קורל ביסמוט: "מארון 5 נתנו לי הרגשה של בית ושל משפחה". מקס גולמוב

קורל ביסמוט: "מארון 5 נתנו לי הרגשה של בית ושל משפחה"

אין אחד שלא שמע על הסיפור סינדרלה המטורף של קורל ביסמוט, תוך לילה היא עברה מלהופיע ברחוב ללהופיע מול 60 אלף אנשים עם מארון 5. מאז הוציאה אלבום חדש, השיר שלה נכנס לפלייליסט גלגלצ ופתחה מופע השקה בברבי. לרגל ההצלחה תפסנו אותה לראיון על ההופעה בפארק הירקון, על האלבום החדש, ועל התוכניות להמשך

בחודש האחרון החיים של קורל ביסמוט השתנו לחלוטין והכל בזכות אדם אחד הנקרא אדם לוין. כבר שנים שקורל רגילה להופיע בסופ"שים בטיילת בתל אביב ונראה שזה גם מצא חן בפני אדם שהחליט להעלות אותה לסטורי שלו והתחיל לעקוב אחריה באינסטגרם. לאחר כמה ימים הוא גם העלה אותה לבמה בפארק הירקון לשיר את השיר "Sunday mornings”. מאז היא שחררה את אלבומה השני "שירי רחוב" והסינגל הראשון שלו ממנו "לבה" נכנס לפלייליסט גלגלצ ומושמע בלי סוף לאורך היום בתחנות הרדיו השונות. לאור ההצלחה תפסנו אותה לשיחה על מארון 5, על האלבום החדש, ועל הסיכוי לראות אותה שוב בהופעה בטיילת.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך התחלת להתעסק במוזיקה?

"האהבה שלי למוזיקה די הפתיעה את כולם כי אני לא מסוג האנשים שעושים מוזיקה מגיל אפס. התחלתי לנגן בגיל יחסית מאוחר, בערך בגיל 15 החזקתי לראשונה גיטרה בידיים והייתי מנגנת שירים שונים ומתלוות אליהם בשירה כך שהכל התחיל מהנגינה שכל כך תפסה אותי ומשם הכל התגלגל".

 

את כותבת ומלחינה את השירים שלך, מאיפה מגיעה ההשראה?

"הכתיבה שלי מגיע מהחיים, המסעות שלי ומדברים שאני חווה בעיקר. כל משהו שמזיז ונוגע בלב כמו שמחה או התאהבות או כאב. המוזיקה שלי מונעת מרגשות ולפעמים הרגש פשוט יוצא ומתפרץ לתוך הדף. אבל אני גם חושבת שכתיבה היא סוג של שריר ושצריך להתאמן על זה כמה שיותר כך ואני משתדלת לקבוע לי יום לכתוב שירים גם אם לא אצא מהם שום דבר בסוף".

כבר כמה שנים שאת מופיעה ברחוב, את זוכרת את ההופעה הראשונה?

"המסע שלי ברחוב התחיל בכלל באיטליה כאשר נסעתי לשם עם 200 יורו בכיס בלי לתכנן יותר מדי. באירופה התרבות של ההופעות רחוב היא יחסית גדולה כך שהיה לי חבר קנדי שנסעתי אליו והוא עשה הופעות רחוב והייתי המלווה שלו והייתי סוחבת לו את הציוד ופשוט מסתכלת עליו מופיע מהצד ואז התאהבתי בזה ורציתי גם לנסות. אז לקחתי את הציוד שלו והופעתי ברחובות איטליה וההרגשה הייתה מטורפת. פשוט לקחתי את מה שאני במילא עושה בבית שזה לנגן ולשיר והופעתי עם זה מול אנשים ואז לקבל את הפידבק שלהם היה מדהים".

© גל אהרונוביץ

את מרגישה שהרחוב תרם לך במקצועיות ולהחזיק במה?

"ברור, אני חושבת שמופעי רחוב זה הבית ספר הכי טוב לפרפומר. אני באמת מאמינה שהרחוב לימד אותי המון, בזכותו קיבלתי כל כך הרבה מקצועיות והוא נתן לי את כל האנרגיות וביטחון שאני מופיעה איתם היום וגם את הכושר להחזיק ולהופיע ולהסתגל לכל סיטואציה אפשרית בין אם יש ובין אם אין אנשים. בנוסף כל הופעה שאני עושה היא בערך שלוש שעות ואני לבד שעושה הכל, כך שכל ההופעה בסופו של דבר היא רק על הכתפיים שלי. זה לא משהו שאמנים רגילים לעשות ואני כל כך מאומנת שמבחינתי היום לעשות הופעה על במה של שעה וחצי זה בקליל".

בהופעות שלך ברחוב את נוהגת למסור לאנשים חמניות כך שאפילו מארון 5 קראו לך "נערת החמניות", מאיפה הגיעה המסורת הזאת?

"כבר הרבה שנים שאני מחלקת חמניות בחינם ברחוב והיה לי שלט כזה שהיה כתוב עליו 'תנו וקחו ואם אין לכם פשוט תקחו'. ואני חושבת שחלק מההופעה שלי הוא מופע של נתינה, אהבה, וחיבוק ומעבר למוזיקה שאני נותנת בא לי שאנשים יצאו עם עוד משהו. כך שאם הם יצאו עם כוח או משהו שעשה להם טוב בלב, אני רוצה שההרגשה הזאת תימשך להם גם אחרי. לכן אני מחלקת להם פרח שיחזיק להם זיכרון מהופעה גם שבוע אחרי המופע. הפרח ממש מסמן את ההמשכיות של ההופעה שלי. בנוסף אני רואה את החמניה כפרח ששואב כוח מהשמש ויש משהו במופע הזה שלפעמים אני השמש שהאנשים שואבים ממני כוח ולפעמים אני צריכה לשאוב מהם כוחות כדי להמשיך".

© גל אהרונוביץ

וגם היו לך הפתעות ברחוב, כמו עומר אדם שהגיע להופיע איתך, איך הרגשת?

"זה היה ממש מרגש שפתאום עומר אדם שהוא הזמר הכי מצליח בישראל ושממלא את האצטדיונים הכי גדולים בארץ הגיע בשיא הפשטות לריבוע דשא שלי שהיא בעצם הבמה והבית שלי והתחיל לשיר ולנגן איתי. זה הרגיש לי הכי אנושי והכי אמיתי וזה כל כך קסם לי".

וממש לא מזמן החיים שלך השתנו כאשר אדם לוין העלה אותך על הבמה, איך ההרגשה לעבור מלהופיע מול 60 אנשים ל-60 אלף?

"שואלים אותי הרבה את השאלה הזאת אבל השאלה היותר מדיוקת היא איך זה להופיע עם מארון 5. מעבר לכמות קהל שהייתה שם אני ממש ניגנתי עם הנגנים הכי טובים בעולם. קודם כל הם נתנו לי הרגשה של בית ושל משפחה כך שהרגשתי על הבמה כל כך בביטחון. פחות התרכזתי מכמות הקהל המטורפת שהייתה שם אלא ניסיתי להנות מכל רגע שהייתי על הבמה וניגנתי עם אחד ההרכבים הכי טובים וגדולים בעולם".

© אור גפן, באדיבות יחסי ציבור

היה לחץ לפני העלייה לבמה?

"היה בעיקר התרגשות. כל היום הזה עבר עלי כל כך בטוב ובנעימים עם חברים וצחוקים ובגדול היה לי יום קסום. גם לא נתנתי ללחץ להשפיע עליי ולכן כשעליתי לבמה הייתי כל כך חופשייה ופשוט הייתי אני כמו שאני ברחוב".

מאז ההופעה עם מארון 5 הפכת לסימן של תקווה ושאף פעם לא צריך לוותר, אילו הודעות קיבלת מאז?

"קיבלתי כל כך הרבה הודעות מאנשים שכתבו לי שנתנתי להם השראה וכל פעם שאומרים לי את זה אני מתרגשת וזה מעלה לי דמעות. ואני חושבת שזה הכוח הכי גדול בסיפור שלי ומעבר לכל מה שקורה מסביב וכל הכתבות אני הצלחתי להזיז לאנשים משהו בתוך הלב וריגשתי אותם ונתנתי להם אמונה הכי חשוב לי. ובתור מוזיקאית אני מרגישה שאנחנו שליחים של אמת ושל תקווה ולהראות שאפשר להצליח גם אם הולכים עם הלב כנגד כל הסיכויים ולדעת שהצלחתי להשפיע על אנשים זאת השליחות הכי גדולה שיכולתי לעשות".

הוצאת גם בשבועות האחרונים את האלבום שני שנקרא "שירי רחוב", איך הייתה העבודה עליו?

"קודם כל האלבום תוכנן לצאת בדיוק באותו תאריך לפני יותר מחודשיים ולפני כל הטירוף עם מארון 5 כך שהטיימינג יצא בסוף מעולה והכוכבים סידרו את זה בצורה מושלמת. לא סתם קוראים לאלבום 'שירי רחוב' והוא נכתב בתוך התנועה של הרחוב וכל השירים נולדו מהמדרכות והרצפות החרוכות של הטיילת . אפילו הסאונד וההפקה של השירים הם לא מופקות מדי והוספנו קולות רקע של הרחוב כמו מכונית שעוברת לדוגמא. המטרה שלי הייתה לשחזר את האווירה והאנרגיה של ההופעות שלי. מה שגם מיוחד הוא שכל המפיקים שעבדו איתי על האלבום הם אנשים שפנו אליי ברחוב. אני ממש מרגישה שהשם של אלבום משקף ומחזק את השירים שבתוכו".

 
 

הוצאת את השיר "מגיע לי יותר" שבו את אומרת שהגיע זמנך לזרוח, אפשר להגיד שזה יתגשם?

"לגמרי, יש מלא מקומות בשירים שלי שהמילים פתאום מתחילות להגשים את עצמן. אני תמיד אומרת לקרובים שלי שיגידו בקול את מה שהם רוצים כי היקום שומע ויגשים את החלומות והרצונות האלו. וכאשר כתבתי א השיר הרגשתי שמגיע לי יותר והאמונה בתוך הלב ושכל העבודה וההשקעה שאני מכניסה בחלום הזה היא לא סתם ושיש לו ערך. אמנם לקח לו חמש שנים אבל בסוף זה הגיע וזה יקרה גם לכל אחד אם רק תאמינו".

הסינגל הראשון שלך "לבה" נכנס לפלייליסט של גלגלצ, איזה עוד שיר מהאלבום היית רוצה שיקבל ספוטלייט?

"יש את 'לא הכל פרחים' שהוא שיר שאני מרבה לשיר ברחוב ולפני אני מקדימה ואומרת שאולי אני נראית תמיד שמחה וכמו ילדת הפרחים עם האומץ והתעוזה לצאת החוצה אבל לא הכל פרחים גם אצלי וגם לי יש ימים שהם באסה וקשיים ולפעמים אני גם בוכה וזה הכי אנושי בעולם. השיר הזה ממש בא לבטא את ההרגשה הזאת והוא מאוד קרוב אליי. ויש עוד שיר שאני אוהבת והוא 'תראו אותי' שמביא נקודת מבט יותר רחבה שאומרת שתראו אותי כמו שאני ולא כמו מה שנראה לעין".

© הילה שי

פתחת גם במופע השקה לאלבום בבארבי ב-23.7, למה יש לנו לצפות?

"האנשים שרק עכשיו הכירו אותי ועדיין לא היו בהופעת רחוב שלי לא מבינים עד כמה אני בן אדם משקיען בכל דבר ואני חושבת שהבארבי יהיה המקום של שיא ההשקעה מבחינת הכל. גם מבחינת איך המקום יראה ואפילו איך הוא יריח כי באלי לפזר ריחות שאני אוהבת כל האולם. וכמובן שיהיו גם כל כך הרבה חמניות מפוזרות לכל מקום ותהיה להקה מטורפת. הקסם של רחוב עדיין יהיה אבל עם גרוב וחיזוקים של נגנים וזאת תהיה ההופעה שחלמתי עליה".

נוכל לראות אותך שוב מופיעה בטיילת תל אביב?

"אני תמיד אנגן בטיילת אפילו אם אני אהיה קצת עסוקה וזה לא יהיה בתדירות שאני הייתי רגילה להופיע שהייתה שלוש הופעות בשבוע. לעולם אני לא אזניח את הטיילת ואת הרחוב כי זה הבית שלי והמקום שמשם הכל צמח כך שאני אף פעם לא אעזוב את הרחוב כיהוא חלק ממני ומה-DNA שלי".

© מנו גרינשפן

אילו טיפים יש לך לאמנים צעירים?

"פשוט תופיעו, תכתבו, ותשירו כמה שיותר. לא משנה כמה לא אהבתם את השיר או אשתם מרגישים שזה לא השיר הכי טוב שלכם פשוט תמשיכו. אם להופיע ולכתוב שירים עושה לכם פרפרים בבטן ואתם יודעים בתוככם שזה מה שעושה לכם כיף אז תאמינו ואל תוותרו כי אין לדעת מה יקרה ומי יקשיב לכם מהמרפסת למעלה".

ולסיום, מה התוכניות להמשך?

"להמשיך להופיע מלא, לכתוב עוד הרבה שירים יפים, להוציא עוד המון אלבומים חדשים לשתף פעולה עם אנשים מוכשרים והכי חשוב להמשיך לתת לאנשים את הכוח להתמיד במה שהם אוהבים לעשות".

תגובות