היוצר של הזמרים הגדולים עובר לפרונט: "תמיד רציתי, אבל חששתי". ניר אמיתי

היוצר של הזמרים הגדולים עובר לפרונט: "תמיד רציתי, אבל חששתי"

את השירים שהוא כתב אתם מכירים ואפילו מזמזמים בלי הפסקה, אבל אם עוד לא הכרתם את שמו - אז כעת זה לגמרי הזמן. הזמר והיוצר יונתן קלימי, שכתב להיטים למיטב הזמרים בישראל, החליט להיכנס אל הפרונט של עולם המוזיקה ושיחרר את הסינגל הראשון שלו • ראיון על העבודה עם השותפה לעשייה (תמר יהלומי), המגורים בדרום, היצירה עבור הזמרים הגדולים, והחלומות שלו בתור זמר

יונתן קלימי הוא יוצר, מלחין וכותב שירים, אך מעתה תוסיפו לו לרזומה גם את טייטל הזמר. לפני כמספר שבועות קלימי, זמר מתחיל מן הדרום, שיצר עד כה שירים לאמנים הכי גדולים (עומר אדם, איתי לוי, אייל גולן, עדן בן זקן ועוד) - החליט כעת לאזור אומץ, לעזוב את מאחורי הקלעים ולשחרר סינגל ראשון. תפסנו את קלימי לראיון קצר בו הוא מספר על העבודה על הסינגל "שלא תביני לא נכון", על מקור ההשראה שלו, החששות מלעבור לפרונט, העבודה לצד שותפתו תמר יהלומי, ועל הטוב שעשתה לו הקורונה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

איך התחלת לעסוק במוזיקה?

"התחלתי לעסוק במוזיקה מגיל קטן מאוד. הייתי לוקח חלק בלהקות נוער, ממש גדלתי לתוך זה. גדלתי במשפחה מוזיקלית, ופשוט נולדתי למציאות הזאת של מוזיקה".

עד כה היית כותב ומלחין לזמרים אחרים, הפעם החלטת לקחת שיר שיצרת לעצמך ולהוציא אותו כשיר שלך. תספר לנו איך הייתה העבודה על "שלא תביני לא נכון".

"העבודה על השיר הייתה בתקופה ממש טובה, בתקופת הקורונה, ואולי היא כן הביאה איתה דברים פחות טובים, אבל לי התקופה הזו דווקא שמה את הכל מול העיינים. הבנתי שאין טעם לחכות למחר, ופשוט החלטתי להוציא משהו שהוא שלי. להראות שאני מעבר ליוצר ומלחין שירים, אני גם יודע לבצע אותם. יש לי גם הרבה מחשבות על לפתוח הופעה. אני מקבל כמות גדולה של אהבה ברשתות והחלום שלי הוא לבצע את השירים שכתבתי בהופעה, על במה".

 

איך היה המעבר מליצור שירים ללבצע אותם?

"המעבר מליצור שירים לללבצע אותם היה מסוג השינויים שכל הזמן ידעתי שיגיעו. תמיד ידעתי ורציתי שמהעבר הזה יגיע בשלב כלשהו, אבל היה פה עניין של טיימינג. תמיד היה חשש כזה שאולי זה לא הזמן הנכון עבורי, אולי עדיף להתמקד רק ביצירה. תמיד היו לי שאלות שבאו וחזרו בראשי וגרמו לי לחשוש, אבל תמיד רציתי שזה יקרה כבר. כל זה - עד שהקורונה הגיעה, ושמה אותי מול מראה. אז פשוט החלטתי לקום ולעשות. אני לא מתחרט על זה, המעבר היה מדהים, וממש חלום שמתגשם".

וממה אתה יותר נהנה - מהפרונט או ממאחורי הקלעים?

"אני עדיין לא יודע איך לענות על זה. אני נמצא במקום הזה רק שבועיים. התגובות חמות ומדהימות וזה מרגש אותי. חשוב לי שאנשים יראו אותי כחבילה שלמה לא דווקא כזמר, וגם לא רק כיוצר שירים".

מאיפה אתה שואב ההשראה?

״זה מאוד משתנה. אני לוקח השראות ממקומות שהייתי מטייל בהם, יושב מול הים. אני מנקה קצת את הראש ואז מצליח לשאוב את ההשראה, אבל כל פעם שיש התחדשות ואווירה טובה זה עושה לי מוזה והשראה ליצירה".

איך התחלת לכתוב וליצור שירים? תספר לנו איך הכל התחיל.

"הכל התחיל בשירות הצבאי שלי. שירתתי בלהקה צבאית, אבל לפני שהתגייסתי הייתי מנגן ומופיע כנגן וקלידן. בצבא, בזכות היכרות עם האנשים הנכונים, היחשפות לאנשי מקצוע והסדנאות שהייתי בהם - גיליתי שמשהו בוער בי. הרגשתי שאני רוצה לפרוק את זה לכתיבה, שאני צריך לראות את זה על דף. אז שם בעצם התחלתי ליצור ולהלחין".

אתה מהדרום, ממושב "תלמי בילו", והאמת שליצור מהפריפריה זה מאוד קשה, אז איך הצלחת להתגבר על הקשיים האלה ולצאת החוצה?

״זו הייתה תקופה לא פשוטה. בדיוק סיימתי את השירות הצבאי שלי ושאלתי את עצמי מה אני עושה מפה. לא רציתי לוותר על החלום הזה רק בגלל מקום גיאוגרפי. בהתחלה הייתי נוסע מלא ברכבות ואוטובוסים, מהמושב למרכז, והייתי בנסיעות בלתי פוסקות למרכז. אבל המוזיקה היא רוב חיי והחלטתי ללכת על זה בכל הכוח. אני לא מתחרט על זה לרגע, כי עבודה קשה משתלמת". 

אתה כותב סינגלים למיטב האמנים. עם איזה זמר היה לך הכי כיף לשתף פעולה?

״סגירת המעגל הכי גדולה שהייתה לי היא עם שרית חדד. שיתפתי פעולה עם הרבה זמרים וזה היה מדהים אבל עם שרית זה קצת אחרת עבורי כי גדלתי עליה והערכתי אותה כשהייתי קטן. השיר הראשון שהוצאתי זה היה עבורה, וזה מרגש ברמות". 

אתה עובד בשיתוף פעולה תמידי עם תמר יהלומי. ספר לנו על הקשר שלכם

״הקשר שלנו הוא הקשר הכי מדהים בעולם. היא 'השידוך המוזיקלי', כמו אחות בשבילי. היא יוצרת סופר ענקית וזה כבוד גדול עבורי לעבוד לצידה. מעבר לעבודה אנחנו חברים טובים, אנחנו חולקים דירה משותפת, עובדים ביחד, ויוצרים נון-סטופ ביחד. היא מדהימה". 

יש מחלוקות לפעמים?

״כמובן, תמיד יש מחלוקות ולפעמים חושבים אחרת, אבל זה היופי בדבר - שבאים שני אנשים ללא אגו וחושבים רק על טובת השיר, ואז כל המחלוקות נעלמות ברגע". 

היית רוצה גם ליצור שירים לבד בעצמך ולא בצמד?

"האמת שלא הייתי יוצר תקופה מאוד ארוכה לבד. זה יפה ומדהים אבל ברגע שאתה משתף פעולה עם אדם שהוא מראה אלייך ושהוא דומה לך, ותמר היא מראה אליי ומכירה אותי מא'-ת' - אז אתה פשוט מוציא. יש משהו בביחד איתה שמאוד מפתיע אותי, אנחנו משלימים זה את זה, ויוצא לנו מוצלח יותר כשזה ביחד". 

סגנון המוזיקה שאתה יוצר דומה לסגנון המוזיקה שאתה מאזין לו?

״סגנון המוזיקה שלי מאוד משתנה. תמיד חשוב לי להיפתח לדברים חדשים, בהתחלה זה כן היה ככה, אבל עם הזמן אתה מרחיב את האופקים המוזיקליים שלך ואתה מתחיל לשמוע סגנון שונה, ומתחיל להיפתח לסגנון שונה". 

עם איזה אמן תרצה לשתף פעולה בעתיד?

״זה תלוי מאוד בזמנים, אבל הייתי רוצה לשתף פעולה עם שרית חדד. אני רוצה לשיר איתה ולבצע איתה שיר. כמו שאמרתי קודם -  גדלתי עליה ואני מעריך אותה מאוד. גם לעברי לידר הייתי רוצה ליצור שיר, הוא זמר מאוד גדול ואני אוהב את השירים שלו ואני מקווה שיום אחד זה יקרה". 

אם לא היית עוסק במוזיקה, במה היית עוסק?

"הייתי עובד במשק. הייתי 'איש מושב', והייתי מחליף את אבא שלי ועובד במשק, כמוהו".

זה הראיון הראשון שלך לפרוגי, ובין הראשונים בכללי מאז ששחררת את השיר. עכשיו כשהפכת לזמר באופן רשמי, אנחנו רוצים להכיר אותך יותר. אז תספר לנו משהו שאף אחד לא יודע עלייך.

"יש הרבה דברים שאנשים לא יודעים עליי. כמו למשל שאני מאוד מחובר לאמונה. אני שומר שבת, וזה לא בא מהבית ובגלל זה לא ממש יודעים על זה. ההורים שלי אמנם מסורתיים - אבא שלי כל שבת בבית כנסת ואמא שלי מדליקה נרות כל שבת, אבל בתכלס שמירת השבת שלי והאמונה הגדולה שלי באו עם השנים, עם ההתתפחות וההתבגרות שלי. זה ממלא אותי ונותן לי כוחות. זה עושה אותי רגוע ושלו יותר. האמונה היא אחד הדברים שמחזקים אותי ביום יום".

איפה נראה אותך בעוד חמש שנים?

"אני מאחל לעצמי שתראו אותי ממשיך לכתוב ומלחין יחד עם תמר ויחד עם זאת מופיע על במות ועושה שיתופי פעולה מעניינים. אלו באמת החלומות שלי ואני עובד קשה כדי להגשים אותם". 

תגובות