סיכומוזיקלי: מיליון דולר בערבית והמחווה המרגשת לעמית בן יגאל ז״ל. צילום: אריאל שפיץ

סיכומוזיקלי: מיליון דולר בערבית והמחווה המרגשת לעמית בן יגאל ז״ל

עוד שבוע נגמר וגם השבוע הגיעה אלינו 'ערימה' מכובדת של מוזיקה ישראלית חדשה מהניילונים. הפעם: קרן פלס בסינגל חדש, נועה קירל ונסרין מחדשות עם שלומי שבת ורותם כהן ורוני דלומי מתאחדים למען מטרה חשובה

נכון, עדיין אין הופעות, אך כנראה שגם מהחסרונות של הקורונה אפשר להפיק יתרונות. בתקופה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר חידושים במוזיקה הישראלית, וגם הפעם מצפה לכם סיכומוזיקלי עמוס וגדוש במוזיקה טובה. ברשימה השבוע תוכלו למצוא סינגלים חדשים של שרית חדד, קרן פלס, שיתוף פעולה של רוני דלומי ורותם כהן, בקיצור - ממש לא כדאי לכם לפספס את הרשימה שלנו השבוע.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

קרן פלס - אין סוף ללילה

אם יש זמרת שכל שיר שלה הופך ללהיט כבר שנים היא ללא ספק קרן פלס. השבוע שחררה פלס סינגל חדש בשם ״אין סוף ללילה״, אותו כמובן כתבה והלחינה בעצמה והפיק גלעד שמואלי. השיר נכתב בגל השני של הקורונה כאשר הייתה עם בעלה וילדיהם על אי בשם פארוס, כשהייתה בתקופה בה לא כתבה כלום והייתה מיואשת. קרן מספרת שהשיר הזה נבע מייאוש והחזיר לה את התקווה. אנחנו ממליצים לכם לקרוא בחשבון האינסטגרם של הזמרת גם את הסיפור המיוחד מאחורי הקליפ של השיר המקסים הזה.

לסיכום: תמיד פוגעת בול

 

רותם כהן ורוני דלומי - תוכניות לחיים

דבר מעניין ומרגש שקרה במוזיקה הישראלית השבוע הוא ההתגייסות של שניים מהזמרים הבולטים בישראל - רותם כהן ורוני דלומי, למען המאבק במחלת הסרטן. ביום שני הקרוב יתקיים מבצע ״הקש בדלת״, מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן, שהשנה יתקיים במתכונת דיגיטלית ולא מדלת לדלת. לקראת היום הזה הקליטו כהן ודלומי שיר בשם ״תוכניות לחיים״ שהלחינו צליל קליפי וערן קאשי וגם כתבו יחד עם נאור דורני. לשיר הצטרפו אלה שפירא ושי דל, שני ילדים מתוקים שנלחמים במחלת הסרטן. השיר מדהים, נותן המון תקווה ומעודד לתרום ולתת מהכיס שלנו למען המטרה החשובה הזו.

לסיכום: שיר מרגש עם מטרה מבורכת

 

שרית חדד - כשהכל יגמר

השבוע שחררה הזמרת שרית חדד סינגל חדש בשם ״כשהכל יגמר״, שיר מרגש עם טקסט רלוונטי למצב בו אנו נמצאים בחודשים האחרונים. על העיבוד והלחן אחראיים תמר יהלומי ויונתן קלימי, וגם על המילים יחד עם אייל דביר. לשיר מצורף גם קליפ שבויים על ידי לירן סגל וכולל בתוכו קטעי וידאו שהקהל שלח, קטעים שצולמו לפני תקופת הקורונה ולפני שידענו מה צפוי להגיע אלינו. היום אנו מבינים עד כמה זה לא מובן מאליו. בקליפ מופיעה גם הפתעה קטנה - נויה, בתה של שרית שנחשפת לראשונה. אנחנו לגמרי מחכים שהכל כבר באמת יסתיים.

לסיכום: אין על שרית!

 

עמית לואיס - נקודות קטנות

השבוע שחרר הזמר והיוצר עמית לואיס סינגל חדש בשם ״נקודות קטנות״, סינגל אחרון מתוך אלבום הבכורה שלו ״עדיין מחפש״. את השיר כתב והלחין בעצמו ועל העיבוד וההפקה אחראי ראובן חיון. לשיר יש קצב ממכר וכבר משמיעה ראשונית החלטנו להוסיף אותו לפלייליסט שלנו ומאז הוא פשוט מתנגן אצלנו בלי הפסקה. אם השם עדיין לא מוכר לכם, הגיע הזמן שתתחילו לשנן כי יש לנו תחושה שעמית לואיס לגמרי כאן כדי להישאר.

לסיכום: ככה סוגרים אלבום!

 
 

נורוז - אונייה

לאחר שכבש את כל המדינה עם מספר להיטים כאשר המצליח בהם הוא ״מרגיש נפלא״, שחרר השבוע נורוז סינגל חדש בשם "אונייה". הסינגל הוא סינגל ראשון מתוך האלבום החדש שלו - "תמונה", שיצא במהלך השבוע הבא. את הסינגל כתב נורוז עצמו ועל ההפקה אחראי טהר. מרגיש כאילו נורוז מביא איתו בסינגל הזה צד יותר בוגר, שעדיין לא חשף בפנינו ואנחנו אוהבים את זה לגמרי.

לסיכום: להיט ענק

 

אפק לאמור - הקול בראש

את אפק לאמור הכרנו לראשונה כאשר היה אחד המתמודדים הבולטים בעונה האחרונה של התכנית ״דה וויס״ ואף הגיע לשלב חצי הגמר. קצת יותר משנה עברה מאז שהתכנית שודרה, והשבוע שחרר לאמור סינגל חדש בשם ״הקול בראש״. את השיר כתב אפק עצמו והלחין יחד עם נועם עקרבי, שאחראי גם על ההפקה והעיבוד. השיר מדבר על הרצון להשתיק את הקול שמהדהד לנו בראש כל הזמן  וגם על השלב בו מוצאים את הדרך להשתיק אותו, להתנתק ולהמשיך הלאה. לשיר יש קצב מגניב לגמרי ואין ספק שלאמור מביא איתו משהו חדש ואחר למוזיקה הישראלית.

לסיכום: מתים על זה

 

ענבר זיגדון - לפעמים

את השיר ״לפעמים״ של הזמרת ענבר זיגדון שיצא השבוע כתב תאיר סיבוני, הלחינו מורן דוד וטל דקל, והפיק ועיבד מוזיקלית אוריאל וינברגר. השיר הוא בלדה מרגשת המדבר על השלמה עם מי שאנחנו, ועל ההבנה כי כל צלקת יכולה להפוך לפנינה. בדרך כלל בשאר השירים שלה רגילה זיגדון לקחת חלק בתהליך היצירה של השיר, בכתיבה ובהלחנה שלו, אך הפעם למרות שהשיר לא נכתב או הולחן על ידיה הסיפור כל כך נגע לליבה והרגיש לה כאילו נכתב במיוחד בשבילה. מאחלים לה שהסינגל רק ימשיך להעלות ולהצליח.

לסיכום: קול יחודי ונוגע ללב

 

לאה מוצ׳ה - אהוב יקר (לזכרו של עמית בן יגאל)

זמרת צעירה בשם לאה מוצ׳ה מפרסמת השבוע שיר שיצא מעומק הלב שלה, לזכר החייל עמית בן יגאל זכרונו לברכה שנהרג לפני חצי שנה. את השיר כתבה לאה עצמה ביום בו נהרג עמית מנקודת מבטה של חברתו והלחין עמית שקל. בחשבון האינסטגרם שלה כותבת מוצ׳ה ״אם יש משהו שלמדתי בשנה האחרונה, זה שהעולם הזה כל כך הפכפך. יום אחד אתה חולם ושואף הכי גבוה, למחרת הכל יכול להתנפץ לך בפנים״. התרגשנו לשמוע ואנחנו בטוחים שכמו שנגע בלב שלנו, כך השיר נגע בעוד מאות ואלפי לבבות.

לסיכום: מחווה מדהימה

 

נועה פרג׳ - המציאות פוסעת

השבוע שחררה הזמרת הצעירה נועה פרג׳ סינגל חדש בשם ״המציאות פוסעת״, אותו כתבה והלחינה בעצמה, ושי אזולאי על העיבוד וההפקה המוזיקלית. עם הסלסולים המיוחדים שמושכים את האוזן והתלתלים המרשימים שמושכים את העין, אין לנו ספק שפרג׳ היא לגמרי הדבר הבא בעולם המוזיקה. רק השבוע יצא השיר וכבר הספיק לגרוף אחריו עשרות אלפי צפיות ביוטיוב ולנו יש תחושה שזוהי רק ההתחלה. נועה מספרת כי השיר נכתב כהנצחה לחברת משפחה שלה, מרלן כהן ז״ל שהלכה לעולמה בטרם עת. מרגשת מאוד וגורמת לנו לרצות לעצור הכל ורק להקשיב לב.

לסיכום: מיוחדת ועוצמתית

 

שווה האזנה

נועה קירל בערבית?

את השיר "מיליון דולר" של הזמרת נועה קירל שמענו כבר עשרות אם לא מאות פעמים, אבל ככה עדיין לא יצא לנו לשמוע אותו. הזמר לואי עלי פרסם באינסטגרם שלו השבוע גרסה בערבית לשיר המצליח של קירל וממש הפך אותו לשיר שלו. עפים על זה ודורשים שיתוף פעולה בין השניים בהקדם!

תנו לגדול בשקט בגרסה מחודשת

יוזמה מבורכת של "ישראל בידור" יצאה השבוע, בחידוש לשיר "תנו לגדול בשקט" של שלומי שבת. הפעם האחראיים על הביצוע הם נועה קירל, עמיר בניון, נסרין קדרי וכמובן גם שלומי שבת בעצמו. לחידוש מצורף גם קליפ מרגש המוכיח עד כמה השיר פשוט יהיה רלוונטי בכל מצב, לא משנה כמה זמן יעבור. אהבנו את היוזמה ולגמרי שמחנו לשמוע!

אמיר ובן - יושבים בבית קפה (טיפקס)

אמיר שדה ובן מאור, אחד הצמדים הכי אהובים עלינו בתקופה האחרונה (ובכלל) חידשו השבוע שיר ישן של להקת טיפקס - ״יושבים בבית קפה״. השניים כרגיל מוכיחים שבכל פעם מחדש (ואפילו עם יד שבורה) הכישרון פשוט קיים אצלם, ובערימות! אש עליכם!

הצבעתם כבר לזמר/ת השנה, שיר השנה והרכב השנה? לחצו כאן! 

תגובות