מתייחדים דרך המוזיקה: שירי הזיכרון שלנו. adobestock (אילוסטרציה)

מתייחדים דרך המוזיקה: שירי הזיכרון שלנו

היום (ד') אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אספנו עבורכם שירי יום הזיכרון שיעזרו לכם להתייחד עם הקושי הקיים ביום הזה

היום (ד'), אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. לכבוד היום המרגש זה, ובמיוחד כדי לכבד את האנשים המדהימים שהקריבו את חייהם בשבילנו - לקחנו את מיטב השירים שנכתבו עבורם ויצרנו את פלייליסט הזיכרון המיוחד והמרגש שלנו, מוזמנים להקשיב.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אצלנו בגן

את המילים והלחן של השיר המיוחד הזה כתב יפתח "יפתי" קרזנר. השיר נכתב בזמן מבצע צוק איתן ואת הביצוע המוכר ביצעה שי-לי עטרי. השיר מדבר על הדינמיקה בין חיילים באמצעות שימוש במטאפורה של גן ילדים. הילדים הם בעצם החיילים והגן הוא הגדוד. אחד השירים המרגשים שיש ביום הזה ובמיוחד המשפט "את חלקם אני אוהב ואת חלקם אני לא אכיר".

 

הנסיך הקטן
הנסיך הקטן הוא שיר שנכתב על ידי יהונתן גפן שסיפר בו על חייל ששירת לצידו שכינויו היה "ציפציף", עקב מראהו והגובה הנמוך שלו. ציפציף נהרג מאש כוחותינו באחד מאימוני הקיץ. את הביצוע של השיר מבצע שם טוב לוי. "תמיד במסעות האלונקה הוא היה על האלונקה משום שהיה כל כך קל, ורק בעיניו העצובות ראינו שהוא כל כך כבד, כל כך לא במקום שלו, עד שבבוקר אחר הוא שוב נישא על אלונקה, והפעם על אמת, ובפעם האחרונה" - יהונתן גפן.

 

מיליון כוכבים
עמית פרקש שכלה את אחיה תום בשנת 2006 בהתרסקות מטוס. בשיר פונה פרקש אל אחיה הגדול, מספרת על כאבה ועל החלל שהשאיר אחריו, ועל כך שמרגישה אותו כל הזמן סביבה. את השיר כתב והלחין יפתי, שהיה חבר קרוב של תום ביום בו נודע על נפילתו ועמית שרה אותו בהלוויתו. השיר הפך למזוהה מאוד עם יום הזיכרון ופרקש אף שרה אותו בטקס המשואות החותם את אירועי יום הזיכרון.

 

כאב של לוחמים
את השיר המצליח של עמדי, שמענו לראשונה באודישן שלו לכוכב נולד, בו סיפר כי הוא נכתב בהשראת דברים שחווה במהלך שירותו הצבאי. מאז אותו אודישן הפך השיר להמנון של ממש ביום הזיכרון, ומזכיר גם את הלומי הקרב, שנשארים עם הכאב גם שנים אחרי המלחמה.

 

טובים לי קוציה
את השיר טובים לי קוציה כתב סגן אוריאל פרץ, בנה הבכור של מרים פרץ, כלת פרס ישראל. השיר מתאר את האהבה המיוחדת של אוריאל אל ארץ ישראל ונופיה. הוא נפל בשנת 1998 בלבנון מאד מחבלים בדרכו למארב. השיר הולחן על ידי ינון חסון ובוצע על ידי שחר אלגבי. לשיר מצורף גם קליפ אומנותי ומרגש שכולל ציורים בחול שאותם עיצבה נעמי זייבלד.

 

פרי גנך 
השיר מדבר על הציפייה של אם לבנה שישוב הביתה, לאחר שנפל במלחמה. הוא מדבר על הכאב של האמא ועל תחושת האבדון וההכחשה שהשכול מביא איתו. השיר נכתב בהשראת מפגש של יוני רועה, יוצר השיר, עם אמא של אחד מחבריו לכיתה לשעבר, שנפל בתאונה מבצעית. רועה ראה את כאבה של האם וכתב את השיר בהשראתה.

 
תגובות