סאבלימינל: "בהתחלה לא היה קהל של היפ הופ, זה היה מתחת לפני השטח". צילום: משה נחמוביץ

סאבלימינל: "בהתחלה לא היה קהל של היפ הופ, זה היה מתחת לפני השטח"

סאבלימינל שהביא את ההיפ הופ לארץ, עשה שילובי מוזיקה חדשים ושינה את פניה של מוזיקת הפופ בארץ הוציא אתמול אלבום חדש - "האור מציון 2 המחתרת". האלבום הוא חידוש לאלבום הראשון שלו, שכולל בתוכו שירים שהוקלטו ונכתבו עוד באלבומים הראשונים. תפסנו אותו לראיון בו הוא מספר לנו על החידושים שהוסיף באלבום, על המסר ועל הקשיים איתם התמודד בתקופת הקורונה

סאבלימינל מחליט להוציא אלבום חדש שאוסף את כול השירים שכתב והקליט בעבר לרשימת שירים אחת. יחד עם הרצון להישאר חדשני הוא לוקח אותנו חזרה לתחילת דרכו. למול המגפה והקושי להוציא מוזיקה חדשה דווקא עכשיו סאבלימינל מחליט להוציא את כל השירים שאולי יכולים להיות להיטים גדולים, הכול בראיון מיוחד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

הוצאת אלבום חדש, ספר לנו קצת על האלבום?

"זה אלבום מאוד מיוחד, אסופה של 25 שירים מהתקופה לפני שפרצנו והם לא יצאו לאור. אנחנו חוגגים 20 שנה לאלבום 'האור מציון' וזה בעצם אבן היסוד בהיפ הופ הישראלי הנקודה וממנו הכול נולד. אני לקחתי והצלחתי לתרגם את המוזיקה הזאת לשפה העברית, האלבום הזה בא ולוקח קטעים שלא נכנסו לאלבום המקורי ולא יצאו לאור באופן רשמי, זה מאוד מרגש. כי הגישה הייתה שאפשר לעשות היפ הופ בעברית וכולנו נתפרנס מזה. הסאבלימינל של אז חרוט לאנשים בלב והרבה אנשים וזה אומר בשבילם המון והם קבלו מתנה, ואני נהנה מזה מאוד".

למה להוציא אלבום שהוא אוסף שירים מפעם?

"מצאתי את עצמי בכול כך הרבה מקומות, כי רציתי להגיע לכל מקום שאני יכול. בהתחלה לא היה קהל של היפ הופ, זה היה לפני שהמוזיקה המזרחית פרצה, זה היה מתחת לפני השטח. כששלבנו את זה הייתה מהפכה כי היה ז'אנר חדש. באלבום הזה יש הרבה קטעי מעבר, שיש שם את סטטיק וג'ורדי ועוד אמנים שמספרים על האלבום. חנן בן ארי אמר לי שהלהקה הראשונה שלו קראו "ראשבימינל" וזה מה שגרם לו להתחיל לכתוב. ועכשיו הוצאתי אלבום שהכול זה חומרים שכתבתי פעם".

היו חששות להוציא אלבום שהוא רק מוזיקה שכתבת בעבר?

"עברתי את המקום הזה ממזמן. אין לי את החששות האלה אני תמיד רוצה להצליח ושהשיר שלי יהיה להיט גדול. הוצאתי את השירים בשבוע האחרון לא בשביל שאף אחד מהם ישבור צפיות ביוטיוב, חוויה של לשמוע אלבום".

אתה חושב שהיום בני נוער פחות מתחברים לזה?

"בחוויה של אלבום, אתה חייב ליצור לו פלטפורמה. אתה לומד את הסלנג של האמן. יש שירים שהם מאוד חשובים אבל הם לא טובים בלהיות להיט, לדוגמה אחד השירים הוא השיר שלי "ילד רחוב" שהוא שש וחצי דקות ויש בו ארבעה קטעי ראפ הוא שיר כבד ונגע בהמון אנשים. אם הייתי גדל בדור היום של המוזיקאים הייתי מחפש משהו קליל עם דרופ מגניב שיכנס לפלייליסט ולא משהו שירגש אותם".

מה המסר שאתה רוצה להעביר באלבום?

"למוזיקאים, שיעשו את מה שהם אוהבים מהלב ולא יפסיקו. בסופו של דבר כשאתה עושה מוזיקה טובה אז הכול קורה לבד. אני שומע את כול האלבום ואני נזכר כמה רציתי שמישהו יאמין בי ונצליח להרוויח מזה כסף. אם הייתי יכול לחזור לקובי הייתי אומר לו 'תנשום תעשה את המוזיקה שלך, אתה טוב'. בשבילי זה היה חיים או מוות. כל מי שהכיר אותי אז ידע את זה, ואף אחד לא לקח בהגיון שאולי מה שאני מאמין בו יכול להצליח. היום יש הרבה דברים להצליח ויש לאיפה ללכת פשוט צריך להיות טוב ולהיות עקבי".

 

בתור אמן איך התמודדת בלי הופעות בתקופת הסגרים?

"המקור הכנסה שלי הכי משמעותי נמחק שזה ההופעות, שזה היה בדיוק בתקופה שהייתי עם אבא שלי הרבה בבתי חולים, והייתי אמור לצאת לסיבוב הופעות בדרום אמריקה ובארץ והכול פשוט נפסק. התעסקתי יותר בתקופה הזאת בזמן הזה לשמור על ההורים שלי ופחות במוזיקה".

אתה רואה עצמך מוציא שירים שידברו גם לקהל הצעיר בטיק טוק?

"אני לא חושב שאני אכוון את עצמי לפלטפורמה הזאת ושזה יעבוד שם, אבל מבחינת המוזה אני אנסה לעשות דברים שיאתגרו אותי. תמיד זה גורר תגובות מתבאסות מצד שמאוד אוהב את מה שעשיתי עד עכשיו וכאלה שמבאס אותם שאני עושה את אותו הדבר. אז אני תמיד אוהב לעשות ולייצר משהו מיוחד ומגניב ומהנה מבחינה מוזיקלית".

לאיזה מהשירים באלבום לדעתך הקהל הכי התחבר?

"באלבום יש כול מיני שירים שהם ממש מיוחדים, יש שני שירים באלבום שהשארתי מקום ריק למי שבא, יכול להשלים. שירים שיש להם בית ריק לראפ ואפשר להציג את זה. לא פרסמתי את זה עדיין אבל זה משהו שקורה לבד בהיפ הופ שבכל פעם שאתה שומע ביט שאתה ממש אוהב אתה אומר 'מה יכולתי לעשות עם הביט הזה' ופתאום יש לך מקום ריק לעשות ראפ. עוד לא עשו את זה ואני מניח שהרבה ראפרים יתחילו לעשות את זה".

 

מה מצפה לנו בהמשך?

"פרויקטים שאני לא יכול לדבר עליהם עם אומנים, אלבום חדש שהוא כולו מוזיקה חדשה מוכן לגמרי עם דואטים. כול הזמן חיפשתי את התירוץ להוציא את השירים האלה והינה זה קורה".

מה המסר המרכזי שלך?

"להישאר עם רגליים על הקרקע, אני עושה הרבה פרויקטים כמו על בריונות ושיתופי פעולה והנצחת השואה ופחות מה שמלהיב אותי זה מעריצים ולייקים, מעניין אותי שבאמת אצליח להשפיע על אחרים לטובה ושאני עושה הופעות וקונים כרטיסים ומעריכים את האומנות שלי. זה מה שחשוב לי".

תגיות
תגובות