גאיה שאקי על "הכוכב הבא": "הייתי ילדה, חשבתי שזה רגיל". שי תמיר

גאיה שאקי על "הכוכב הבא": "הייתי ילדה, חשבתי שזה רגיל"

מגאיה שאקי כולנו כבר הוקסמנו כשהכרנו אותה בתוכנית "הכוכב הבא", שם הגיעה בגיל 17 בלבד למקום הרביעי והמכובד. היום, היא כבר בת 20 ואחרי שהוציאה סינגל חדש ומיוחד לה, תפסנו אותה לראיון קצר שיגרום לכם להכיר אותה קצת יותר מקרוב

את גאיה שאקי המדהימה הכרנו לראשונה בתוכנית "הכוכב הבא 2020", שם היא גרמה גם לשופטים וגם לקהל להתאהב בה והגיעה למקום הרביעי. מאז עברו כמעט שלוש שנים, היא בת 20, גרה במושב חדיד עם אמא שלה, אחיה בן ה-17 והכלב המתוק. אין ספק שהיא התבגרה, אספה מטרות ויוצאת למסע האישי שלה בעולם המוזיקה. מוזמנים להצטרף ולקרוא את הראיון של גאיה, שבו היא מדברת על איך התחילה במוזיקה, על הכוכב הבא ועל אמא שלה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך הגעת בכלל לעולם המוזיקה?

"תמיד הייתי שרה, היו מתלהבים ממני במשפחה והייתי שרה בכל מיני שפות - אנגלית, ספרית וכל זה. לא התייחסתי לזה בכל החיים כאל משהו שהוא מקצוע או הייתי עם השאיפות שיש לי עכשיו, עם המסקנות שיש לי עכשיו והחלומות שיש לי עכשיו. ראיתי את זה כאיזה משהו שיש לי - שקיבלתי במתנה. בגיל 14 אמא שלי קנתה לי פסנתר, לא ממש נגעתי בו איזה שנה, הוא התחיל לצבור אבק בחדר. אחרי איזה שנה התחלתי לנגן ולהיפתח אל העולם של הכתיבה. פתאום מצאתי בדבר הזה כאל מקום שאני יכולה להוציא את מה שאני מרגישה החוצה וזה התחיל להיות כמו מקום מפלט בשבילי. משם זה התחיל להיות ביג דיל עבורי, זה התחיל להיות דבר שאני רוצה לעשות בחיים ואני לא מוכנה לעשות שום דבר אחר חוץ מזה".

© שי תמיר

התפרסמת לראשונה ב-"הכוכב הבא", שם הגעת לגמר. מה גרם לך להגיע דווקא לשם?

"האמת שאני לא ממש רציתי ללכת. לא הייתי כזה מחוברת לעולם הזה של הריאליטי אבל התקשרו אליי ואמא שלי שיכנעה אותי ללכת, החלטתי ללכת ומשם זה התגלגל. לא באתי באטרף כמו שאר המתמודדים ולא הבנתי בכלל איפה אני נמצאת, הייתי בת 17. אם היום הייתי עושה את התוכנית, אני חושבת שהייתי מבינה הרבה יותר את הבמה של הדבר הזה. באותו הזמן הייתי ילדה, לא הבנתי את המשמעות של הדבר הזה או את הפרסום או את מה שזה מביא איתו. הייתי ילדה, חשבתי שזה רגיל".

אם היו מציעים לך היום, היית הולכת לעשות עוד ריאליטי של מוזיקה?

"יכול להיות, אני לא שוללת. זאת כן מחשבה שיש לי בראש. כרגע אני לא יודעת כמה זה מרגיש נכון אבל אני לא שוללת את האופציה הזאת".

מי הדמות שהכי נותנת לך השראה?

"יש כמה. קניה ווסט - בחיים עצמם פחות אבל מבחינה מוזיקלית אני לוקחת ממנו המון, גם מדה וויקנד. בחיים זאת אמא שלי. אני לוקחת ממנה המון השראה. היא האישה הכי חזקה שאני מכירה. אני לומדת ממנה המון - איך להתנהל, לדעת להקשיב לאנשים. מבחינתי היא באמת מודל לחיקוי והיא אישה מטורפת".

© שי תמיר

אם היית יכולה לשתף פעולה עם כל אמן - מהארץ או מחו"ל, במי היית בוחרת?

"מהארץ נראה לי שאולי מרגי. נראה לי שהוא תואם את הוייב של השירים שעומדים לצאת לי או אפילו רביד פלוטניק. מחו"ל זה דה וויקנד. אני משוחדת, אני אוהבת כל דבר שהוא עושה ויש לי את כל התקליטים שלו".

הוצאת לא מזמן את "ארגז צעצועים", ספרי לנו קצת עליו

"השיר הזה נשלח לי על ידי יובל מעיין, הוא כתב אותו עבורי. כששמעתי את השיר הזה ממש אהבתי אותו אבל האגו קצת דגדג לי כי אני יוצרת ואני כותבת את השירים שלי בעצמי אז אמרתי 'מה פתאום לעשות שיר שלא אני כתבתי?' אחר כך שמעתי אותו עוד כמה פעמים ולא יכולתי לוותר עליו כי הוא שיר מושלם ברמות. הרגשתי שהוא כל כך אני וכל כך מתאים למה שאני רוצה להתחיל לעשות ולכיוון שאני הולכת אליו בפן המוזיקלי והוא ישר נכנס לי ללב".

 

היו לך ציפיות מסוימות לפני שיצא?

"למדתי מהעולם המוזיקלי (למרות שאני לא הרבה שנים בעולם הזה כי אני חיה רק 20 שנה), שאין לי ציפיות. יש לי חלומות, יש לי שאיפות אבל אני לא מוציאה שיר ומצפה עכשיו שהוא יהיה הדבר הכי טוב בארץ ואנשים יעופו עליו. אני מאמינה בדברים שאני עושה, אני עושה את המקסימום כדי שזה יצליח אבל כבר למדתי לא לצפות לדברים. יש לי תקוות, לא ציפיות. זאת לא איזה נוסחה מסוימת - זה יכול להיות הדבר הכי טוב בעולם וזה לא יגיע למקום שתרצה. רק צריך לעבוד קשה ולהתמיד ובסוף מגיעים לתוצאות".

מצפים לנו בקרוב עוד סינגלים? או אפילו אלבום?

"כן, לא מזמן הייתי בגלגלצ ועשיתי השמעת בכורה של שיר שעומד לצאת לי בקרוב. מתוכנן גם EP, אני בנתיים צוברת חומרים, יש לי את רוב האלבום ולאט לאט זה מתקרב למקום של EP מצומצם ואיכותי".

 

מה המטרות הקרובות שלך?

"אני בתקווה להוציא את שלושה השירים הבאים שלי - אולי אפילו את ה-EP בחודשים הקרובים ושזה יצליח ואנשים יתחברו אליו. להופיע בזאפה, גריי והופעות קטנות - זאת השאיפה הממש גדולה לשנה הקרובה. בעיקר להתחיל לצבור את הקהל שלי. שיהיה לי קהל שהולך איתי, אוהב אותי ומחכה לחומרים שלי".

איפה את חושבת שנראה אותך בעוד 10 שנים?

"קודם כל, מאוד חשובה לי הארץ, אני אוהבת את האנשים ואת האווירה והכל אבל מאוד חשוב לי גם למצוא את עצמי בחו"ל ולשלוח ידיים גם לכיוונים האלה. התקווה היא גם להצליח בארץ, להיות מוכרת פה ושיהיו אנשים שאוהבים אותי וגם להצליח בחו"ל - להתחיל משהו בחו"ל".

תגובות