6 שנים בבידוד: שלומי שבת ועדן אלנה בדואט למען החזרת השבויים. יוסי מויאל

6 שנים בבידוד: שלומי שבת ועדן אלנה בדואט למען החזרת השבויים

כחלק מהפרויקט "שלומי וחברים" הגיע תורה של עדן אלנה לשתף פעולה עם שלומי שבת. השניים מוציאים היום (ב') את השיר "מה אתה עובר" שמוקדש לציון 6 שנים מאז שאברה מנגיסטו נפל בשבי

עדן אלנה היא לגמרי פריצת השנה במוזיקה, היא זכתה בכוכב הבא והייתה אמורה לייצג אותנו השנה באירוויזיון עם השיר "פקר ליבי", אך בעקבות הקורונה התחרות התבטלה  (אל דאגה - היא תייצג אותנו בשנה הבאה בהולנד). הפרויקט "שלומי וחברים" התחיל לפני 20 שנה וכלל שני אלבומים מלאים בשיתופי פעולה של שלומי עם האמנים המובילים בארץ. לפני כמה חודשים נחשפנו לחלק השלישי שלו בעזרת דואט עם אליעד נחום והשיר "מורידים את הירח" שזכה להצלחה גדולה. הבוקר (ב') שבת ואלנה מוציאים את השיר "מה אתה עובר" שמוקדש לציון 6 שנים מאז שאברה מנגיסטו נפל בשבי חמאס.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לאלו מכן שלא מכיר את הסיפור של אברה, אז אנחנו נסביר לכם. ב-7 בספטמבר 2014 (לפני 6 שנים בדיוק) אברה עבר את גבול עזה ומאז לא שמעו ממנו. לאורך השנים היו מספר ניסיונות של הממשלה להחזיר אותו אלינו אך אף אחד מהם לא צלח. בעזרת הדואט, אלנה ושבת מנסים להגביר את הסולידריות בחברה הישראלית עם אברה ולקדם מאמץ להשבתו והשבת שאר השבויים והנעדרים המוחזקים בעזה.

 

"מה אתה עובר" הוא שיר מאוד מרגש שברגע ששומעים אותו עוברת לנו צמרמורת בכל הגוף. השיר גורם לנו לעזוב לרגע את מה שאנחנו מתעסקים בו ולנסות לתאר מה עובר על אברה ושאר השבויים. גורם לנו לחשוב שהבעיות שלנו הם לא כאלו קשות ביחס לבעיות שהשבויים מתמודדים איתם. בנוסף השיר מצרף קטע בארמית שהוא מסר אישי לאברה שהוא חלק מהקהילה האתיופית. הקליפ לשיר גם כן מרגש, כולו בשחור לבן ומשתתפת בו אימא של אברה – אגרנש. לקליפ יש אמירה חזקה והוא שם דגש על כך שאברה עדיין חי וחייבים ללכת להציל אותו משם, שכל עוד הזמן מתקדם כך זמנו אוזל.

© צילום מסך מהקליפ

בנוסף לכך שהשיר יפה ומרגש הוא גם בא להביא מסר ולהעלות את הנושא לסדר היום. איזה מדהים ששלומי ועדן משתמשים בכוחם ובעזרת השיר והאומנות שלהם הם מנסים לחבר את הציבור הישראלי לנושא הכאוב ולהעיר את מקבלי ההחלטות לפעול למען החזרתו של אברה ושאר השבויים. אנחנו ממש מקווים שהשיר יעזור בכך ושאף אחד לא יצטרך לחוות דברים כאלו יותר.

תגובות