלו ואנו רק צמאים לעוד!

 

 

תגובות