יותר מרק כיף: 5 סיבות ללמה כדאי לכם להתחיל לנגן. adobestock (אילוסטרציה)

יותר מרק כיף: 5 סיבות ללמה כדאי לכם להתחיל לנגן

חשבתם לעצמכם אי פעם שאתם רוצים להתחיל לנגן אבל חוסר הכוח או התירוצים גרמו לכם לוותר? במיוחד בשביל זה, וכדי להעלות לכם את המוטיבציה, אספנו 5 סיבות שמראות כמה להתחיל לנגן יביא לכם!

פסנתר, גיטרה, תופים, בס, חליל, כינור, נבל, סקסופון - מי מאיתנו לא חשב לעצמו "איך הייתי רוצה לנגן על משהו"? ובצדק. היכולת לנגן על כלי היא מופלאה. לא רק שזה כיף בלתי רגיל, זה גם מפתח אותנו בהמון רבדים שאנחנו אפילו לא חושבים עליהם. אז לכל אלה שחושבים שזה מאוחר מדי, שתמיד רצו ולא הספיקו, שהפסיקו באמצע, או שסתם לא האמינו בעצמם - זה בשבילכם. 5 סיבות (ויש עוד הרבה יותר) ללמה כדאי לכם להתחיל לנגן.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נגינה גורמת להורדת מפלס הלחץ

מחקרים הראו כי נגינה על כלי מוזיקלי גורמת לירידה בלחץ הדם והלב ובכך למעשה מונעת את הפרשת הורמון הלחץ ומרגיעה אותנו.

נגינה מסייעת לנו בהרבה תחומים מלבד הנגינה עצמה

מחקר שנערך בנושא קבע כי ילדים המנגנים על כלי נגינה מצליחים יותר בלימודים. כך הם מתפתחים גם בתחומי השפה (נגינה מפתחת המון את הצד השמאלי של המוח האחראי על השפתיות), מדעים ומתמטיקה. היצירתיות כמובן גם כן מרקיעה שחקים. יכולת הקורדינציה מתפתחת במהרה, שכן דרושה קורדינציה רבה בנגינה על כלים. כל אלה רק חלק מן היכולות שנגינה מעניקה לנו.

© adobestock

נגינה עוזרת לשיפור יכולות חברתיות

ברגע שתהיו במסגרת מוזיקלית תכירו אנשים חדשים, תפתחו תחומי עניין משותפים ותרחיבו את הידע שלכם בחברת אותם האנשים. כך גם תלמדו איך לעבוד יחד, לשתף פעולה, במסגרת הרכבים ונגינה משותפת.

נגינה משפרת ומעלה את הביטחון העצמי

בנגינה יהיה לכם תמיד איפה להשתפר ועם מספיק אימון תוכלו להצליח. אין יותר מספק מלהתאמן זמן רב ולבסוף להצליח. החוויה הזו בהחלט מעניקה ביטחון. במסגרת לימודי נגינה כנראה שמתישהו יצא לכם לנגן מול קהל, דבר שגם כן מעלה את הביטחון ויפתח אתכם לחוויה חדשה ומרגשת.

סבלנות ומשמעת עצמית

אין כמו תחביב שיפתח אצלנו התמדה. נגינה על כלי דורשת מכם מסירות, השקעה ועקביות. אם לא תתאמנו לא תתקדמו, וזה מפתח אצל נגנים הרבה מאוד יכולות שיבואו לידי ביטוי בכל תחום שיפעלו בו.

מוזיקה, אוזניות, רשתות חברתיות, נערה,
מוזיקה, אוזניות, רשתות חברתיות, נערה, © AdobeStock

כל אלה רק סיבות בודדות על קצה המזלג למה כדאי לכם להתחיל לנגן. הרשימה ארוכה מאוד והיתרונות רבים. זכרו - זה אף פעם לא מאוחר מדי. ללמוד לנגן זה לכל גיל ולכל אחד, רק תבחרו בזה ותתמידו. בהצלחה!

תגובות