נופר סלמאן משתפת: "אנחנו בעיצומה של מהפכה אבל זה עדיין לא שם עד הסוף". אייל נבו

נופר סלמאן משתפת: "אנחנו בעיצומה של מהפכה אבל זה עדיין לא שם עד הסוף"

נופר סלמאן היא אחת מהזמרות הכי עסוקות כרגע. בין יצירת המוזיקה והשירים, היא גם הספיקה לשחק בשלל מקומות, הופיעה בפריים טיים ובמחזות זמר. תפסנו אותה בין כל העבודה המטורפת לשיחה קצרה על הכל!

לפני פחות או יותר 7 שנים, הופיעה לראשונה על המסך נופר סלמאן. אז, תלמידת תיכון בכיתה י"ב, עובדת במלצרות ואוגרת בתוכה את החלום הגדול לשיר ולשחק אל מול כמה שיותר אנשים. בתוכנית "הכוכב הבא" זכתה במקום השני, המקום שאופייני בכך שהוא מוביל את הזוכים בו להצלחה בעולם האמיתי (מי שיעידו על כך הם שירי מימון, הראל סקעת, מרגי ואלה לי). נראה שהקריירה של סלמאן סלולה באותה דרך. היא כבר הספיקה לשחק תפקידים ראשיים בסדרות בפריים טיים בערוצים הגדולים, להופיע במחזות זמר, לשתף פעולה עם אמנים גדולים ואפילו להוציא אלבום משל עצמה. בתוך הלו"ז הצפוף ברמות שלה, הצלחנו לתפוס את הזמרת לשיחה על מוזיקה, משחק וכל מה שבניהם.

אני מתקשרת לנופר בדיוק כשהיא מסיימת בלאנס של חזרות לאחד ממחזות הזמר שהיא לוקחת בהם חלק. היא מספרת לי על הסינגל האחרון שלה "תחלמי", שמיוחד מכל הבחינות, הוא סוגר את האלבום הראשון שלה וגם חלק מפרויקט הסירנות של מורן דוד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"אני ומורן הכרנו בתקופה שהייתי בכוכב הבא. היא עשתה לי פיתוחי קול לקראת השיר של הגמר ויצא לנו שם להכיר. כשיצאתי מהתוכנית וחיפשתי חומרים אז היא השמיעה לי 'תחלמי'. זה היה כבר לפני כמעט שש שנים ומאוד אהבתי את השיר. יצא שזה לא היה אחד השירים הראשונים שהוצאתי, אבל הצטלבו דרכינו שוב בהמשך הדרך. מורן התחילה עם פרויקט הסירנות שזה פרויקט שמעצים נשים. זה שירים שהיא כותבת ומלחינה, ומבצעות נשים במוזיקה הישראלית. ככה יצא שבפרויקט הזה הוצאתי את השיר 'תחלמי' וזה שיר שסוגר את האלבום הראשון שלי לקראת האלבום השני שלי, ככה שזה סגירת מעגל מאוד מעניינת ומרגשת מבחינתי".

 

יש אפליה מסוימת כלפי נשים בתעשייה של המוזיקה?

"זה מורגש במקומות מסוימים שיש יותר מקום לזמרים במוזיקה הישראלים מאשר לזמרות, אם זה ברדיו או אם זה בכלל בגישה הכללית. אני חושבת שזה לא רק במוזיקה. אני חושבת שזה בכל מקום. אנחנו בעיצומה של מהפכה אבל זה עדיין לא שם עד הסוף".

נחזור קצת אחורה. פרצת לחיינו בכוכב הבא. היה בכך איזשהו פחד שידבק עליך התואר של פליטת ריאליטי?

"באותה תקופה לא ידעתי אפילו מה זה אומר ומרוב שהייתי צעירה לא באמת ראיתי את הדברים ככה. כשיצאתי התחלתי להבין את הדברים האלה והדבר שגרם לי פשוט לא להיות חלק מהדבר הזה אלא להמשיך קדימה זה העבודה עצמה ועבודות שקיבלתי. אם זה המחזמר 'זה אני' ואם זה סדרות ושירים שהמשכתי להוציא והאהבה שקיבלתי מהקהל ואני ממשיכה לקבל עם כל שיר שאני מוציאה. אתה מבין באיזשהו שלב שזה או שאתה נלחם או שאתה נלחם. להיות פליט ריאליטי זה משהו שאתה יכול לבחור בו. אני השתדלתי להתעלות מעל זה ולשחרר את זה ולהתעסק במוזיקה".

 

באמת בין היתר את משחקת בתיאטרון במחזה "הלהקה". תספרי לי קצת על ההתרגשות. זה עדיין אותה התרגשות כל פעם שאת עולה על הבמה?

"חד משמעית. יש איזשהו הרגל כי אתה עוסק בסופו של דבר במחזמר שזה לא הופעה פרטית שלי אז אתה עושה את אותו הדבר כל ערב אבל ההרגל לא באמת משפיע על ההתרגשות. לפני שאני עולה על הבמה תמיד יש התרגשות ולראות קהל ולקבל אהבה מקהל זה תמיד מרגש. אז כן תמיד תהיה התרגשות. אני חושבת שאם אני לא יתרגש אני לא אעבוד יותר בתחום".

 היית רוצה לכתוב גם לאמנים אחרים?

"האמת שעשיתי את זה. יש את 'מסיבה בחצר' שזה שיר שכתבתי עם ניב דמירל והוא מבצע וגם "כל הזמן אומרת" שיר של אושר כהן שכתבתי איתו ואני מאמינה שאחרי שאני אוציא את האלבום השני וככה אני ארגיש שהוצאתי את החומרים שלי כמו שצריך אז אני אשחרר עוד שירים לעוד אמנים".

© רפי דלויה, יחסי ציבור

בסוף שנה שעברה שיתפה סלמאן פעולה עם הזמר קובי אפללו בשיר "מילים שקופות". בחודש האחרון אפללו שיתף בחשבון האינסטגרם שלו התבטאות התוקפת את האמנים הצעירים "גדל דור של אמנים שמתחרה מי יביא את הטקסט הכי נמוך ומטומטם". שאלנו את נופר מה דעתה על התבטאות זו בתור זמרת צעירה.

"מה דעתי על מה שהוא אמר? קובי מגיע ממקום מאוד ספציפי. יש אמת בדבריו אבל אני לא במקום של לשפוט מוזיקה של אף אחד. אני חושבת שבכל דבר יש משהו יפה. לכל אחד יש את הדרך שלו להתבטא וקובי עושה את זה בצורה בעיני אולי אפשר להסתכל על זה יותר גבוהה מבחינת טקסטים אבל לכל מוזיקה ולכל סגנון יש מקום. זה העמדה שלי בנושא".

 

אם כבר שיתופי פעולה, יש עוד אמן מהארץ או אפילו מהעולם שהיית רוצה לעבוד איתו?

"יש אבל אני אשמור לעצמי".

ויש מחשבות על קריירה בינלאומית? זה משהו שמעניין אותך?

"כל מקום שאני אוכל להופיע ולעוף קדימה אז כן. כן יש מחשבות כאלה אבל כרגע מתמקדים באלבום שני ומשם הלאה".

תגיות
תגובות