סיכומוזיקלי: נוי אייזן פורצת דרך ואתגר האינסטגרם שהפך ללהיט. צילום מסך מהאינסטגרם

סיכומוזיקלי: נוי אייזן פורצת דרך ואתגר האינסטגרם שהפך ללהיט

אחד הדברים שמחזיקים אותנו בכל הסגרים האלו הוא המוזיקה. איזה כיף לנו שבכל פעם מחדש יש לנו מוזיקה חדשה לסגור איתה את השבוע. הפעם: שלמה ארצי בעוד שיר שהוא פשוט יצירת אומנות ועידן יניב מוכיח שגם אחרי שנים - הדרך שלו ללב שלנו עדיין סלולה

כמו בכל פעם, גם בשבוע האחרון זכינו לקבל מוזיקה ישראלית חדשה ומדהימה, ואיזה כיף ששוב הגיע סוף השבוע בו אנחנו יכולים לקחת כמה רגעים של שקט ולהתרכז רק במוזיקה. גם השבוע כמו תמיד הכנו במיוחד עבורכם רשימה של השירים שיצאו השבוע שאתם פשוט לא יכולים לסגור את השבוע בלעדיהם, ביניהם: אמנית מדהימה עם שיר מרגש על הטרדות מיניות, נוי אייזן בסינגל בכורה, ואתגר האינסטגרם של רובי פאייר שהפך לשיר מטורף

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

עידן יניב - כמה לילות

סינגל חדש של עידן יניב בדרך לאלבומו השישי יצא השבוע, והוא נקרא ״כמה לילות״. את הסינגל כתב והלחין בעצמו יחד עם אבי אוחיון, רותם כהן ומתן דרור, שגם אחראי על ההפקה המוזיקלית. השיר הוא שיר רגוע שמזכיר לנו כמה אנחנו אוהבים את הפשטות שיש בזמר ואת הקול הרך והנוגע שלו. בנוסף מצורף גם קליפ בשחור לבן, בו הדגש הוא הנגנים. בכל פעם מציגים נגן אחר והתאורה מתרכזת בו. אנחנו לגמרי אהבנו ואין ספק שנשמע את השיר עוד המון פעמים!

לסיכום: כמה כישרון.

 

שריי גבעתי - לראות כוכבים

זמרת מדהימה שיצא לנו להיתקל בה כבר יותר מפעם ולהתאהב בה עוד מהפעם הראשונה היא שריי גבעתי. שריי שחררה השבוע את הסינגל "לראות כוכבים", הסינגל הראשון שכתבה והלחינה בעברית. על ההפקה המוזיקלית אמון איל ישי. את השיר כתבה שריי בזמן הסגר הראשון, כאשר טיילה עם ילדיה בשדות שבטווח ה-500 מטר מהבית. ״חשוך לפעמים כדי לראות כוכבים״, זו אחת השורות הכי יפות בשיר, ואנחנו לגמרי מסכימים איתה. עם כל הרע שהביאה איתה הקורונה, קיבלנו גם המון הערכה לדברים הקטנים והגדולים שבחיינו. תודה על השיר המדהים.

לסיכום: הכי כוכבת שיש.

 

דניאל פיין מארח את נינה רפופורט - עץ הלימונים

דניאל פיין הוא אמן שעובד בתקופה זו על אלבום הבכורה שלו, בו יארח מגוון אמנים. השבוע יצא הסינגל ״עץ הלימונים״, סינגל ראשון מתוך האלבום, ובו מארח זמרת בשם נינה רפופורט. את השיר כתב והלחין בעצמו, ועל ההפקה אורי קדישאי. השיר נכתב על הניסיון של פיין להשלים עם אובדן של שתי דמויות אהובות ומרכזיות בחייו, אך מתוך זווית חיובית ואופטימית. אי אפשר שלא להתייחס לקול המיוחד של הזמרת נינה רפופורט, שפשוט הופך את כל השיר הזה להרבה יותר נוגע וחודר לנשמה. אהבנו לגמרי, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לשמוע את השירים הבאים מהאלבום.

לסיכום: מדהים וסוחף.

 

שלמה ארצי - דבק

אחד הזמרים הישראלים הכי מצליחים בכל הזמנים הוא ללא ספק שלמה ארצי, ואיזה כיף שיש זמר שגם ההורים שלנו גדלו עליו וגם אנחנו ממשיכים להתאהב בשירים שלו בכל פעם מחדש. השבוע שחרר ארצי את הסינגל ״דבק״, סינגל חדש מתוך אלבום חדש שיראה אור בתחילת החודש הבא, כאשר את רוב השירים בו (כולל השיר הזה) הפיק דודו טסה. שלמה מספר כי השיר נקרא כך כי: "הוא מדבר על מה שהדביק אותנו יחד לטוב ולרע בזמנים המוטרפים האלה". כיף שבתקופה ההזויה הזו, שנמשכת כבר כשנה, אנחנו לפחות זוכים לשמוע שירים כאלו שנולדים מתוך התקופה.

לסיכום: נדבקנו לשיר!

 

רובי פאייר - לא מתנצל

לפני כארבעה חודשים פרסם היוצר והמפיק המוזיקלי רובי פאייר אתגר בחשבון האינסטגרם שלו, בשם ״לא מתנצל״. באתגר פרסם ביט וקרא לעוקביו המוזיקאים לעשות מה שעולה במוחם עם הביט הזה - ראפ, שירה, נגינה או כל דבר אחר. עשרות עוקבים עשו גרסה משלהם לאתגר, אף לבסוף רק שלושה זכו להפוך את האתגר לשיר של ממש - אדם מילשטיין, מיה כהן (פיינליסטית העונה החמישית של ״דה וויס״) ואליאור רביד. אם כאלו שירים יוצאים מאתגרים באינסטגרם, אנחנו בעד אתגרים כאלו בכל חודש. התוצאה מדברת בעד עצמה, ונשמע כי ״לא מתנצל״ הולך להיות אחד השירים הכי מושמעים בפלייליסט שלנו לזמן הקרוב.

לסיכום: עפים על זה!

 

הדס - כל יכול

זמרת ויוצרת מדהימה בשם הדס עמירם שחררה השבוע סינגל שלישי מתוך אלבום הבכורה שלה עליה עובדת בתקופה זו, ופשוט לא יכולנו להישאר אדישים אליו. את השיר ״כל יכול״ כתבה והלחינה יחד עם אריאל מלול, והפיק אופיר מלול. השיר נכתב למען מטרה כל כך חשובה של העלאת המודעות והפתיחות סביב נושא ההטרדות המיניות, בזמן האחרון יותר ויותר נשים (וגם גברים) שוברות שתיקה ולא מפחדות לחשוף את הסיפורים שלהן. ״אחת מתוך אחת, זו הסטטיסטיקה״, כך אומרת הדס שבשנה האחרונה הצטרפה גם היא לסטטיסטיקה הזו ועברה חוויה דומה. באומץ מספרת הדס את הסיפור שלה דרך המוזיקה, ואין יותר מאושרים מאיתנו שנפלה בחלקנו הזכות לשמוע זאת.

לסיכום: שיר מרגש עם מסר חשוב

 

נוי אייזן - זרוקים על הספה

כמה שאנחנו אוהבים את נוי אייזן! כבר שנים שאנחנו שומעים ממנה מוזיקה שכותבת לאחרים או רואים סרטונים שמפרסמת ברשת, אבל הפעם לגמרי הגיע הזמן לצעד גדול יותר. השבוע שחררה אייזן את סינגל הבכורה שלה ״זרוקים על הספה״, והפעם הוא לגמרי שלה. את השיר כתבה והלחינה יחד עם אסף גורן ונדב (נאבי) אהרוני, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. אם היינו יודעים שככה ישמע הסינגל הראשון שלה, היינו דורשים שהוא יצא עוד הרבה קודם! השיר פשוט עושה לנו חשק להיזרק על הספה ולשמוע אותו שוב ושוב ושוב, ומבטיחים שלא ימאס לנו ממנו כל כך מהר.

לסיכום: וואו אחד ענק!

 

ג׳ימבו ג׳יי ולהקת ספא עם רביד פלוטניק - חתולים

תתכוננו לאחד השירים היותר מיוחדים של התקופה האחרונה! השיר ״חתולים״ הוא הסינגל השלישי מתוך האלבום השלישי של ג׳ימבו ג׳יי ולהקת ספא, והפעם מארחים את רביד פלוטניק (אולי מוכר לכם יותר בתור נצ׳י נצ׳). את השיר כתב ג׳ימבו ג׳יי יחד עם פלוטניק והלחין יחד עם אוריה ויצטום, ועל ההפקה המוזיקלית רועי דורון. הטקסט של השיר, שמדבר על מישהו שכל כך רוצה לכתוב למישהי דברים אבל עוצר את עצמו וכותב אותם אחרת, הוא אחד הטקסטים הכי מדויקים ופוגעים בול שנתקלנו בהם לאחרונה. גם הקליפ הגאוני בבימויה של קטרינה סבינה וג׳ימבו ג׳יי (שגם כתב את התסריט) מוסיף לאווירת השיר וגורם לו לקבל הרבה יותר נפח ומשמעות. התאהבנו לגמרי.

לסיכום: השאירו אותנו בלי מילים

 

TG & Nadav - קניתי גוצ׳י

השבוע יצא שיר חדש וראשון לשני אמנים שאמנם חדשים לנו אבל אנחנו כבר מתים עליהם. אנחנו מדברים על טל גוזלי ונדב כהן, ששחררו ממש אתמול את השיר ״קניתי גוצ׳י״, שיר קליל וכיפי שאנחנו יכולים פשוט להקשיב לו ולא לחשוב על כלום, ופשוט ליהנות. לא יכולים כבר לחכות לשמוע עוד משני המוכשרים האלו, ואם אפשר כמה שיותר מהר!

לסיכום: שניים זה כוח

 

שווה האזנה

אוריאן רקיה בגרסה שלה ללהיט שכתבה לעידן בקשי

לפני כשבועיים הזמר עידן בקשי שחרר את השיר ״אהבה מפלסטיק״ שזוכה להצלחה מדהימה ולאהבה רבה מצד המאזינים שלו. השבוע אוריאן רקיה (שהייתה בעבר אחת המתמודדות הבולטות ב״אקס פקטור ישראל״) פרסמה גרסה משלה לשיר הזה. זה לא סתם קאבר, כיוון שאת השיר כתבה והלחינה רקיה עצמה, ואין יותר כיף מלשמוע יוצר של שיר מבצע את השיר שלו. חייבים להגיד כי הגרסה הזו לגמרי לא נופלת מהגרסה של בקשי! אוריאן מביאה את הגוון היחודי שלה בשילוב עם צרפתית, ונראה לנו שעכשיו אנחנו אוהבים את השיר אפילו יותר.

 

 

תגובות