סיכומוזיקלי: התקווה 6 במחווה ליום המשפחה ודלומי מרגשת עד דמעות. צילום: אור דנון

סיכומוזיקלי: התקווה 6 במחווה ליום המשפחה ודלומי מרגשת עד דמעות

כמו בכל שבוע, יצאה אלינו ים של מוזיקה ישראלית חדשה ומדהימה. הפעם הגיעו לרשימה שלנו שלל זמרים ששחררו השבוע את סינגל הבכורה שלהם, ואין יותר מרגש לפרגן להם בתחילת דרכם כאן אצלנו בסיכומוזיקלי, אז תזכרו מי הראשון שסיפר לכם עליהם! אבל בנוסף לזמרים החדשים, יש כמה וותיקים ומוכרים שהוציאו סינגלים חדשים

כמה כיף לכולנו לשמוע סינגלים ראשונים של זמרים חדשים, ועוד יותר כיף זה להעניק להם יריית פתיחה כיפית ולפרגן לשיר שלהם כאן בפרוגי. בין הזמרים שהוציאו שיר בכורה השבוע - אופק נחמן (יוצאת דה וויס), שריי אדר חביב, דור גבאי, ועוד זמרים מוכשרים שאנחנו לא מפסיקים לשמוע את השירים שלהם. אז שיהיה לכולנו סופש מוזיקלי ונעים!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

פאר טסי - חורף בחלון

פאר טסי הוא ללא ספק אחד האנשים המובילים במוזיקה המזרחית, וכל פעם מחדש כאשר הוא מוציא שיר הוא הופך ללהיט. השיר ״חורף בחלון״ שיצא השבוע הוא בלדה שתיכלל באלבומו השישי של טסי, שצפוי לצאת במהלך השנה הקרובה. את השיר כתב והלחין היוצר איתן דרמון, ועל ההפקה גל ג׳ו כהן ואיל ישי. אז אחרי תקופה של כמעט חצי שנה בלי סינגל חדש, אנחנו הכי שמחים שזה השיר שקיבלנו ממנו בסופו של דבר. לא מפסיקים להאזין לו.

לסיכום: ישר לפלייליסט שלנו

 

אופיר הרוש - מסרים

אופיר הרוש היא אחת הזמרות שהכי אהבנו לצפות בהן עוד כשהייתה מתמודדת בתכנית ״הכוכב הבא״ בשנת 2017. השבוע שחררה הרוש סינגל בשם ״מסרים״, אותו כתבו והלחינו מיטל מור ועוז בטש, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. אנחנו יותר מבטוחים שעם הקול הכובש שלה והתלתלים שאי אפשר להישאר אדישים אליהם - הרוש עוד הולכת להגיע רחוק. ואיזה כיף שעד אז יש לנו את הסינגל היפה הזה שלה. אנחנו הולכים להקשיב לו כל הסופש בלופים, ואם עדיין לא שמעתם, לגמרי אסור לכם לפספס.

לסיכום: פשוט מהפנטת

 

התקווה 6 ובית השנטי - המשפחה שלי

למי מכם שלא ידע, היום הוא גם יום המשפחה. לרגל יום המשפחה בית השנטי והתקווה 6 חברו יחד לשיר מדהים בשם ״המשפחה שלי״, שאומץ על ידי כפר הנוער הותיק המעניק בית חם לנוער בסיכון. את השיר כתב סולן הלהקה למשפחתו הגרעינית, ומספר כי השיר מתאר את התמיכה, הביטחון והמעטפת שהוא קיבל מהמשפחה לאורך כל השנים, ועד כמה זה לא מובן מאליו. השיר המרגש מתחבר לבית השנטי, כיוון שזהו בית לנוער בסיכון שהפך כבר ממש למשפחה. השיר הזה לגמרי עשה לנו חשק לחבק את המשפחות שלנו ולהגיד להן כמה אנחנו אוהבים אותן.

לסיכום: מדהים ומרגש

 

מאי מלר - עוד נראה את השמש

מאי מלר היא זמרת יוצרת ושחקנית, שאתם ודאי מכירים ממגוון סדרות שהיא שיחקה בהן (כמו ״יוני והמחוננים״ או ״שוברי גלים״). השבוע עשתה מאי צעד משמעותי בקריירה המוזיקלית שלה, ושחררה סוף סוף סינגל ראשון. את הסינגל ״עוד נראה את השמש״ כתבה והלחינה בעצמה, ועל ההפקה המוזיקלית אמון יושי. את הסינגל כתבה בחודשים האחרונים, בתקופת הקורונה, והוא נכתב סביב הקשיים והשינויים שעוברים על כולנו בשנה האחרונה, ועל ההתמודדות עם השקט והריק שנוצר. השיר לדעתנו מדהים ומביא צד נוסף ומיוחד במוזיקה, שלא יוצא לנו לשמוע הרבה.

לסיכום: הכי מוכשרת שיש

 

אליס - פרסס

מדינה שלימה התאהבה בה לאחר שהייתה חלק מאחד הזוגות האהובים בתכנית ״המירוץ למיליון״, ועכשיו תורה של אליס לשחרר סינגל נוסף לאוויר. את השיר ״פרסס״ שיצא השבוע כתב איתי שמעוני והלחינה אליס עצמה יחד עם היוצר הצרפתי Joris Mba. אליס מביאה איתה ים של כוח נשי ועושה לנו חשק לקום ולרקוד בכל פעם מחדש, וגם הפעם עשתה זאת בגדול, כיוון שפשוט אי אפשר להפסיק לזוז כשמאזינים לשיר. הזמרת מביאה לארץ את סגנון האפרו ביט והופכת אותו לממש מיינסטרים, ואנחנו מתים על זה ברמות. ותרשו לנו לגלות לכם, שכבר הספקנו לראיין אותה על השיר החדש, על ה"מירות למיליון" ועל החלומות להמשך - ותוכלו לקרוא את זה כבר בשבוע הבא!

לסיכום: לא מפסיקים לשמוע!

 

דור גבאי - נשים אחרות

זמר חדש במוזיקה שלנו שהולך להישאר כאן לעוד הרבה הוא דור גבאי, ששחרר השבוע את סינגל הבכורה שלו. את ״נשים אחרות״ כתב והלחין גבאי עצמו והפיק ליאור אברמוב. השיר בעצם מתאר סיטואציה שיוצא לכל אחד מאיתנו לחוות בחיים הרומנטיים בשלב מסויים - הקושי להשתחרר ולהתנתק מקשר משמעותי, שלא בהכרח בריא. השיר קליט והספיקה לנו רק שמיעה אחת שלו כדי שהוא ידבק לנו לכל השבוע. אהבנו ממש.

לסיכום: סינגל ראשון ומטורף

שריי אדר חביב - טיפה של גבר

קול חדש ומיוחד לגמרי שנתקלנו בו השבוע הוא של שריי אדר חביב, ששחררה את הסינגל הראשון שלה - ״טיפה של גבר״. את השיר כתב טל הנדלסמן והלחין ליאור אברמוב, שאחראי גם על ההפקה יחד עם זוהר ברק. שריי מספרת כי השיר מדבר על פרידה בין גבר ואישה, ותקופה בחיים בה. האישה מבינה שמגיע לה הרבה יותר. עוד מספרת הזמרת ״עברתי מקרה מאוד דומה ובשבילי השיר הזה הוא סוג של סגירת מעגל״. השיר קליל וכיפי ואין ספק שהוא הכי הרים לנו את השבוע.

לסיכום: אלופה אמיתית

 

שרון אלגזר - לאן הלכת

עוד אמן חדש ומדהים שיצא לאור השבוע הוא שרון אלגזר, בן 25 מבאר שבוע, ששחרר השבוע את סינגל הבכורה שלו. את השיר ״לאן הלכת״ כתב אלגזר והלחין יחד עם אורן כץ, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. את השיר הוא משחרר בעודו בטאיוואן, שם שוהה בתקופה האחרונה ועובד שם מהאולפן הביתי שלו. את דרכו בכתיבה החל לאחר שעבר פרידה, ובאותה תקופה הכתיבה עזרה לו להתמודד ולשחרר את העצב. אהבנו את הקול היחודי ואת השיר הקליט, ואם ככה נשמע הסינגל הראשון אנחנו סקרנים לגמרי לשמוע לאן זה ימשיך מכאן.

לסיכום: קול מעניין ונעים

 

אופק נחמן - הכי קרוב

כולנו התאהבנו בה כאשר הגיעה לשלב רבע הגמר בתכנית ״דה וויס״, והשבוע סוף סוף שחררה אופק נחמן את סינגל הבכורה שלה. הסינגל נקרא ״הכי קרוב״, וכתב אותו אבי אוחיון, והלחין יחד עם מתן דרור שגם הפיק מוזיקלית את השיר. אי אפשר שלא להתאהב בקול העוצמתי של הזמרת ולהתמכר אליו בקלות, ואנחנו לא מפסיקים לשמוע את השיר היפה הזה. בקיצור - אפשר שהסינגל הבא כבר יצא הכי קרוב שאפשר?

לסיכום: חיכינו לסינגל בכורה

 

 שווה האזנה

רוני דלומי בקאבר מרגש עד דמעות

השבוע לצערנו המדינה חוותה עוד טלטלה, כאשר נודע על המקרה המזעזע של רצח דיאנה רז ז״ל, שנרצחה על ידי בעלה. אף אחד מאיתנו לא יכל להישאר אדיש למקרה הנורא הזה, וגם הזמרת רוני דלומי. השבוע פרסמה דלומי בחשבון האינסטגרם שלה גרסה משלה לשיר ״ואלס להגנת הצומח״, אך קראה לזה ״ואלס להגנת האישה״, על מנת לתת התייחסות למקרה. המילים של השיר פתאום מקבלות משמעות אחרת וחזקה יותר, ואחרי הביצוע המרגש של רוני לא יכולנו שלא להתרגש ולהצטמרר עד דמעות.

 

תגובות