ביקורת אלבום: ספיר סבן באלבום בכורה. sapirsabann@ מתוך אינסטגרם

ביקורת אלבום: ספיר סבן באלבום בכורה

חמש שנים אחרי שזכתה בדה וויס ושהוציאה סינגלים כל כמה חודשים, ספיר סבן סוף סוף משחררת את אלבום הבכורה שלה המחבר בין להיטים ושירים חדשים ובין בלדות מרגשות ושירים קצביים. אז מה חשבנו על האלבום?

ספיר סבן כבר לגמרי הפכה לאחת מהזמרות הים תיכוניות הכי נחשבות בארץ. היא התגלתה אלינו לפני חמש שנים כאשר זכתה בעונה הרביעית של "דה וויס" ומאז היא שחררה סינגלים שהפכו מיד ללהיטים עם מיליוני צפיות והשמעות רבות ברדיו. היום (א') היא סוף סוף משחררת אלבום הנקרא "נהיה בסדר" שמאחד בתוכו שישה סינגלים ושישה שירים חדשים לגמרי ונכללות בתוכו בלדות מרגשות וגם שירים קצביים וקליטים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום נפתח עם הסינגל "נהיה בסדר" שאותו כתב והלחין אושר כהן שיש לו גם קטע שירה בסוף. השיר הוא בלדה מרגשת ועוצמתית המדברת על לא להסתכל על דברים בצורה חד צדדית. לאחר מכן מגיע שיר חדש הנקרא "אין אין אין" שנכתב על ידי דיקלה שהוא שיר שמתחיל שקט והפזמון נהיה קצבי ומדבר על ההרגשה המלווה אותנו אחרי ריב קשה. מיד אחר כך מגיע עוד שיר חדש הנקרא "איזו מנגינה" ולעומת שני השירים הקודמים הוא לגמרי שיר קצבי ושמח שמיד ששומעים אותו בא לנו ולקום למסיבה.

השיר הבא הוא הסינגל "בלאגן" שגם הוא מתחיל שקט ונהיה קצבי לאורך השיר ומדבר על מצב יחסית "מבולגן" בין שני זוג. לאחר מכן מגיע עוד סינגל והוא "בזוכרי" שהוא בלדה מרגשת שבו ספיר נזכרת בכל הרגעים עם הבן זוג אחרי הפרידה. לקראת הסוף יש קטע שבו יש ביט ממכר שמאוד תורם לשיר. ואז מגיע שיר חדש בשם "אלבי"  שמדבר על מישהי שעדיין לא התגברה מהפרידה למרות שהאקס כבר התקדם. 

 

לעומת השירים הקודמים השיר החדש הבא הנקרא "איפה כל הבנות" הוא שיר קצבי וקליט המתאר מצב של מסיבה. בהמשך מגיע הסינגל "שקרים" שהוא בלדה מרגשת המדברת על פרידה. הדבר המיוחד בשיר הוא ששומעים את היכולות הווקאליות המטורפות של ספיר. גם בשיר הבא "אליי" ספיר ממשיכה להפגין ולהוכיח שהיא זמרת מטורפת והוא גם השיר שהכי אהבנו באלבום. אם את השיר הזה כתב אושר כהן והוא מדבר על פרידה ועל הרצון שלה שיחזרו. הקול של ספיר והמנגינה גורמים לנו להרגיש הזדהות.

 

לאחר מכן מגיעים שני שירים חדשים. הראשון הוא "חיפשתי אותך" שהוא לקצבי וקליט המתאר מערכת יחסים של לילה אחד. לעומת זאת השיר הבא "מצטערת" הוא שיר שקט ומרגש שבו ספיר מבקשת סליחה ממישהו על כל ששברה לו את הלב. האלבום נסגר עם הסינגל "אוהב לבינתיים" שאותו כתב והלחין לי בירן. השיר הוא בלדה מרגשת המדבר על פרידה לא צפויה לאחר שהזוג נפרד וחזר כמה פעמים וציפה שגם עכשיו יהיה בסדר ויחזרו אבל זה לא קורה בסוף. לאלבום קוראים "יהיה בסדר" וגם נפתח בשיר באותו שם והוא נגמר במילים "יהיה בסדר הוא אומר אני יודעת הוא משקר" כך שיש ממש קשר וסגירת מעגל לאורך האלבום. 

 

בנוסף עוד מעט נראה שוב את ספיר על המסך הקטן כי היא מצטרפת לעונה החדשה של אקס פקטור, סבן מספרת: "ההחלטה לא הייתה לי קלה, ומה שהכריע היה הפרס - השתתפות באירוויזיון, לא הייתי עושה תוכנית ריאליטי אחרת, אבל פה מדובר באירוויזיון שזו חוויה של פעם בחיים, מאתגרת, ופותחת דרך לקריירה בינלאומית." וגם לצד העשייה המוסיקלית שלה נבחרה ספיר, לתפקיד ראשי בסדרה חדשה ,"המשולש" של רשת 13, שצילומיה יחלו בקרוב, בה תשחק לצידה של ריף נאמן.

תגובות