עשו מזה קריירה: הזמרים האמיתיים במסיכה. Gettyimages.IL/ Frederick M. Brown, Theo Wargo, דימה טליאנסקי

עשו מזה קריירה: הזמרים האמיתיים במסיכה

"מי זה? מי זה? מי זה?": גם בחיים האמיתיים יש לו מעט זמרים אשר מנהלים קריירה מצליחה תחת מעטה של מסיכות ודמויות • מ"סיה" ועד שפיטה - קבלו את הזמרים האמיתיים במסיכה

אם המתח ב"זמר במסיכה" תמיד גדול עליכם, תחשבו מה היה קורה אם זמרים היו פועלים לאורך הקריירה שלהם כדמויות או תחת תחפושת ומנסים להסתיר את הזהות האמיתית שלהם. ובכן, לא צריך לדמיין, ישנם לא מעט זמרים וזמרות שעשו מהריגוש הזה קריירה, וקריאת ה"מי זה?", "מי זה?" ריחפה לא מעט בתחילת דרכם, אך זה לא הפריע להם להמשיך - גם כאשר "עלו" על זהותם. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מרשמלו

הדוגמא הכי טובה למי שמסתובב תחת מסיכה בקריירה שלו הוא של המפיק המוזיקלי וה-DJ הידוע כ"מרשמלו" אשר מופיע עם קסדת פרצוף מרשמלו ענקית ולבוש לבן. אם ב"זמר במסיכה" מציאת זהות עלולה להימשך עד תום העונה, כאן לקח שלוש שנים כדי לקבוע רשמית במי מדובר. במהלך אותן השנים מאז פרץ עלו כל מיני קונספירציות לכל מיני אפשרות. למעשה, ב-2016 היה מי שניסה לשגע את הרשת, לעלות על הבמה בפסטיבל ענק בתור דמות המרשמלו ובשיא להוריד את המסיכה - מי שהיה מתחתיה הוא ה-DJ ההולנדי טייסטו, אך היה ברור לכולם שזה לא באמת הוא. כשנה לאחר מכן אתר "פורבס" הודיע על פענוח וחשף כי מדובר ב-DJ 'דוטקום' הלוא הוא - כריסטופר קומסטוק.

 

רד בנד

אין אחד שלא נחשף ללהקה המשוגעת, הרוקנרולית והחצופה - "רד בנד". מדובר בלהקה המוצגת על ידי חבורת בובות שאחראית על לא מעט ביצועים בלתי נשכחים, תוכנית טלוויזיה מוצלחת וסיבובי הופעות מצליחים במיוחד בהם מארחים את הכוכבים הגדולים. הלהקה החלה את דרכה כלהקת בובות ברחוב ולאט לאט צברה הצלחה, עד כדי כך שכיכבו גם בקמפיין לצד בר רפאלי. אך מי עומדים מאחורי הבובות? בכל זאת, יש אנשים מוכשרים מאוד מאחוריהן! המוזיקאי ארי פפר הוא סולן הלהקה (רד), מיכה דומן הוא הגיטריסט ועמי ויזל הוא הקלידן, המתופף והבסיסט. למעשה, עד היום הקסם של הלהקה לא נפגע, גם כאשר יודעים מי מפעיל את הבובות הצבעוניות.

 

סיה

במקרה של סיה, או בשמה המלא: סיה קייט איסבל פרלר, לא מדובר בהסתרה לצורך שעשוע עם הקהל, אלא כדי לעשות הפרדה בין חייה האישיים לחייה הציבוריים. במשך כעשור הכוכבת האוסטרלית הופיעה עם פאה על הבמות ורבים הסתקרנו לדעת למה? בהמשך סיפרה הכוכבת כי היא רצתה לנהל גם אורח חיים נורמלי, כזה שיאפשר לה גם ללכת למכולת בלי שיזהו ויפריעו לה - וזה אכן עבד לה. כיום, כולם יודעים איך היא נראת ללא הפאה, כך שהשאיפה שלה לאי זיהוי בציבור לא תמיד מצליחה להחזיק מעמד. אגב, הפאה גם סיבכה אותה כמה פעמים. בהופעה בישראל למשל היו מי שטענו כי מדובר בפלייבק מלא וכי מתחת לפאה בכלל עמדה כפילה ולא הזמרת עצמה. האומנם?

 

שפיטה

כאן לא מדובר במקרה של הסתרת פנים, אלא בדמות שיצרה לעצמה הזמרת המוכשרת רותם שפי. כפי שאפשר להבחין, שם הדמות אותה יצרה מורכבת משם משפחתה של הכוכבת. שפיטה מזדהה כדיווה ערבייה מעיר דמיונית בשם "דומבאי" וידועה גם בשל הלשון החדה שלה, שיח ללא פילטרים ומבטא כבד. יש שטענו כי מדובר בדמות לעגנית המגכיחה את החברה הישראלית, אך זה לא מנע ממנה להגיע לגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" ולזכות במקום השלישי. אומנם שפיטה כדמות לא זורמת עם העובדה שיודעים מי היא באמת, אך כבר מתחילת דרכה זה לא בדיוק היה סודי, שכן היא לא בתחפושת.

 

שם טוב האבי

במקרה של הראפר הדי טרי, "שם טוב האבי" הכל קרה הפוך. תמיר בר השתתף בסרט סאטירי ופארודי קצר של "כאן דיגיטל" ומשם - היסטוריה.  בר עבד בשנים האחרונות ב"כאן - תאגיד השידור הישראלי" והיה אחראי ללא מעט סרטונים ויראלים שלהם. כאמור, בשנה האחרונה השתתף בסרט הקצר - "עלייתו ונפילתו של שם טוב האבי" - שם גילם ראפר שהסתבך עם החוק. בזכות הופעתו הססגונית, המילים החדות והשירים מתוך הסרט שהפכו ללהיט בחיים האמיתיים, תמיר בר זכה להוציא את הדמות מחוץ למסך ולככב במצעדים השונים.

 

רעיה

בעונה הראשונה של "גוט טאלנט ישראל" נכנסה אל חיינו אישה ססגונית ומיוחדת בשם רעיה המגדירה את עצמה כ"סינגר-סונג-רייטר" (זמרת יוצרת). כבר מהרגע הראשון היא כבשה אותנו אבל מהר מאוד ניסינו להבין מי מסתתר מאחורי האיפור, הפאה והשמלה הצבעונית. השאלה הזאת לא קיבלה מענה בעונה הראשונה וגם לא בעונה השנייה - שם שימשה ככתבת שטח. אך החשיפה הגדולה התרחשה אצלנו בפרוגי - כאשר רעיה התיישבה מול המצלמות והזדהתה כשחקן בשם נדב הנדלר.

 

השרוף

רובכם עדיין לא נולדתם אז, אבל אי שם בתחילת שנת 2000, צץ לו משום מקום זמר מסתורי ומרגש שהזדהה תחת שם הבמה "השרוף", שכבש את תחנות הרדיו עם להיט בשם "שקר החן והבל היופי". כולם הסתקרנו לדעת מי הזמר שמסתתר מאחורי הלהיט. "השרוף" אימץ לעצמו סיפור חיים בדוי ובו בלון גז התפוצץ בדירתו ומאז מלא בכוויות - מה שמסביר את התחבושות שעל גופו ועל פניו באופן תמידי. כמו כן הוא הסתובב על כיסא גלגלים - בטענה שנפל מפיגום, נשאר משותק ברגליו והמוזיקה היא הדבר היחיד שמעורר בו חיוך מאז האסונות. כולם הביעו התעניינות בסיפור הקשה וחיבקו גם את המוזיקה שלו, אלא שכמה חודשים לאחר מכן, הוא הרגיש סיפורו האמיתי עומד להתפוצץ והשמועות החלו להתפשט. רגע לפני, הספיק "השרוף" להתראיין בתוכניתו של יאיר לפיד (אז מגיש טלוויזיה) בשידור חי ובשיא התוכנית להוריד את המסיכה, לעמוד על הרגליים ולחשוף בדמעות כי מדובר בלא אחר מהזמר חיים צינוביץ'.

 

לאחר המקרה הסביר צינוביץ' שהוא רצה להוכיח שלפעמים מה שמעניים את כולם זה רק הסיפור וכי הוא רצה לשים דגש על המוזיקה - תכל'ס? ממש כמו שקורה ב"זמר במסיכה". כמו כן הוא סיפר שהוא "הרגיש שרוף" במוזיקה ובגלל זה המציא את הדמות. בכל אופן, אחרי גל אהדה ראשוני התברר כי המקרה עבד לרעתו וזה לא עזר לקריירה שלו להמריא - אלא רק פגע בעניין.  

דנית זמרת החתונות

השחקן אילן פלד מדלג במשך כבר שני עשורים בין דמויות שונות, תוך כדי שהוא מצליח לשמור על חייו האישיים פרטיים לחלוטין והוא לא מתראיין כלל. הדמויות הצבעוניות שלו (כנשים בעיקר), הפכו לקאלט ולהצלחה. ביניהן מירי פסקל שקיבלה חיים משלה, המורה לימונה שהייתה גרסת הילדים והנוער בערוץ ג'טיקס שנסגר, לילי ב'בר מצווה' ועוד. אך הדמות המוזיקלית של פלד היא דנית זמרת החתונות אשר נולדה במסגרת קמפיין לדגני בוקר. אחרי שכבשה אותנו בכמה פרסומת הגיע להיט ענק בשם "דניס דניס". רבים התחננו שהשיר ודנית ייצגו אותנו באירוויזיון (מה שלא קרה כמובן). פלד כדנית צבר הצלחה, הופיע איתה בשלל אירועים גדולים והפך את הזמרת המפוברקת בתחפושת לעוד נקודת הצלחה בקריירה שלו. למרות שפלד לא הסתיר את זהותו (אלא רק את חייו), כולם חיבקו את הדמות באהבה והפגינו ביקוש מתמשך. אודרוב!

 

דודו פארוק

שיריו הבעייתיים, בין אם בצורה פארודית ובין אם לא, הפכו את דודו פארוק לדמות קיצונית עם הערצה היסטרית ולעיתים אף מדאיגה. הכל החל מדמות אינסטגרמית תחת השם הזה אשר צברה תאוצה עם הזמן - עד אשר הוחלט לסחוט את הלימון וליצור מדודו ראפר בוטה שלא חוסך במילים, החפצה, מיניות ועוד. פארוק ניסק בהצלחה אל לב תעשיית המוזיקה הישראלית עם קהל מעריצים ענק, הופעות שערורתיות וכל זה - תוך כדי שהוא שומר על הדמות, מתראיין ומזדהה כל הזמן וללא הפסקה בתור דודו פארוק. די בהתחלה כבר מצאו כי מדובר בבחור תל אביבי בשם אורי קומאי, שרבים הגדירו כילד טוב ממשפחה טובה.

 

בלא מעט הזדמנויות ניסו לאמת אותו עם המידע והוא, כדודו, החליף נושא או השתעשע מהעניין. השיא היה בתוכנית של "אופירה וברקוביץ'" - שם המראיינים לא חסכו בשאלות עד אשר הצליחו לסדוק את הדמות והוציאו מקומאי רגעים בהם הרגיש לא בנוח ורגעים בהם קצת יצא מהדמות מבלי לשים לב. יש האומרים כי ההופעה הטלוויזיונית הזו גרמה לו לקחת הפסקה, לחזור לרגע עם דמות אחרת בשם "בובי" לסינגל אחד בלבד - ששימש כטיזר לקאמבק האמיתי של פארוק עם שירים חדשים. עדיין מדובר בשירים המעוררים לא מעט סערות ואנו מקווים שהקהל ידע להבחין בין הפארודיה לבין המציאות.  

 

תגובות