מהקמפיין שנגנז ועד לסינגל בכורה: הזמרת שתשתלט לכם על הפלייליסט. הדר כהן

מהקמפיין שנגנז ועד לסינגל בכורה: הזמרת שתשתלט לכם על הפלייליסט

הרבה זמן לא נתקלנו בכוכבת שתפסה לנו (ולסטטיק ובן אל) את העין מהשנייה הראשונה, עד שפגשנו את שירה מלכה בת ה-18, שמשחררת הבוקר (ג') סינגל בכורה "בעיות גדולות" • בראיון היא מספרת על הקמפיין שנגנז עם הצמד המוכר, על מוזיקה ועולם ההפקה, התקוות לעתיד ועל הקליפ המושקע והצבעוני שיצרה

שירה מלכה רק בת 18 וכבר עובדת בחריצות ונחישות על קריירה שמייחלת לעצמה בדבר שהיא הכי אוהבת מהכל - מוזיקה. היא כותבת ומלחינה בעצמה, מפיקה וללא ספק דמות מרעננת בנוף תעשיית המוזיקה הישראלית. שנייה לפני שסינגל הבכורה שלה "בעיות גדולות" יוצא הבוקר (ג') באופן רשמי, היא מספרת לנו על כל מה שקורה מאחורי הקלעים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך הכל התחיל מבחינתך? מה שאב אותך לעולם המוזיקה מלכתחילה?

"הייתי כותבת מגיל קטן, אבל לא הראיתי לאף אחד. הייתי כותבת בעיקר סיפורים, פואמות, פחות ממש שירים. בהמשך נכנסתי לזה אבל עדיין לא גיליתי לאף אחד, הייתי בחוסר ביטחון לגבי זה. ואז, התחלתי להעלות קאברים קצת לאינסטגרם וליוטיוב. לאחר מכן גיליתי את ההפקה - התחלתי לראות סרטונים של אמנים גדולים שמסבירים איך הם הכינו את השיר שלהם עם המפיקים שלהם. מאוד התלהבתי מזה והתחלתי ללמוד דרך היוטיוב איך עושים שיר מאפס, התאהבתי בזה והמשכתי עד שנהייתי טובה בזה".

© הדר כהן

היום (ג') יוצא הסינגל החדש שלך - "בעיות גדולות". מתרגשת? לחוצה?

"קצת לחוצה כי עבדתי עליו המון. יש לי עוד שיר שכבר יצא, אבל הוא באנגלית. הפעם השיר בעברית, יש לו קליפ, עבדנו על זה המון זמן עם המון אנשים מדהימים שהחליטו לעזור. מחכה כבר שזה יצא, לראות מה אנשים חושבים ומה יהיה עם זה".

 

איך הייתה החוויה של צילום הקליפ?

"וואו, היה מדהים. זה היה סוג של פעם ראשונה. בגלל שעשיתי את זה כבר עם סטטיק ובן אל אז באתי עם קצת ניסיון והייתה חוויה ממש מדהימה".

מה הקשר שלך לסטטיק ובן אל?

"זכיתי בתחרות שלהם (אתגר הטיקטוק של "מילקי"- ד.נ) במקום הראשון, להקליט איתם שיר ולצלם קליפ. הקלטתי אצל ג'ורדי, שזו הייתה חוויה מדהימה. אחרי זה הגענו לצילומים והכרתי אותם, כל האנשים שם היו ממש טובים וחמים אליי וזו הייתה חוויה ממש כיפית. בסוף זה לא יצא לפועל כי הצמד התפרק והוחלט לגנוז את הקמפיין למרות שהוא היה מוכן. התבאסתי שזה לא יצא, אבל הכל לטובה והשגתי מזה המון קשרים וניסיון, היה לי כיף ממש".

מה נותן לך מוטיבציה והשראה ליצור את השירים שלך?

"יכולה פתאום באמצע היום להגיע מנגינה לראש או נגיד באמצע הלילה, אני יכולה להתעורר כדי שנייה להקליט בטלפון איזה משהו שעלה לי לראש. לגבי מוטיבציה, ברור שיש ימים שאני לא עושה מוזיקה כי אין לי מוטיבציה - אני מנסה ולא יוצא כלום, יש המון ימים כאלה. אבל באותה מידה יש גם ימים שכל מה שאני רוצה לעשות זה זה. ההשראה שלי יכולה להגיע מחוויות, משפחה, חברים, סרט שראיתי, הכל".

מעניינת אותך קריירה בחו"ל?

"כן, מאוד. אני שואפת לזה. זו הייתה המטרה הראשונה שלי, זה למה התחלתי לעשות שירים באנגלית יותר. אחרי זה הבנתי שקודם כל אני צריכה לכוון לארץ ואז התחלתי לכתוב שירים בעברית. אני מתכוונת לשלב בין אנגלית לעברית בשירים שלי ביחד. לפעמים אנגלית ועברית יכולות להשתלב ולפעמים פחות. כשכתבתי את השיר הזה, כתבתי אותו הכי בחופשיות ומה שיצא יצא. אם הייתה שורה פתאום שלא מצאתי אחריה עוד שורה מתאימה בעברית, אז כתבתי באנגלית וזה דווקא השתלב סבבה לגמרי. אני כן רואה את עצמי מוציאה שירים שהם לגמרי בעברית, כאלה לגמרי באנגלית, וגם כאלה משולבים. תלוי באיך הראש שלי עובד כשאני כותבת את השיר".

© הדר כהן

מי המוזיקאי שאת הכי מעריכה?

"צ'ארלי פות'. הוא גם אמן שכותב, מפיק ועושה הכל בעצמו ואני ממש אוהבת לראות דברים כאלה, אמנים שעושים הכל ביצירה. זה נותן לי הרבה השראה ומוטיבציה. יש עוד המון אמנים שאני אוהבת אבל הוא בעיקר, אני מאוד מחוברת אליו בגלל שהוא עושה הכל בעצמו".

את גם כותבת, גם מלחינה, גם שותפה מלאה בעיבוד ובהפקה - נראה שמאוד חשוב לך ליצור את המוזיקה שלך בעצמך. את רואה את עצמך בעתיד דובקת בזה או נותנת גם לאחרים לעשות עבורך את העבודה?

"אני לא שוללת להיכנס לאולפן ולתת למפיק אחר לעשות מה שהוא רוצה. אבל כן חשוב לי להיות בקונטרול כי גם אני מבינה בזה. אני רגילה לשבת בקונטרול ולשלוט בעצמי בתוכנה ובדרך שבה כל סאונד יישמע. אז בהתחלה זה יכול להיות קצת קשה, אבל אני כן חושבת שבעתיד אני אשלב. לעבוד עם עוד אנשים זה מוסיף, כי כל אחד בא עם הרעיון שלו. אני לגמרי שואפת להמשיך עם ההפקה קדימה, להפיק לאחרים אם יצא לי. לא מזמן גם כתבתי שיר ללהקה שעומד לצאת ביום ראשון אז זו דוגמה לשיר שלא לקחתי חלק בהפקה שלו, אבל כן לקחתי חלק בכתיבה ובהלחנה וזה גם משהו שמעניין אותי לעשות".

© הדר כהן

ולסיום, איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"עם עבודה מאוד קשה וחדירות מטרה אני רואה את עצמי כבר מוציאה אלבום, אולי שניים, מופיעה על במות גדולות, מפיקה וכותבת לאנשים - הכל ביחד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by shiramalka (@shiramalka2)

תגובות