ליאל ישעיה בראיון בכורה: "הוצאתי שיר על האקס והוא אהב אותו". אלעד אדמוני

ליאל ישעיה בראיון בכורה: "הוצאתי שיר על האקס והוא אהב אותו"

מכתירים את הכוכבת המוזיקלית הבאה של ישראל? ליאל ישעיה שחררה סינגל ראשון בדרך לאלבום הבכורה שלה וכבר נראה שיש לנו עסק עם מי שהולכת לטרוף את הבמות ואת הפלייליסט • ראיון בכורה

הכירו את הזמרת המבטיחה ליאל ישעיה, בוגרת בית הספר למוזיקה "רימון". רק לאחרונה היא שחררה סינגל וקליפ בשם "טעויות" בדרך לאלבום הבכורה שלה. תפסנו אותה לריאיון מיוחד בו סיפרה לנו על ההחלטה שלה להיות זמרת וגם על שחקן מאוד ידוע שחיבר בינה לבין המפיק איתו שחררה את הסינגל.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"מגיל קטן הבנתי שאני מכוונת לעולם המוזיקה", מספרת ליאל. "השתתפתי בהרכבים מוזיקליים כבר מגיל חמש וגם יזמתי בעצמי הופעות. ביקשתי מהמורים והמנהלים לשיר בטקסים הבית ספריים וגם יזמתי הופעות של המקהלה שהייתי בה. מאז עברו כמה שנים והופעתי גם במקומות ציבוריים, כמו למשל במרכזים קהילתיים".    

מהם הצעדים הראשונים שעשית כדי להשיג את המטרה שלך?

"הצעד הראשון שלי היה כשלקחתי שיעורי פיתוח קול, התחלתי גם להופיע בברים שמקיימים ערב במה פתוחה והקפדתי לעשות זאת לפחות פעמיים בשבוע כדי להשתפשף. עם הזמן חשבתי איך אני לוקחת את החלום שלי כמה צעדים קדימה, אז הלכתי למנהל האומנותי שלי, תמיר חיטמן, שהחל לסייע לי להתפתח ברשתות, הגיע איתי להופעות פתוחות, להקלטות ובכלל לעזור לי להניע את הקריירה שלי".  

© ינאי מורדי

איזו חוויה לקחת איתך מלימודי המוזיקה ב-"רימון"?

"באחד מהשיעורים המורה שלימדה אותי נתנה משימה שביקשה לבחור זמרים ולחקות אותם, החל מהלבוש ועד הטון שלהם. אני חיקיתי את סלין דיון וכשראיתי שאני מסוגלת לשיר בטון שלה, החומות שלי נשברו וקיבלתי המון ביטחון. המשימה מהווה עבורי נקודת מפנה, משום שלפני כן חששתי לזייף בהופעה מול קהל ומאז אני עולה לבמה עם חיוך והרבה יותר משוחררת".   

מה הסיפור מאחורי הסינגל הראשון?

"את השיר הוצאתי עם המפיק טל פורר ומי שחיבר אותי אליו הוא השחקן אקי אבני, שגם חבר טוב של ההורים שלי. 'טעויות' נכתב בהשראת האקס שלי, ממנו נפרדתי לאחר שלוש שנות זוגיות. החלטתי לעשות מהלימון לימונדה. קיבלתי פידבקים חיוביים על הסינגל, לדוגמה מבנות ששלחו לי באינסטגרם ששרות אותו באוטו, מבנות ששמו אותו באימון וגם האקס שלי בעצמו אהב את השיר ושמח בשבילי". 

 

ספרי לנו קצת על האלבום שבדרך

"אני עומדת להוציא אלבום פופ פרשי של סינגלים שיצרתי יחד עם צליל קליפי, מכלוף ושי פינטו. כלל השירים הם שירי אהבה שכתבתי בתקופות בהן יצאתי ממערכות יחסים ארוכות, אך לכל שיר אנחנו נתנו את העולם שלו. מדובר באלבום כיפי ולדעתי הרבה בנות יזדהו עם השירים שכתבתי בצורה פתוחה, מפני שהם מדברים על כל מיני סיטואציות שעוברות בחייהן וככה הן בעצם לא ירגישו לבד". 

ואיך ההרגשה לעבוד עם היוצרים האלה? 

"מדהימה! למדתי מהם המון בכל והם ממש נתנו לי להרגיש בבית. כבוד היה לי לשתף איתם פעולה, כי בכל זאת מדובר באנשים מאוד מקצועיים בתחום וזו לגמרי הייתה למידה משמעותית עבורי". 

מי ההשראה שלך בעולם המוזיקה? 

"דמי לובאטו", משיבה ליאל ומפרטת - "אני מאוד מתחברת לשירים שלה, למוזיקה שהיא יוצרת ובעיניי היא זמרת מאוד פנומנלית ופרפורמרית מדהימה".  

עם מי מהזמרים בארץ היית רוצה לבצע דואט? 

"הייתי שמחה לעשות דואט עם נגה ארז וגם עם תמיר גרינברג. כל אחד מהם נותן שואו מדהים וגם כי אני אוהבת ששניהם עושים הכל בגדול ועובדים עם כמויות של אנשים, בין אם אלה זמרי הליווי של תמיר ובין אם אלו של נגה. אני בעצמי אדם של אנשים ורוצה שיהיו כמה שיותר שותפים לתהליך שאני עוברת כזמרת".  

 

כבת לאיש העסקים משה ישעיה, איך הוא מעורב בקריירה שלך? 

"קודם כל ההורים שלי סופר תומכים בי ורואים כמה קשה אני עובדת. אני פועלת לפי הגישה של אבי שלימד אותי לא לפחד מכלום, חינך אותי לעשייה עם אמונה ושנועדנו כדי להגשים את החלומות שלנו. אני גם מיישמת כלים מעולמו העסקי כמו ההתנהלות הכלכלית בתחום, תכנון לו''ז לכל שיר שאני משחררת ואת ההתנהלות מול גורמים בתעשייה. לא לכולם יש את האומץ לפנות אליהם כמוני ואצלי אין לא נעים, במיוחד שזה יכול לעזור לי להתקדם". 

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"בעזרת השם על במות גדולות כמו פארק הירקון. העיקר שהמוזיקה שלי תופץ בכל המקומות האפשריים, שהיא תיגע בהמון אנשים שיבואו לראות אותי מופיעה, שכמה שיותר אלבומים שלי יצאו החוצה ומכאן השמיים הם הגבול".

תגיות
תגובות