סיכומוזיקלי: אברהם טל ובניה ברבי סוגרים מעגל. צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: אברהם טל ובניה ברבי סוגרים מעגל

בכל סוף שבוע אנחנו מביאים עד אליכם את השירים הישראלים שיצאו במהלך השבוע, והשבוע תוכלו למצוא: סינגל חדש לשירי מימון, שיתוף פעולה של אברהם טל ובניה ברבי, שיר קומי למני ממטרה עם פאר טסי, ובקיצור - שווה לכם להאזין לכל הרשימה

איך אנחנו אוהבים לראות שילובים חדשים במוזיקה. השבוע יצא סינגל שהוא שיתוף פעולה ובעצם סגירת מעגל בין בניה ברבי לבין אברהם טל, המנטור מתקופת ״דה וויס״. עוד שיתוף פעולה שלא חשבנו שיצא לנו לראות - מני ממטרה ופאר טסי. בנוסף מיכאל לוי ילד הפלא בעוד סינגל כובש, ושירי מימון מפציצה כרגיל. כל מה שנותר לכם הוא פשוט להמשיך להאזין לשאר ההפתעות שהשארנו לכם ברשימה של היום. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

שירי מימון - טיפה

אחת הזמרות הבולטות במדינה כבר שנים היא שירי מימון, שהשיקה השבוע פרויקט חדש עם שיר ראשון מתוכו - ״טיפה״. את השיר יצרה יחד עם איתי שמעוני וינון יהל שגם אמון על ההפקה. השיר הזה לגמרי זוכה בתואר השיר ששמענו הכי הרבה פעמים השבוע, והוא פשוט מתנגן אצלנו בלופים מהרגע שיצא. מימון כבר שנים מוציאה שיר אחר שיר, אך היא אף פעם לא מפסיקה להפתיע לטובה ולרגש ולהרים, וזו הסיבה שכולם פשוט לא יכולים שלא להתאהב בה.

לסיכום: טיפה התמכרנו (בעצם הרבה!)

 

אברהם טל ובניה ברבי - מי לא יבוא

את תחילת דרכו בתודעה שלנו עשה בניה ברבי כאשר התמודד בתכנית דה וויס. המנטור שלו בתכנית היה אברהם טל, והשבוע השניים סגרו מעגל ושחררו יחד סינגל משותף בשם ״מי לא יבוא״. אפילו בשיר יש אזכור להיכרות הראשונית של השניים - ״זוכר ששמעתי אותך בלי לראות את זיו פניך, התחלת לשיר רק רציתי להיות קרוב אליך״. השיר נולד מתוך חברות אמיתית ומתוך מסע יחד בחו״ל, בשעות ארוכות של רכיבה על אופנועים ויצירה. את הקליפ שעושה לנו ערימות של כיף בנשמה ביים לירן סגל. ותכל'ס, כשמדובר בשילוב של שניהם, באמת מי לא יבוא?

לסיכום: אנחנו בטוח נבוא!

 

רועי קורנבלום - אם אוהבים

רועי קורנבלום לא מפסיק להכניס לנו אגרופים במקומות הכי מדויקים של הלב בכל פעם שמוציא שיר חדש. הפעם זהו השיר ״אם אוהבים״ שיצא ממש היום בבוקר. הטקסטים של קורנבלום הם מהטקסטים היותר חזקים שיוצא לנו לקרוא ולשמוע, ואין ספק כי הכתיבה שלו יודעת בדיוק על איזה נקודות ללחוץ. הפעם מצורף גם קליפ מושקע שפשוט היפנט אותנו, והכניס אותנו עוד יותר אל תוך האווירה של השיר. אנחנו פשוט מכורים למוזיקה שלו ומקווים שהיא תגיע לאוזניים וללבבות של כמה שיותר אנשים.

לסיכום: נשארנו בלי מילים

 

מני ממטרה ופאר טסי - סוס ים

מני ממטרה עלה לכותרות בזמן האחרון, בעקבות השתתפותו בתכנית ״זוג מנצח VIP” עם בת זוגו פרלה. יחד יצרו השניים את השיר ״סוס ים״, בשיתוף עם הזמר פאר טסי, ועל ההפקה אלון פרץ. אנחנו מודים שזהו שילוב שלא חשבנו שאי פעם יצא לנו לראות או לשמוע, אך התוצר הסופי דווקא נשמע מצוין! טסי הוא אבא לשלושה ילדים קטנים שמעריצים את מני ממטרה, ומכאן נולד החלק שלו בדבר. בשורה התחתונה, המסר שהשיר בא להעביר הוא פשוט לקבל את עצמך כמו שאתה. עם כמה שהשיר הומוריסטי יחד עם הקליפ ששובר מצחוק, אנחנו חושבים שגם המסר חשוב מאוד.

לסיכום: אלופים אמיתיים

בר אלפנדרי - למה את חוזרת?

הזמר והיוצר בר אלפנדרי שחרר השבוע את הסינגל ״למה את חוזרת?״, הסינגל החמישי מתוך אלבום הבכורה שלו. את השיר כתב בעצמו והלחין יחד עם יונתן ג׳וני קדם, שאחראי גם על ההפקה. בר מספר כי לא פעם יצא לו לחשוב איך החיים שלו היו נראים בלי המוזיקה. ״לפני שנה וחצי, רגע אחרי 15 דקות התהילה שקיבלתי בריאליטי והדאון שבא אחריהן החלטתי שמיציתי. צרחתי לה: ׳עופי מפה ואל תחזרי׳. אבל היא לא באמת הקשיבה לי״. אנחנו יותר ממאושרים שהיא לא הקשיבה לו, וכמו שבר לא יודע איך חייו היו נראים בלי המוזיקה - כך אנחנו לא יודעים איך המוזיקה הייתה נראית בלעדיו. כל שיר מביא איתו גוון אחר ומיוחד, ואנחנו מחכים בכל פעם מחדש לשמוע ממנו עוד.

לסיכום: שתחזור תמיד!

 

לירי אוזן - דוש

שיר הבכורה של לירי זכה להצלחה רבה כאשר הגיע גם ל-MTV, והשבוע שחררה הזמרת והיוצרת סינגל חדש שהולך להיות הפצצה הבאה. את השיר ״דוש״ כתב והלחינה אוזן והפיק אביחי נפתלי, ועל הקליפ המיוחד אחראי ניתאי דגן. לירי מספרת כי למרות שהשיר הוא קצבי, קליל והומוריסטי, חשוב לה גם להדגיש את המסר שמאחוריו - ״לפעמים כשאנחנו מאוהבים, אנחנו לא שמים לב שהקשר שאנחנו נמצאים בו בעצם פוגע בנו, ושהאדם שאנחנו איתו לא מעריך אותנו כמו שמגיע לנו״. עוד מוסיפה הזמרת כי ״אני מקווה שכל מי שישמע ותשמע את השיר, מעבר לכיף שהוא יעורר בהם, הוא גם יזכיר להם מה הם שווים וכמה הם ראויים למישהו שרוצה אותם במאה אחוז ולא פחות״. אנחנו עפים על המסר שיש מאחורי השיר, ועל הדרך גם נהנים מהקלילות שלו ומהפאן שהוא מביא איתו.

לסיכום: כ ו כ ב ת

 

מאי מלר - רואה לי הכל

לפני קצת יותר מחודשיים שחררה מאי מלר את הסינגל הראשון שלה, והשבוע הגיע תורו של הסינגל השני לצאת אל אוויר העולם. את השיר ״רואה לי הכל״ כתבה והלחינה מלר והפיק יושי. מאי מספרת כי כתבה את השיר בתקופה בה החיים שלה התנהלו בקצב גבוה מדי, כשנלחמים הכניעו והציפיות מסביב היו גבוהות. ״עם כל הטירוף שהרגשתי מבחוץ ומבפנים, רציתי מצד אחד להוכיח, לתפוס מקום, ומצד שני היה גם הצורך להיות בסדר עם כולם, להסביר את עצמי ולהתנצל״. השילוב של הקול הרגוע והמלטף לצד ההפקה המדויקת יוצר שיר שאנחנו לא מצליחים להפסיק לשמוע!

לסיכום: נשמעת כמו מלאך

 

מיכאל לוי - תחזירי לי את הלב

ילד הפלא שכבש את המדינה שחרר השבוע סינגל חדש בשם ״תחזירי לי את הלב״, אותו הפיק נתנאל ששון וגם כתב והלחין יחד עם כפיר עזרן. הסינגלים הקודמים של לוי הצליחו לעשות הרבה רעש ולסחוף אחריהם קהל רחב של מאזינים, ואין ספק שגם הסינגל הנוכחי בדרך ללהיות כזה. אנחנו התמכרנו כבר משמיעה ראשונית, ואנחנו יותר מבטוחים שהילד הזה הולך להגיע כל כך רחוק, ושלגמרי נהיה שם כדי לראות את הדרך שלו.

לסיכום: מדהים ומרגש!

 

שווה האזנה

אלי חולי - יפה כלבנה (קאבר)

אחד הקאברים הכי יפים ומיוחדים ששמענו בתקופה האחרונה הוא הקאבר של אלי חולי לשיר ״יפה כלבנה״ של אביתר בנאי. בדרך כלל אנחנו רגילים לראות את הצד היותר פופי של חולי, אך הפעם הזמר באמת הפתיע ועשה את הקאבר של אביתר בנאי בצורה המושלמת. בקיצור - אנחנו פשוט מאוהבים בו.

 

תגובות