סיכומוזיקלי: מיליון דולר כמו שעדיין לא שמעתם. צילום: ערן לוי

סיכומוזיקלי: מיליון דולר כמו שעדיין לא שמעתם

עוד שבוע נגמר לו והפעם זה היה שבוע מלא וגדוש במוזיקה ישראלית חדשה (איזה כיף!). גם השבוע אספנו לכם את השירים שהכי הולכים להיכנס לכם ללב ולפלייליסט ובעיקר להידבק לכם למוח. והפעם: רותם כהן סוף סוף בסינגל חדש, גיא מנטש ומארינה מקסימיליאן בדואט זוגי ומרגש, וכוכב האקס פקטור שחוזר ובענק

השבוע הגיעו אלינו המון סינגלים חדשים ושווים בטירוף, לכן הפעם הכנו במיוחד בשבילכם סיכום מוזיקלי מעט ארוך מהרגיל, פשוט לא יכולנו לוותר על שום שיר! והיום- קחו לכם אוזניות, תתרווחו על הספה ותתכוננו לשמוע את "מיליון דולר" בגרסה שונה ומיוחדת (אנחנו עפים על זה!)

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נתן גושן – אשרי יושבי ביתך

קשה שלא לשים לב שעם הזמן הזמר נתן גושן הולך ומתקרב אל הדת, וכחלק מההתחזקות שלו כמובן מושפעת גם המוזיקה שהוא יוצר. באווירת חודש אלול משחרר גושן השבוע שיר שהלחין הנקרא "אשר יושבי ביתך", כאשר הטקסט לקוח מתוך תהילים ועל ההפקה אחראי גלעד שמואלי. הזמר מספר שהוא תמיד רצה להלחין את הטקסט הזה, ושלפני כמה חודשים הלחן פשוט נחת אליו ומיד ניגש להקליט. את השיר מקדיש לאמא שלו, ואין יותר מרגש מזה. אגב, הוא שיחרר עוד שיר ממש הבוקר - ואתם חייבים לשמוע זאת!

לסיכום: אמן אמיתי

רותם כהן – תחזרי אליי

כבר יותר משנה עברה מאז ששחרר רותם כהן סינגל לגמרי משלו ("לבד על הגג"), והשבוע אחרי שכל כך חיכינו זה סוף סוף כאן. בתחילת השבוע שחרר הזמר סינגל וקליפ בשם "תחזרי אליי" שכתב והלחין אבי אוחיון, ומתן דרור על העיבוד וההפקה המוזיקלית. השיר לגמרי משקף את הסגנון המוזיקלי של כהן, ורק כששמענו את השיר הבנו עד כמה באמת התגעגענו לשמוע את המוזיקה שלו. איזה כיף שיש זמרים כאלה!

לסיכום: חזר אלינו בגדול

 

פאר טסי – הולך ומתרחק

לפני כשלושה חודשים יצא הסינגל האחרון של פאר טסי, וכמה שחיכינו כבר לשמוע עוד. והאמת? מרגיש כאילו שהשיר "הולך ומתרחק" ששחרר טסי השבוע הוא אחד השירים הכי יפים שיצאו לזמר עד היום. את הסינגל כתב והלחין טסי עצמו יחד עם אלון פרץ (שאחראי על לא מעט להיטים במוזיקה הישראלית) שהיה גם על העיבוד וההפקה המוזיקלית. לנו השיר כבר לא יוצא מהראש, מקווים שימשיך להוציא מוזיקה בדיוק כזו.

לסיכום: כבר מכורים

 

גיא מנטש ומארינה מקסימיליאן – ביחד 

אחד הזוגות המוזיקליים הכי חמודים בתעשייה הם ללא ספק גיא מנטש (חצי מהצמד "גיא ויהל") והזמרת מארינה מקסימיליאן. כבר שבע שנים שהשניים לא מפסיק להפגין אהבה, והשבוע זו הפעם הראשונה שהם משחררים סינגל משותף. הסינגל נקרא "ביחד" וחלק ממשמעותו הוא הביחד שפקד את כולנו בתקופת הקורונה, בה יצא לכולנו להיות הרבה יותר ביחד עם המשפחות שלנו. את הסינגל כתבה מארינה והלחינה יחד עם גיא, ולעיבוד וההפקה הצטרף כמובן החצי הבלתי נפרד – יהל דורון. לסינגל מצורף גם קליפ זוגי והכי מרגש שיש אותו צילמה וביימה דליה גלר, ואנחנו פשוט נמסים מהשניים האלה לחלוטין.

לסיכום: רוצים עוד סינגלים ביחד!

 

ישראל בר-און – שנה חדשה

לקראת השנה העברית החדשה שכבר ממש בפתחה משחרר השבוע הזמר ישראל בר-און סינגל בשם "שנה חדשה". את הסינגל כתב והלחין בר-און לפני חמש שנים, והוא מקדיש את כל הטוב שבשיר לעילוי נשמת אביו שהלך לעולמו לפני כמה חודשים. הזמר מספר כי השנה שנפתחת היא זמן להתבוננות פנימית ולחשבון נפש, ושלכל אחד מאיתנו יש זכות בחירה ויכולת לשנות, ועל כך כתב את השיר. אנחנו שמחים ומתרגשים שלאחר כמה שנים במגירה השיר הזה סוף סוף הגיע אלינו, על אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה כאשר כולנו מייחלים לשנה טובה יותר.

לסיכום: מרגש ומחבר

 

 

אלירז – אינסומניה

תרשו לנו לפתוח ב: וואוווו! אלירז זאדה היה אחד המתמודדים הבולטים בעונה השלישית של אקס פקטור מהנבחרת של המנטור עברי לידר, והשבוע אחרי המתנה ארוכה סוף סוף משחרר את הסינגל הראשון שלו. הסינגל נקרא "אינסומניה", והוא הסינגל הראשון של הזמר מתוך אלבום הבכורה עליו עובד – "המדריך ללב שקט ומוח מאושר". לא מזמן כתב והלחין אלירז סינגל לרן דנקר, אך הפעם זה לגמרי לגמרי שלו. את השיר כאמור כתב והלחין בעצמו לפני שנה, ועל ההפקה המוזיקלית אחראי צאלון בוחבוט. לשיר מצורף גם קליפ משוגע לחלוטין, ואפשר להגיד שסגנון כזה לא יצא לנו עדיין לשמוע בארץ הרבה, אם בכלל. בקיצור, מדובר בדבר הבא בעולם המוזיקה.

לסיכום: פשוט מ ט ו ר ף

 

 

מאור תיתון – שורף שעות

הזמר והיוצר מאור תיתון אחראי על לא מעט להיטים, ביניהם שירים רבים של הזמר עומר אדם. תיתון מתחזק גם קריירה מוזיקלית משלו, משחרר גם סינגלים בביצועים שלו, והשבוע זה קרה שוב כאשר שחרר שיר חדש בשם "שורף שעות". את הסינגל כמובן כתב והלחין מאור בעצמו, ועל ההפקה המוזיקלית אחראים גיא דאן ובן אביב. לשיר מצורף גם קליפ בבימויו של עוזי ג'ורג'. אנחנו הכי שמחים לשמוע שירים של זמרים שכותבים לעצמם, מחכים כבר לשמוע עוד!

לסיכום: מוכשר כל כך

 

שווה האזנה

"מיליון דולר" גרסת הפייטנים

השבוע פרסמו רדיו גל"צ ביצוע לשיר "מיליון דולר" של הזמרת נועה קירל – אך ממש לא כמו שחשבתם. מדובר בגרסת הפייטנים, שביצעו את השיר באופן כל כך שונה אך פשוט מושלם. האמת שפשוט עפנו על זה ברמות, והיינו אפילו רוצים לשמוע את קירל עצמה מצטרפת לביצוע שכזה. מה אומרת נועה, יש סיכוי לשיתוף פעולה?

 

יגל אושרי עושה כבוד לדולי ופן

טוב, הדבר הבא הוא ללא ספק אחד הדברים הכי מיוחדים שראינו לאחרונה ואתם לגמרי חייבים לצפות בזה. זמר מתחיל בשם יגל אושרי פרסם השבוע סרטון בחשבון האינסטגרם שלו, בו בחר להרים לצמד היוצרים הענק דולי ופן. אושרי כתב והלחין שיר המכיל שמות של 14 שירים שיצרו דולי ופן, וזה פשוט מטורף! ללא ספק מדובר במוזיקאי מוכשר לגמרי, אולי נראה איזה שיר עם דולי ופן בקרוב?

 

תגובות