מתחת לפוך: השירים המושלמים להאזין להם בחורף הזה. adobestock

מתחת לפוך: השירים המושלמים להאזין להם בחורף הזה

בחוץ מתחיל להתקרר, ועכשיו זה הזמן לבנות את הפלייליסט החורפי המושלם. אספנו עבורכם את השירים שהכי מומלץ להאזין להם כשבחוץ סוער וגשום

הטמפרטורות צונחות, השמש שוקעת בצהריים, המעילים והסווטשירטים סוף סוף רואים אור יום אחרי עונה שלמה בארון. כל הסימנים מעידים אחרי המון זמן של המתנה - החורף סוף סוף מגיע. אפשר לדון שעות ביתרונותיו וחסרונותיו של החורף, אך על דבר אחד אפשר להסכים כולם. ה-"וייב" הקסום והמרגיע שמתפזר באוויר הוא ללא ספק משהו שייחודי בעונה הזו. אם עדיין לא שוכנעתם שיש סיבה שווה מספיק לאהוב את החורף, הכנו לכם פלייליסט עם השירים המושלמים לשמוע כשאתם מתחת לפוך החם ובחוץ קר ורטוב.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מבול - קרן פלס

אם יש שיר אחד שחובה לשמוע ברגע שטיפת הגשם הראשונה נוגעת בקרקע, זה לגמרי "מבול" של קרן פלס (למרות שבנינו, אנחנו שומעים אותו גם בכל שאר עונות השנה). על אף שעברו כמעט 12 שנים מצאת השיר, הוא לרגע לא נמאס ואפשר לשמוע אותו שוב ושוב. פלס שגם כתבה את השיר, משתמשת במבול כמטאפורה לסערת רגשות והופכת את "מבול" לשיר שהכי אפשר להזדהות איתו.

 

Winter Things - אריאנה גרנדה

שירה של גרנדה לקוח מתוך אלבום הכריסמס הראשון שלה. אלבומי כריסמס באופן כללי, ושל גרנדה בפרט, מתאימים באופן מושלם לאווירה החורפית ומלאים בקסם. אז למה דווקא השיר הזה? הזמרת המצליחה גדלה בפלורידה, וגם שם כמו בישראל אפילו בחורף מזג האוויר לא מגיע לטמפרטורות מאוד נמוכות. לאורך כל השיר היא מתארת את התסכול בהרגשה שחודשי החורף כבר הגיעו אך בחוץ עדיין חם. בא בול בזמן לחורף הישראלי.

 

All too well (Taylor's version) - טיילור סוויפט

למרות שלא מעט שירים של סוויפט מתאימים לאווירה סתווית או חורפית, לפלייליסט הזה בחרנו להכניס דווקא את אחד משיריה האחרונים ששחררה לאוויר. את השיר בגרסתו הישנה טיילור אמנם שחררה כבר לפני מספר שנים, אך לאחרונה חדשה אותו בגרסה של עשר דקות על מנת שיהיה בבעלותה באופן רשמי. את השיר המחודש קיבלנו יחד עם סרט קצר באווירה סתווית וקרירה, כשהשחקנים מצוידים במעילים וצעיפים ומכניסים אותנו לאווירה החורפית.

 
 

Easy On Me - אדל

לאחר שבמשך חמש שנים בחודשי החורף נאלצנו למחזר את אלבומיה של אדל ולהקשיב להם שוב ושוב, אדל סוף סוף הוציאה אלבום חדש שנוכל להקשיב לו בבכי עמוק מתחת לפוך. האלבום "30" בשלמותו מושלם להאזנה כשהגשם דופק על החלונות ודמעות זולגות על הלחיים, אבל בחרנו להכניס לפלייליסט דווקא את השיר הזה שגורם לנו לרצות לצעוק ולשיר אותו במקלחת גשם טבעית.

 

טיפות - עילי בוטנר וילדי החוץ

"טיפות" הוא שיר החורף האולטימטיבי, שמלבד שמו שמתאים בדיוק לאווירה החורפית והקסם של החורף שמגיע בצעדי ענק, הוא ללא ספק השיר הראשון שנרצה לשמוע בדיוק כשהטמפרטורות צונחות והטיפול זולגות מחוץ לבית, בשיר הזמן עוצר מלכת והוא הגיע כעשור מאז שהחל בוטנר לכתוב שירים, כהמשך ישיר ל-"טיפות" בחייו של בוטנר, הוא מספר על מציאת הדרך לאחר שפל גדול.

 

גשם כבד עומד ליפול - אביב גפן / בוב דילן

השיר הבא גם הוא עוסק בטיפות, אבל דווקא במובן של "נפילה", שמשתלבת לה עם נבואה על גשם כבד שהולך להגיע. השיר נבנה סביב סיפור של שאלות ותשובות על הנבואה וכתוב בדומה לבלדה. ואף באחת מהופעותיו סיפר דילן שב-"גשם כבד" הוא מתכוון למשהו גדול שעומד להתרחש ולכן השיר מתאר אזהרה לקראת סכנה עתידית. במקור בוצע השיר על ידי בוב דילן, ובהמשך, בשנת 2001, ליום הולדתו ה-60 ביצע את השיר "גשם כבד עומד ליפול" גם אביב גפן שתירגם את השיר.

 

‏רעמים וברקים - הכבש השישה עשר

אי אפשר לסיים פלייליסט לעונה הגשומה מבלי להכניס את הקלאסיקה של הכבש השישה עשר. השיר שגדלו עליו דורות שלמים מביא עמו את כניסת החורף, בלתי נמנע שלא להאזין לו ביורה ואף בגשמים בהמשך העונה. הוא מכניס אותנו לאווירה נוסטלגית, רגועה, גשומה, ומבחינה מוזיקלית הוא כל מה שצריך לחורף מושלם.

 
תגובות