קפיצה לתת מודע: ריף שרון מספרת לנו על ה"סאבלימינאלס". צילום מסך מהאינסטגרם

קפיצה לתת מודע: ריף שרון מספרת לנו על ה"סאבלימינאלס"

פעם חלמתם לקפוץ ישר אל התת מודע? ריף שרון מספרת לנו למה התחילה לחקור את עולם התת מודע ואיך זה קשור למוזיקה שלה • המשיכו לראיון המלא בו ריף סיפרה על עצמה וגרמה לנו להכיר אותה היטב

היא עוד בשירותה הסדיר בצה"ל, וכבר ריף שרון מממשת את עצמה, יוצרת מוזיקה, עובדת עם מוזיקאים גדולים, ואפילו עובדת על פרוויקט מגניב בשם "הסאבלימינלס" שחותר הישר אל התת מודע שלנו. בואו להכיר את ריף שרון!

עוד בערוץ המוזיקה:

"את השיר הראשון שלי הוצאתי כשכבר הייתי בצבא, אבל סיימנו פחות או יותר לעבוד עליו עוד לפני שהתגייסתי. המעבר בין הצילומים של השיר לבין הצבא היה מאוד צפוף, וזה היה כמה דברים מרגשים ביחד ומפה אני עוברת לסדיר אז אני מאמינה שיהיה לי עוד זמן להוציא עוד שירים"' מספרת ריף שרון.

איך העבודה עם 69? 

"עומרי מדהים, אני זוכרת שאמרו לי שאנחנו הולכים לעבוד ביחד והוא ממש הפתיע אותי – לא ציפיתי לזה בכלל. זה היה מדהים, איך שנכנסים אליו לאולפן, את ישר מרגישה את האנרגיות ויודעת שזה המקום שלך, בן אדם מוכשר בטירוף".

הוצאת לא מזמן שיר חדש. היה לך חשוב להוציא סינגל כזה קופצני ושמח במיוחד בתקופת הקורונה?

"כן, לגמרי. אני מאוד מתחברת לעולם הפופ, אז היה לי חשוב כבר מההתחלה להראות מה הכיוון שלי בתחום. וכן, בתקופה הזו היה לי מאוד חשוב גם להעביר דברים שהפזמון מעביר, ואם זה יעזור אפילו לבן אדם אחד וירים אותו וייתן לו חיבוק, שזה משהו שממש חסר לנו בתקופה האחרונה – אז אני עשיתי את שלי".

 

את שרה ומופיעה מגיל קטן, זה משהו שתורם לתחושת הביטחון בעולם הבידור?

"כן. במקהלת העפרוני הייתי ביסודי ממש מגיל קטן והופענו הרבה, בקיסריה, ובפילהרמונית ובהרבה במות בארץ, וזה קצת נותן לי ביטחון על הבמה. למרות שזה מרגש תמיד, בכל פעם שאני עולה על הבמה יש התרגשות מחדש כאילו זו הפעם הראשונה אבל זה כן נותן איזושהי תחושה של ביטחון, שכבר עשיתי את זה".

את חותרת לכיוון הבינלאומי? 

"אני מאוד רוצה ומקווה, האמת שהיו כבר דיבורים פה ושם, מאוד מקווה שאגיע לשם. אין עדיין ממש מה לספר, אני רוצה קודם להתבסס פה בארץ, אבל כן, אני מקווה שזה יקרה".

מתכננת להתפתח לעוד תחומים חוץ מעולם המוזיקה?

"גם משחק מעניין אותי, לא משהו שאני מאוד מנוסה בו אבל אמרו לי כמה פעמים שיש לי משהו, זה בא ביחד, זה עולם שהוא מאוד דומה וזה כן משהו שמעניין אותי ללכת אליו".

עם איזה יוצר היית מעוניינת לעבוד?

"אם אני אלך להכי קיצון, אני מאוד אוהבת את אריאנה גרנדה – וזה מאוד מוגזם, אני יודעת, אמרו לי באולפן כמה פעמים שיש לנו כזה קולות מתאימים אז אולי. אבל זה באמת הכי מוגזם".

© צילום מסך מהאינסטגרם

ספרי לנו קצת על ה"סאבלימינאלס". 

"בעצם ה"סאבלימינאלים" הם מסרים תת-הכרתיים שמגיעים ישר לתת המודע, בלי לעבור קודם במודע. המוח שלנו מתחלק למודע ולתת-המודע. למשל, במודע, אם אני בוחרת לעמוד, אני יודעת שאני רוצה לעמוד אז אני נעמדת. אבל אם מישהו היה אומר לי לעמוד בצורה שאני לא מודעת אליה, אז הייתי עומדת אבל לא יודעת למה אני בכלל עושה את זה. אז ככה בעצם ה"סאבלימינאלים" עובדים. נכנסים מסרים לגוף שלך ולמוח שלך, והוא פועל בהתאם, אבל הוא לא יודע למה הוא עושה את זה. זה יכול לעזור בהרבה תחומים בחיים, לשנות את המציאות שלנו כרגע: המודע הרבה פעמים יכול להתנגד למשהו, אם הוא לא תופס את זה כמציאות. למשל: יש לי סאבלימינאל של פנים חלקות, אז אם יגידו לי שיש לי פנים חלקות, ואין לי, אז הגוף שלי יתנגד לזה – יגיד לא, לא נכון. ידחה את זה. אבל אם המיגע יגיע ישר אל התת מודע, אז שם הוא ייקלט כ"אמת", והמוח שלי יתחיל לפעול בין המציאות לבין מה שנאמר שהוא המציאות. וככה זה בעצם עובד".

 

איך זה בא לידי ביטוי?

"יש סאבלימינאלס, למשל, גם בפרסומות סמויות, אבל מה שאני עושה אלה סרטונים ביוטיוב. זה בעיקר מארה"ב, אנשים שם מאוד מכירים את זה, אבל בארץ אני לפחות לא יודעת על אף אחד שהכיר את זה. היה לי חשוב להביא את זה גם לפה, כי זה צורת חשיבה מאוד שונה. זה יכול לעזור בכל כך הרבה דברים, גם מבחינת בריאות, משהו שמאוד חשוב בתקופה הזו – בעיקר כשיש ממש הוכחות לזה שהדברים האלה עובדים, גם כשאנשים לא מאמינים להם. היה לי מאוד חשוב להביא את זה בצורה מאוד בטוחה ואמינה, שבאמת חקרתי את זה במשך מעל לשלוש שנים". 

איף זה תופס אותך בפן האישי?

"לפני שלוש שנים, לאמא שלי היתה בעיית עור בפנים, משהו מאוד קשה, היא הלכה הרבה לרופאי עור, ניסו לתת לה תרופות וכלום לא ממש עזר לה. מאוד רציתי לעזור לה, כי ראיתי שזה מאוד משפיע עליה. אני לא יודעת למה, אבל תמיד הרגיש לי שיש עוד דרך שאני לא יודעת עליה עדיין.. מעין אינטואיציה, משהו שאנחנו עדיין לא מכירים, לפחות אני. הייתי חייבת לגלות את זה, ופתאום ראיתי סאבלימינאל, לא ידעתי מה זה, אבל לחצתי על זה, ואז התחלתי לשמוע מוזיקה. אמרתי, אני לא מבינה מה זה הדבר הזה. אז עזבתי את זה. אבל זה לא עזב אותי", מסרת שרון וממשיכה "הציק לי שאני לא יודעת מה זה. וזה הופיע בסיטואציה הזו. אז החלטתי באמת לחקור ולקרוא על זה, וגיליתי שזה ממש מעניין ומטורף שעדיין לא גילינו עליו". 

מה את מתכננת להמשך הדרך?

"להוציא עוד שירים, כמובן.. מקווה שגם אלבום. לעשות שיתופי פעולה בארץ ובסופו של דבר לעבור גם לחו"ל. יש לי המון מסרים שאני רוצה להעביר, ובינתיים אני שומרת אותם לטווח הזה".

 

תגיות
תגובות