Golden Man: נדב גדג' מתבגר בקריירה מוזיקלית חדשה. נעם ליאל זוננפלד

Golden Man: נדב גדג' מתבגר בקריירה מוזיקלית חדשה

לאחר תקופה ארוכה של שקט, נדב גדג' חוזר לעולם המוזיקה בסינגל חדש ואנחנו תפסנו אותו כדי לשמוע הכל ולהבין למה הוא נעלם - "לקח לי זמן למצוא את עצמי ואת הקהל שאליו אני מכוון, רציתי זמן לעצמי, לייצר את המוזיקה שלי ולהיות שלם איתה, לדעת עם מי אני רוצה לעבוד ואיך"

תקופת החגים תפסה את נדב גדג' רגע לפני עליית השיר החדש שלו "אוטו פלסטיק" כאשר ההתרגשות בשיאה והציפייה נותנת את אותותיה. גדג' שפרץ אלינו כאשר היה בן 16 בלבד בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" זכה בפורמט והיה לנציג הישראלי הראשון שנשלח מטעם התכנית תייצג אותנו בתפוצות, מאז הספיק הנער לגדול, לסיים את בית הספר, להתגייס, להשתחרר ולהוציא אלבום על שמו - ואז הגיע השקט. תקופה לא מבוטלת שלא שמענו מגדג' ואף מאז השיר האחרון ששחרר עברה למעלה מחצי שנה. לדבריו, השקט נגרם לאחר שרצה את הזמן הזה לעצמו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"אני מתרגש בטירוף, זה בדיוק חצי שנה מאז השיר האחרון שהוצאתי. אני מקווה שהקהל יאהב את מה שעשינו", מספר לנו גדג׳ על יציאת השיר "אוטו פלסטיק".

יותר חשוב מאם הקהל יאהב - אתה אוהב את התוצאה?
"אני אוהב אותו ממש, העבודה הייתה כיפית בטירוף. כתבנו את השיר אני, נדב אהרוני, שי פינטו ואיתי שמעוני - חבר'ה שאני ממש אוהב לעבוד איתם".

לקחת חלק פעיל בטח מגביר את המשמעות של היצירה.
"זה מרגש ממש, אגב, רוב השירים שאני עובד עליהם לאחרונה אלו שירים שאני מעורב בהם בכתיבה ובהלחנה אז ככה שזה לא הראשון ולא האחרון".

 

מה הוביל לסוויץ' הזה שהצטרפת לכתיבת השירים? הרי בלהיטים הראשונים שלך לא לקחת חלק בכתיבה.

"תמיד הייתי מעורב איכשהו, באלבום הראשון, כשהייתי בן 16, היו שני שירים שכתבתי והלחנתי יחד עם רובי פייר, שאר השירים באמת היו שירים מוכנים שקיבלנו, אבל זה שונה. כשסיימתי את ההשתתפות ב׳כוכב׳, הגענו למשרד ב'טדי' וזה הרגיש נורא טבעי לעשות דיסק באנגלית כי הקהל אהב אותי באנגלית, קיבל את זה יפה ואהבו את זה ממש. עם הזמן הייתי באולפן של ינון יגל - הבן אדם שהפיק לי את האלבום הראשון והיה ביט מעניין ומצאתי את עצמי כותב עליו בעברית. היה שם משהו מיוחד בטירוף ואמרתי לעצמי שאני חייב לפתח את זה בעברית ומאז יצאו עוד כמה שירים בעברית ואני בחיפוש אחרי האר אנד בי בעברית, משהו שאני רוצה ליצור משלי".

במכונת זמן דמיונית, נחזור חזרה לשנת 2015, גדג' אז בן 16 בלבד נכנס אל מתחם האודישנים של הכוכב הבא - עדיין לא יודע מה מצפה לו כמה חודשים קדימה מרגעים אלו. את היום הזה, זוכר כאילו היה אתמול.
"באודישן לא חשבתי קדימה, הייתי יותר נוכח ברגע, אחרי כמה תכנית התחלתי להבין שאני יכול להשתלב בעולם הזה, בעולם המוזיקה בארץ. הייתי מאוד חדור מטרה".

בתור בן 16 - זו לא הייתה חוויה מטלטלת?
"לא, האמת אכלתי יותר טלטלות מדברים שעברתי בחיים, אם זה הגירושים של ההורים שלי ודברים כאלה, מהעבודה, ממה שבקשר לעבודה בתכנית נהנתי ממש מהדרך ואני עדיין נהנה ממנה. כל מה שקשור לפריצה שלי ולאירוויזיון קיבלתי בכיף ובאהבה".

איך הגירושים באמת השפיעו עלייך?
"זה השפיע עליי בדיעבד כשגדלתי יותר, לא נתתי לזה המון תשומת לב כשזה קרה, הדחקתי את זה מאוד. כשגדלתי והבנתי את זה אז התחלתי לחטוף כאפות מדברים שקרו כשהייתי צעיר יותר אבל עוברים את זה בסוף, לכל בית יש סיפור וצריך לקבל את זה. עם הזמן גם נתתי יותר מקום לדברים שהדחקתי בתור נער ושחררתי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nadav Guedj (@nadavguedj)

 

הפריצה שלך בגיל צעיר כל כך הייתה שונה בנוף באותה תקופה. זה הרגיש שונה?
"הייתי עסוק בלחפש את עצמי בדרך שלי. בזמנו לא היו הרבה ילדים צעירים שעושים מוזיקה, זה היה חדש אז לא ידעתי איך לעשות את זה, הייתי צריך לפענח לבד איך עושים את זה נכון".

אתה מרגיש שבתור נער מפורסם היו חוויות שהפסדת?
"ברור, מלא. אחרי בית הספר כל החברים טסו להינות במלא מקומות ואני הייתי עובד כל הזמן, לבית הספר כמעט ולא הייתי מגיע כי הייתי עובד או מופיע או שחזרתי מאוחר ולא הצלחתי לקום לבית ספר ביום למחרת. פספסתי המון דברים".

יש תחושה של חרטה על הפספוס?
"לא אין מה לעשות זו הדרך שלי, זה המסע שלי - הכל בשביל מטרה אחת ברורה: להצליח בעולם המוזיקה ובקריירה שלי, אז צריך לשלם את המחיר. לשלם את המחיר נשמע גרנדיוזי וגדול אני לא אומר את זה בגודל הזה, אבל יש דברים שצריך לעשות".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nadav Guedj (@nadavguedj)

 

גדג' גדל אל מול המצלמות - זמר הפלא שהגיע למקום התשיעי באירוויזיון היה חביב התקשורת באותה התקופה וסוקר במהדורות השונות ובעיתונים המגוונים. כשהתגייס, גם השירות הצבאי שלו הגיע לראש הכותרות. השיר שלו כחלק משירותו בלהקות הצבאיות "אין לך מה לדאוג" הביא את גדג' להיות הזמר הבולט ביותר במסגרת הצבאית באותה התקופה אך חצי שנה סך הכל לאחר מכן, הודח מהלהקות הצבאיות.
"לפני שהודחתי תכננתי לצאת מהלהקות הצבאיות כי הרגשתי שאני מפספס את הצבא, להקות צבאיות זה היה נורא בעולמות של מה שעשיתי מגיל 16 ורציתי לגוון קצת".

מה באמת קרה שם?
"אני תכננתי לצאת לפני שכביכול הוצאתי, רציתי לצאת כי רציתי לגוון, לא הרגשתי הכי בנוח שם, לא יודע איך להסביר לך".

בלב מלא מרגיש שעשית כל מה שיכולת בלהקות הצבאיות?
"כן, לגמרי. נתתי את כל כולי".

 

לאחרונה ראינו שנכנסת אל עולם המשחק. יש תפקידים נוספים באופק?
"כרגע אין תפקידים באופק אבל זה לגמרי משהו שאני מכוון אליו ורוצה בו. אני פתוח לעולם הזה והייתי רוצה להשתלב בתיאטרון וזה דברים שהייתי רוצה לעשות ואני בעניין של ללכת לאודישנים ולעשות את כל מה שנדרש, זה מעניין אותי ממש. אני נהנה מזה".

ואיזה עולם מנצח - מוזיקה או משחק?
"המוזיקה ברור, אין ספק".

אם לא המוזיקה - מה החלום הנוסף?
"אין לי מושג, אין לי שמץ של מושג מה הדבר האחר שאני יכול לעשות. אולי הייתי הולך לעולם העסקים והנדל"ן, אני רוצה לעשות דברים גדולים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nadav Guedj (@nadavguedj)

 

בנקודת הזמן הזאתי - מרגיש שלם מהעשייה שלך?
"ברור, אני מבסוט על מה שיוצא, אני נהנה מהדרך, אני עובד על מוזיקה חדשה - יש מלא שירים חדשים לשנה החדשה".

אם הייתה לך האופציה לפנות אל נדב בן ה-16 בתחילת דרכו - מה היית אומר לו?
"הייתי אומר לו - נדב, תעבוד אפילו יותר קשה ממה שעבדת, הייתי נלחם על דברים יותר. הגעתי למשחק מאוד צעיר ולא הייתי יודע להילחם על הדברים שלי כמו שצריך והקשבתי הרבה לסובבים אותי וזה מבורך כי הם לימדו אותי הרבה על העולם הזה אבל יכול להיות שפספסתי את עצמי בדרך ויכולתי להילחם יותר על המוזיקה שלי. למדתי את העולם והיום אני על זה".

תגובות